Thundercat of VFR of ?

Over het verbruik: de 1:15 is te halen MITS je niet te veel gas geeft, doe je dat wel dan zit je op ca 1:13~14

Ik heb het 98 model, zeg maar de eerste VFR800FI en ik rijd woon werkverkeer met een gemiddelde van 1:17,5/18 en ik rij lekker door als het kan. Het is me nog niet gelukt om hem lager dan 1:16 te krijgen. Nu moet ik eerlijk zeggen, dat ik ook niet vaak harder dan 150 rij. Dan val ik nog net onder het Mulder delict en dat is wel zo prettig.

Van mijn model wordt vaak gezegd, dat het een zuipschuit is, vergeleken met de modellen daarna, maar volgens mij valt dat wel mee.

Wat betreft onderhoud: kleppen stellen is NIET goedkoop bij een VFR, houd daar rekening mee. Groot onderhoud (met name kleppen) om de 24.000 km en voor de rest is het wat klein gefrobel. Als je je kleppen zelf kan stellen, is het verder een relatief goedkope motor in onderhoud.

Extra letten op:
Spanningsregelaar (VTEC heeft hier nauwelijks nog last van)
Balhoofdlager


Zeg nu zelf:

full
 
Laatst bewerkt:
In het geel is ie mooier! *O* :} :]

vfr800.jpg

vfr800highmount2.jpg


Dit is dus de mijne....
 
Laatst bewerkt:
Als vfr rijder ben ik natuurlijk niet objectief, maar ik zal hier wat van mijn ervaringen neerzetten.

Ik heb met 2 types ervaring, te weten een vfr 750 uit '96 en mijn huidige fiets een vfr 800fi (fuel injection) uit '98. (het nieuwste model, de 800 vtec heb ik geen ervaring mee)

De 750 vond ik een lekkere fiets, de 800fi vind ik nog een stukje prettiger rijden. Hij stuurt wat sportiever en het dual combined braking system maakt dat de fiets een heel stabiel gevoel geeft bij het remmen.

Bij beide modellen is de zithouding ontspannen en de windbescherming goed.

Verbruik; van mijn 800fi is dit ongeveer 1:15, en dat kan nog wel wat beter, want dat is mijn verbruik in stadsverkeer. Van de 750 weet ik het verbuik niet meer precies, maar volgens mij lag dat ietsje hoger, 1:17 ofzo maar niets schokkends.

Betrouwbaarheid; over beide fietsen ben ik zeer tevreden. Mijn fiets staat altijd buiten, en hij geeft geen krimp. Ook niet in de winter als het een week gesneeuwd heeft en ik heb niet gereden, start 'ie daarna gewoon zonder problemen. Ook al is het de voorgaande week toch 's nacht flink onder nul geweest en overdag misschien 1 graadje.

Olieverbruik; in 3 jaar vfr rijden (1 jaar op de 750, 2 jaar nu op de 800) heb ik nog nooit olie hoeven bij vullen.

Grip; plenty, ook bij nat weer (met de juiste banden natuurlijk).
 
Als vfr rijder ben ik natuurlijk niet objectief, maar ik zal hier wat van mijn ervaringen neerzetten.


Verbruik; van mijn 800fi is dit ongeveer 1:15, en dat kan nog wel wat beter, want dat is mijn verbruik in stadsverkeer. Van de 750 weet ik het verbuik niet meer precies, maar volgens mij lag dat ietsje hoger lager, 1:17 ofzo maar niets schokkends.

;)
 
Leuke reacties, erg zinvol en veel informatie!!

Ben er nog niet uit, ga proefrijden op beide fietsen en maak aan de hand daarvan
mijn keuze.

Thanks! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan