Kzou eerder de tweede nemen, een fiets waar in 5 jaar tijd maar 2300 km op gezet is zou ik eerder wantrouwen dan die met 32000...
Maar ik vraag me af of het goed voor een motor is om zo lang stil te staan
Op maandag 07 januari 2002 15:43 schreef Beert het volgende:
Hij heeft echt 2300 km gelopen ( hij zegt dat ie het kan bewijzen ). Hij heeft die motor in zijn midlive-crises gekocht en er bijna niet op gereden. Maar ik vraag me af of het goed voor een motor is om zo lang stil te staan
Hij heeft echt 2300 km gelopen ( hij zegt dat ie het kan bewijzen ). Hij heeft die motor in zijn midlive-crises gekocht en er bijna niet op gereden. Maar ik vraag me af of het goed voor een motor is om zo lang stil te staan
En de mijne dan: uit 1978 of 76 en slechts 13.000 kms op de klok!
Ga er maar gerust van uit dat ie 113.000 op de klok heeft staan hoor. Mijn 87er FZR staat al 2 jaar stil maar heeft er ook al een 100.000 opzitten.Dat halen die CB\'s echt niet, het zijn gewoon gietijzeren cilinders dus dat gaat nooit zo lang mee als de moderne nicasil beklede cilinders. En al is het zo, dan ziet ie er toch perfect uit.
Ik zal Fastcruiser op dit topic wijzen. Hij heeft een ST1100 van 8 jaar oud gekocht met nog geen 10.000 km op de teller (of zoiets). Hij kan je hier vast een antwoord op geven.
of hij veel gelopen heeft kun je meestal wel aan de algehele staat zien.
zijn er veel blokbouten beschadigd.
veel roest.
ook eens naar de schijven en blokken kijken!
bij een tellerstand die zo laag is moeten alle origenele slijtdelen er nog op zitten.
Dat is dus het geval bij de mijne, remschijf is nog bijna net zo dik als de dikte die in het werkplaatshandboek staat. Blokbouten zijn onbeschadigd, buddy is prima staat, start in een keer, etc etc
btw, 100.000 voor een 1100ccer is niet veel, maar voor een licht 400ccertje wel!
jij bent blij met je brommer, en daar gaat het uiteindelijk om