The Ultimate dreambike

Eerst gaat mijn FLH weg(die knoop is ZEKER door) en dan ga ik me beraden wat ik wil.Bob of early chop.Denk het laatste.

Weet je dat wel zeker? ;) En FLH's leveren niet veel meer op... '(
Ik weet 1 ding wel zeker... waar m'n overuren en 13e maand naartoe gaan...
 
Weet je dat wel zeker? ;) En FLH's leveren niet veel meer op... '(
Ik weet 1 ding wel zeker... waar m'n overuren en 13e maand naartoe gaan...
Weet dat ik ga inboeten op mijn FLH maar zal het financieel toch rond moeten krijgen.Huis,twee auto,s en twee motoren kan ik jammer genoeg niet trekken.En als ik de chop nou HEEEL langzaam opbouw red ik het ook financieel.
 
We hebben in principe een deal voor iets minder dan 9... donderdag kijken of het doorgaat...

hmm, dan zat Alf er dus niet erg veel langs met zn schatting.






mischien ietswat off topic, maar gaat wel over waar we het over hebben.

Als je nu een hardtailframe koopt bij legend of L&L of weet ik wat waar, een frame waar tuv. e.d opzit Doet de RDW niet moeilijk over(heb ik mij laten vertellen).
koop daar een Gereviseerd blok bij, en koop de rest van het spul bij elkaar.
laat m keuren en op kenteken zetten, en rijden maar!

je hoeft dan niet alle onderdelen waar je wel voor betaald, maar die je niet nodig hebt te verkopen, je kunt gelijk kopen wat je echt wilt hebben. je weet dat je frame 100% (nieuw) is, je hebt meer zekerheid met een (nieuw) gereviseerd blok.

nadelen, je zit met de keuringsperikelen,

maar dan bouw je m op in de grondlak, incl. knipperlichten e.d. laat m keuren, en bouwt m dan helemaal naar wens opnieuw op!

mij lijkt de optie om zelf samen te stellen uiteindelijk goedkoper!

Of wil je toch perse HD op je kenteken hebben,

als je een legend frame gebruikt, staat er dan legend op je kenteken, of is dit evengoed eigenbouw
 
hmm, dan zat Alf er dus niet erg veel langs met zn schatting.

mischien ietswat off topic, maar gaat wel over waar we het over hebben.

Als je nu een hardtailframe koopt bij legend of L&L of weet ik wat waar, een frame waar tuv. e.d opzit Doet de RDW niet moeilijk over(heb ik mij laten vertellen).
koop daar een Gereviseerd blok bij, en koop de rest van het spul bij elkaar.
laat m keuren en op kenteken zetten, en rijden maar!

je hoeft dan niet alle onderdelen waar je wel voor betaald, maar die je niet nodig hebt te verkopen, je kunt gelijk kopen wat je echt wilt hebben. je weet dat je frame 100% (nieuw) is, je hebt meer zekerheid met een (nieuw) gereviseerd blok.

nadelen, je zit met de keuringsperikelen,

maar dan bouw je m op in de grondlak, incl. knipperlichten e.d. laat m keuren, en bouwt m dan helemaal naar wens opnieuw op!

mij lijkt de optie om zelf samen te stellen uiteindelijk goedkoper!

Of wil je toch perse HD op je kenteken hebben,

als je een legend frame gebruikt, staat er dan legend op je kenteken, of is dit evengoed eigenbouw

Heb ik zekers overwogen, maar om een aantal redenen niet gedaan...

Ik had/heb geen zin in het gehannes om een eigenbouw kenteken te verkrijgen.
Moet je eerst een fiets bouwen die aan alle eisen voldoet, laten keuren en daarna pas echt gaan bouwen. Dit is een gigantische plens extra werk waar ik geen zin in heb. En volgens mij verkijken een hoop mensen zich ook op die extra kosten. Vervolgens heb je een 2004/2005 kenteken, waarbij je dan met knipperlichten enzo moet rijden! Ik mag met een 53-er tenminste nog legaal herrie maken ;)

Verder denk ik dat ik ook goedkoper uit ben. Kijk voor de gein es naar die L&L sportster kit waar Bral het ooit over had. Die kost nog meer dan deze Pan en er zit nog minder op. Old skool fietsen op marktplaats kosten ook ~12K en die zijn toch niet naar m'n zin...

Last but not least... ik kick inderdaad op oude fietsen en een orgineel vijftiger jaren HD kenteken heeft meerwaarde voor me! 8-)
 
Heb ik zekers overwogen, maar om een aantal redenen niet gedaan...

Ik had/heb geen zin in het gehannes om een eigenbouw kenteken te verkrijgen.
Moet je eerst een fiets bouwen die aan alle eisen voldoet, laten keuren en daarna pas echt gaan bouwen. Dit is een gigantische plens extra werk waar ik geen zin in heb. En volgens mij verkijken een hoop mensen zich ook op die extra kosten. Vervolgens heb je een 2004/2005 kenteken, waarbij je dan met knipperlichten enzo moet rijden! Ik mag met een 53-er tenminste nog legaal herrie maken ;)

Verder denk ik dat ik ook goedkoper uit ben. Kijk voor de gein es naar die L&L sportster kit waar Bral het ooit over had. Die kost nog meer dan deze Pan en er zit nog minder op. Old skool fietsen op marktplaats kosten ook ~12K en die zijn toch niet naar m'n zin...

Last but not least... ik kick inderdaad op oude fietsen en een orgineel vijftiger jaren HD kenteken heeft meerwaarde voor me! 8-)


Amen.. Knuk... :)



Effe terug O/T... Is dit dan toch mijn ultieme droomfiets.. Jeff Decker's '41 Crocker..

:} :} :} :} :} :} :} :}

crocker1.jpg


crocker2.jpg
 
Ja, we dwalen af... als ik 1 motor als 'all time favorite' zou moeten kiezen is het (op dit moment) deze: (ik weet het... al eerder gepost... :X )

superfreak1.jpg
 
Zou het nou leuk zijn als ik bij die iele brommertjes hier boven ook allemaal kotsende poppetjes ga zetten?? Nee toch? Doe het dan ook niet bij mij!!

Smaken verschillen. Gelukkig.

En ik vind dat je ultieme dreambike niet die van jezelf mag zijn. (Dat is misschien wel zo, ben je in ieder geval een gelukkig mens, maar is voor het topic minder leuk.)

EN BLIJF NOU EENS ON TOPIC MANNEN!
 
Dat komt waarschijnlijk omdat je de hele achtergrond van de bouwer en de motorfiets niet weet...

Wellicht maar dan moet het wel een erg grote succes story zijn. Tis niet dat ie er niet goed uitziet maar hij heeft geen aantrekkings kracht op mij.
Een motor moet mij op het eerste gezicht al aanspreken. Als ik me er dan in verdiep en het boeit me nog steeds dan kan ik er positief over zijn.

Maar vertel is iets over de achtergrond. Wat maakt hem zo speciaal?
 
Zou het nou leuk zijn als ik bij die iele brommertjes hier boven ook allemaal kotsende poppetjes ga zetten?? Nee toch? Doe het dan ook niet bij mij!!

Smaken verschillen. Gelukkig.

En ik vind dat je ultieme dreambike niet die van jezelf mag zijn. (Dat is misschien wel zo, ben je in ieder geval een gelukkig mens, maar is voor het topic minder leuk.)

EN BLIJF NOU EENS ON TOPIC MANNEN!

En gelijk heb je.
 
Nee pompje niet aanwezig.
Hier nog een pic van de andere kant... Ik wil eigenlijk een 1.5 inch belt, dus deze komt misschien in de verkoop.
Wat denk jij dat een redelijke "niet meer dan" prijs zou zijn voor deze brommert?

(Afbeelding)
Blok ziet er toch wel errug netjes uit .PAS LOS GEWEEST OF EFFE CILINDER GESPOTEN VOOR DE VERKOOP?
 
dit soort motoren maakt meestal gebruik van een voetkoppeling, en handschakeling.
bij voorkeur geen voorrem, om zo het voorwiel mooi clean te houden, en een inwendig gashandvat, (zodat het stuur ook mooi clean blijft)

let wel, dit zijn dus vaak niet de makkelijkst te berijden en comfortabelste fietsen,

IT'S ALL IN THE LOOKS
 
Heb effe onder het bed gekeken Knukkel en zag niks liggen.Zal dus toch mijn shoveltje weg moeten doen.Heb daarnaast nog last van Totsiaanse kriebels.Wat vind ik nou mooi.Sinds ik op deze site zit zie ik elke week weer iets anders wat ik mooi vind.Ik kick op je pure Knuckle bobber maar fietsen ala Chopperdave brengen me ook aan het lachen.Eerst gaat mijn FLH weg(die knoop is ZEKER door) en dan ga ik me beraden wat ik wil.Bob of early chop.Denk het laatste.

Ik heb hetzelfde probleem, doe ik mijn Guzzi weg en spendeer ik goed geld aan een fijn rijdende softtail met een apehangert........of ga ik helemaal voor gaas en dus Chopperdave style ?????

Een Hadee erbij kan ik zomaar niet betalen dus als het mijn dagelijkse brommert wordt moet het een betrouwbaar ding zijn....exit Early Chop....

Of hou ik mijn Guzzilla en bouw ik er langzaam een Early chop bij (langzaam ivm de kosten....)....exit softtail...

Of optie 3 bouw ik een cool choppie van iets anders dan een Hadee, geen jap maar een engels ding ofzo, tja, ik vind die motor van FD echt heel cool maar ja, engels he........maar in dat geval heb ik wel een cool choppie en mijn Guzzer voor het snellere werk......

Ik heb nog nooit concessies gedaan aan styling ten opzichte van comfort, maar als ik soms op die dikke bak van Bugeaters rij dan denk ik wel es, iets wat comfy rijd is toch ook wel fijn, dat je niet om de 50 km je lichaam hoeft te recoveren en dat je je tentje en slaapzak normaal mee kan nemen..........


Ik wordt soms gek van mezelf....... :? ....ik gaan een bier drinken denk ik ;)
 
Ik heb hetzelfde probleem, doe ik mijn Guzzi weg en spendeer ik goed geld aan een fijn rijdende softtail met een apehangert........of ga ik helemaal voor gaas en dus Chopperdave style ?????

Een Hadee erbij kan ik zomaar niet betalen dus als het mijn dagelijkse brommert wordt moet het een betrouwbaar ding zijn....exit Early Chop....

Of hou ik mijn Guzzilla en bouw ik er langzaam een Early chop bij (langzaam ivm de kosten....)....exit softtail...

Of optie 3 bouw ik een cool choppie van iets anders dan een Hadee, geen jap maar een engels ding ofzo, tja, ik vind die motor van FD echt heel cool maar ja, engels he........maar in dat geval heb ik wel een cool choppie en mijn Guzzer voor het snellere werk......

Ik heb nog nooit concessies gedaan aan styling ten opzichte van comfort, maar als ik soms op die dikke bak van Bugeaters rij dan denk ik wel es, iets wat comfy rijd is toch ook wel fijn, dat je niet om de 50 km je lichaam hoeft te recoveren en dat je je tentje en slaapzak normaal mee kan nemen..........


Ik wordt soms gek van mezelf....... :? ....ik gaan een bier drinken denk ik ;)



PROOST
 
Ik heb hetzelfde probleem, doe ik mijn Guzzi weg en spendeer ik goed geld aan een fijn rijdende softtail met een apehangert........of ga ik helemaal voor gaas en dus Chopperdave style ?????

Een Hadee erbij kan ik zomaar niet betalen dus als het mijn dagelijkse brommert wordt moet het een betrouwbaar ding zijn....exit Early Chop....

Of hou ik mijn Guzzilla en bouw ik er langzaam een Early chop bij (langzaam ivm de kosten....)....exit softtail...

Of optie 3 bouw ik een cool choppie van iets anders dan een Hadee, geen jap maar een engels ding ofzo, tja, ik vind die motor van FD echt heel cool maar ja, engels he........maar in dat geval heb ik wel een cool choppie en mijn Guzzer voor het snellere werk......

Ik heb nog nooit concessies gedaan aan styling ten opzichte van comfort, maar als ik soms op die dikke bak van Bugeaters rij dan denk ik wel es, iets wat comfy rijd is toch ook wel fijn, dat je niet om de 50 km je lichaam hoeft te recoveren en dat je je tentje en slaapzak normaal mee kan nemen..........


Ik wordt soms gek van mezelf....... :? ....ik gaan een bier drinken denk ik ;)

Welkom bij de Twijfelaars MC...!
Ik zou voor de bob met panzadel (pogostick) gaan. Blijft je rug heel.
En je gaat toch wel Grolsch drinken hè?
full
 
ik vind die motor van FD echt heel cool maar ja, engels he........



Haha!! Tja... Engels he... Ik kan je één ding vertellen... Die Trump van mij lijkt een low budget geval, maar als je zo'n ding een beetje goed op wilt bouwen met wat coole period parts en een betrouwbaar blok, dan ben je net zoveel kwijt als voor HD chop...
Die Engelse shit is echt een pain in the butt!! Mijn volgende project wordt zeker een HD... Hoewel die Engelse fietsen wel een bepaald charme over zich heen hebben wat een beetje verslavend is...

Soms wordt ik ook een beetje gek van mezelf... |( |( |(
 
Wellicht maar dan moet het wel een erg grote succes story zijn. Tis niet dat ie er niet goed uitziet maar hij heeft geen aantrekkings kracht op mij.
Een motor moet mij op het eerste gezicht al aanspreken. Als ik me er dan in verdiep en het boeit me nog steeds dan kan ik er positief over zijn.

Maar vertel is iets over de achtergrond. Wat maakt hem zo speciaal?


Jeff Decker is een "artist" uit Springville Utah... Of "artist", eigenlijk meer een "mad fabricator"..!
Hij maakt bronze sculpturen van bekende, historische racers.. 'K heb 'm een paar keer ontmoet en de dingen waar deze man zich mee bezig houdt zijn echt ongeloofelijk!! Als hij een motorfiets gaat namaken van brons, dan heeft hij de desbetreffende motorfiets in zijn werkplaats staan en heeft er dan al zoveel research naar gedaan, dat hij er vaak meer vanaf weet dan de eigenaar, of zelfs de persoon die er in het verleden het record mee heeft gezet. Hij is in het bezit van duizenden boeken, copies, articles, magazines, waaruit hij zijn kennis haalt!
Jeff is een tijdje terug ingewijd bij de Sinners, wat ook al vrij speciaal is. En hij bouwt ook nog 's erg mooie hot rods. Hij is dan ook opgegroeid in een wereld van "hot rods, motorcycles and lots of racing", vanwege zijn ouders.

Kijk maar eens op onze "link of the month"..: www.hippodromestudio.com

Dan kun je zien wat voor ongeloofelijk werk hij doet.. 'K heb een dvd van 'm gehad met twee televisie programma's waarin z'n werk wordt vertoond en toen ik dat had gezien was ik echt totally blown away!!

013.jpg
 
En daarbij... Crockers zijn maar enkele jaren gebouwd. Niemand weet precies hoeveel er zijn geproduceerd, maar het zijn er waarschijnlijk minder dan 200. Er zijn er nu nog enkele tientallen over die in musea of particuliere collecties staan. Er wordt praktisch niet op gereden.
Dus als je er dan eentje hebt... én je er een (soort) bobber van maakt... én je rijd er ook nog eens op...

...dan heb je hele, hele grote ballen... :}
 
Ik heb er nog eens een nagje over geslapen en wijzig m'n nominatie...
Als ik 1 motor zou mogen hebben, dan is het deze... serie nummer 36EL1002.
Oftewel, de oudste nog bestaande Knuckle, oftwel de stamvader van àlle HD bigtwins... historischer kun je het niet krijgen... afgezien van de allereerste HD ooit natuurlijk...
Hij is voor zover ik weet in particulier bezit en heeft in ieder geval 2x te koop gestaan op Ebay. De prijs was $150.000, wat eigenlijk nog wel meevalt als je naar de historische waarde kijkt.

full
 
Ik heb er nog eens een nagje over geslapen en wijzig m'n nominatie...
Als ik 1 motor zou mogen hebben, dan is het deze... serie nummer 36EL1002.
Oftewel, de oudste nog bestaande Knuckle, oftwel de stamvader van àlle HD bigtwins... historischer kun je het niet krijgen... afgezien van de allereerste HD ooit natuurlijk...
Hij is voor zover ik weet in particulier bezit en heeft in ieder geval 2x te koop gestaan op Ebay. De prijs was $150.000, wat eigenlijk nog wel meevalt als je naar de historische waarde kijkt.

(Afbeelding)

Stamvader of niet....de zaag erin!
 
Terug
Bovenaan Onderaan