The Gemini Special

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
Hierbij de opening van ons(Sepp en ik) nieuwe project,we hebben er zin in! *O*
Ingredienten:VTR blok,gsxr radiaal vorkje,voor en achterwiel (en naaf/excenter)VFR(5Spaaks).
Te bouwen:Jerryt frame en eenzijdige brug (met brace!)uit 35en38mm buis,alu tank en zit.
Ik ben weer effe van de straat ;) .

Blok staat op de juiste hoogte,als ik de voorvelg maandag binnen krijg kan ik het spul uitlijnen en de geometrie bepalen.Ga eerst het balhoofd en de bussen draaien voor de blokbevestigingen.

Gr.Gerard
full
 
Laatst bewerkt:
gaaf Gerard, dit word ernstig mooi ben ik bang !!!!!

ff voor de veranderring de brug omgedraaid????

gr stefan
 
gaaf Gerard, dit word ernstig mooi ben ik bang !!!!!

ff voor de veranderring de brug omgedraaid????

gr stefan

Klopt!Vreemd toch,als ik een frame ga bouwen dan wil ik zo graag werken(heb aleen de wielhouder verzet,de brug zit vast gebout op de grond)
Hou ouder!Hoe gekker! _O-
 
Net even het balhoofd gemaakt,zitten nieuwe conische lager in.
full
 
al goed begonnen zie ik.
doe zo verder ;-)
is er een stuuruitslagstop(of hoe'k het ook mag noemen) gebroken?
maakt niet uit natuurlijk :-)
 
al goed begonnen zie ik.
doe zo verder ;-)
is er een stuuruitslagstop(of hoe'k het ook mag noemen) gebroken?
maakt niet uit natuurlijk :-)

Die aanslag is gebroken,ja. :? Beetje wazig,volgens mij is die van de vrachtwagen gedonderd O-)
Voor de onderste binnenlagerschaal(de oude ;) ) was de flex effe nodig.Zat behoorlijk vast,meestal zo.
 
Velgjes zijn binnen,de 8Spaaks omgewisselt voor de 5Spaaks(net even mooier)
Moet voor nog even een bandje om,dan kan het hele spul op de brug.Zullen nog wel bussen moeten worden gedraaid om het voorwiel in de gsxr vork te krijgen. :Y
full
 
Even een piccie van de dogbone die op de vfr zat,zo kun je ze dus ook inkorten. :?
Nou ben ik niet bang aangelegt wat dat betreft maar hier rij ik dus niet liever niet op! :N
Zal wel sterk genoeg zijn,maar toch.(Een las is toch altijd de zwakste schakel)
full
 
Laatst bewerkt:
We hoeven trouwens niet met dit blok met het frame naar het scharnierpunt van de achterbrug te werken(is met het standaard frame ook niet zo)Want de brug is gelagerd in het blok.Krijg je toch optisch een ander soort frame dan wat ik meestal bouw. *O*
Dat kan in ieder geval. O-)
 
wat denk je, zie je het zitten om het scharnierpunt in het blok te behouden? zoja, doen!
 
Even een piccie van de dogbone die op de vfr zat,zo kun je ze dus ook inkorten. :?
Nou ben ik niet bang aangelegt wat dat betreft maar hier rij ik dus niet liever niet op! :N
Zal wel sterk genoeg zijn,maar toch.(Een las is toch altijd de zwakste schakel)[afbeelding]
_O- _O- _O-
Zeker een heel slecht huwlijk. :')
 
Laatst bewerkt:
wat denk je, zie je het zitten om het scharnierpunt in het blok te behouden? zoja, doen!

Tuurlijk zie ik dat zitten!Lijkt mij ook wel lekker staan dat zo'n geil brugje uit het blok komt en dan even niks en dan pas het frame. *O*
Dit hadden we trouwens met een Sp1 niet kunnen doen. :N

Oja,zit een 180er om maar is niet super meer.Als er maar een band om zit,daar gaat het mij om.Heb al even gevraagd of GSXties(de banden omlegman) een voorbandje heeft liggen. O-)
 
Laatst bewerkt:
Gaat weer mooi worden jerryt.
LASSEN AAN EEN DOGBONE NOOIT DOEN !

Idd! Kans dat de gaten van de 2 dogbones niet meer 100% uitlijnen is aanwezig, zit de boel permanent scheef. Niet echt een gerust stellende gedachte!
 
Hee Sepp,we moeten ook nog nadenken wat we met de radiatoren doen. :?
Wil toch wel een korte wielbasis aan houden(max.1430mm)Maar redden we dat als er een waterbak tussen vork en voorste cilinder moet?
Bjorn!!??Waar ben je? ;)
 
Idd! Kans dat de gaten van de 2 dogbones niet meer 100% uitlijnen is aanwezig, zit de boel permanent scheef. Niet echt een gerust stellende gedachte!

Precies!En daardoor komen er niet gewenste krachten op de lassen met alle gevolgen vandien.Is theorie maar toch. ;)
 
jerryt, zal wel lukken met de radiator denk ik hoor. bovenaan zo'n 'hol' ding waar je vork mooi tussen kan draaien.
en zoals je al aanhaalde dat er origineel geen rijwind doorging (of toch niet veel), zal wel genoeg hebben met kleine radiator ipv die 2.

zal eens zien of ik er eentje vind.

Fishman, een kaal bandje? dient toch maar voor uitlijning..

groeten
 
jerryt, zal wel lukken met de radiator denk ik hoor. bovenaan zo'n 'hol' ding waar je vork mooi tussen kan draaien.
en zoals je al aanhaalde dat er origineel geen rijwind doorging (of toch niet veel), zal wel genoeg hebben met kleine radiator ipv die 2.

zal eens zien of ik er eentje vind.

Fishman, een kaal bandje? dient toch maar voor uitlijning..

groeten
Kan nog wel ff mee, is ex race bandje en heeft dus al het e.e.a. meegemaakt :+
Super Corsa...
 
ik weet nu niet wat het antwoord van gsxties was aan jerryt.

ff afwachten
 
ik weet nu niet wat het antwoord van gsxties was aan jerryt.

ff afwachten

Nee,ben ook wel benieuwd!Hij zit weer in zijn riante machinefabriek te beunen natuurlijk!
Ik bel wel effe naar het vrouwtje.

Heeft die geen bandje dan wip ik even bij Fishman aan voor een bakkie en een bandje.
Woont niet zover weg. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan