Tip van Jip -> colletje tegen wespen

Fazero

MF veteraan
19 okt 2002
16.343
3
Uit ervaring, houd ook met dit warme weer je hals bedekt. Een dun colletje o.i.d. moet voldoende zijn.
Immers, er heerst een soort van wespenplaag en ik kan (nogmaals, uit ervaring) zeggen dat een wesp ook met 80 nog je in je hals kan steken als je 'm onderschept.
En dat voel je best wel. Dus een dun colletje o.i.d. houdt ze in ieder geval van je huid en ze vliegen ook niet zo makkelijk via je kraag naar binnen.
Zo lullig als je onder het rijden er zodanig van schrikt dat je van de weg raakt of allergisch blijkt te zijn.

En ja, ook voor mij is het komkommertijd, anders had ik dit topic misschien nooit geopend.
 
En wat tegen bijen dan?
9335.JPG
 
Enkele jaren geleden is een wesp bij mij naar binnen gevlogen. Beest was natuurlijk over de zeik en ging in m'n borst zitten steken.
Ik kan je wel zeggen dat je dan veel moeite hebt om de motor enigszins veilig aan de kant te krijgen en tegelijkertijd het beestje tot rust te manen.

Soit, eenmaal aan de kant heb ik het beestje bevrijd uit z'n benarde positie en enkele uren later paste ik niet meer in m'n pak.
 
hard slaan waar dat kreng steekt....

Ik zit te denken aan een hor voor mn helm, rij regelmatig met vizier open en zonnebril...
gelukkig voorlopig alleen maar vliegen, maar die takkebeesten komen regelmatig ook achter mn zonnebril, of in de uitsparing voor mn oor.....

juist..

Wie vindt er een hor uit voor de helm?
 
even een nickchange aanvragen? :+

en goeie tip, al rijd ik al zelden zonder col..

kolerewespen, we meppen er per dag zo'n 5 dood thuis :r
 
Enkele jaren geleden is een wesp bij mij naar binnen gevlogen. Beest was natuurlijk over de zeik en ging in m'n borst zitten steken.
Ik kan je wel zeggen dat je dan veel moeite hebt om de motor enigszins veilig aan de kant te krijgen en tegelijkertijd het beestje tot rust te manen.

Soit, eenmaal aan de kant heb ik het beestje bevrijd uit z'n benarde positie en enkele uren later paste ik niet meer in m'n pak.
:^

Afgelopen vakantie m'n jas deels opengeritst voor een beetje koele lucht en toen een wesp gevangen. Beest heeft me een flink aantal keren weten te steken voordat ik de motor aan de kant had gezet en dat kreng uit m'n jas had weten te plukken B|
 
en uit wraak heeft het beest je motor in de fik gestoken B|

het was de weps, ik zweer het je! B|
 
Enkele jaren geleden is een wesp bij mij naar binnen gevlogen. Beest was natuurlijk over de zeik en ging in m'n borst zitten steken.
Ik kan je wel zeggen dat je dan veel moeite hebt om de motor enigszins veilig aan de kant te krijgen en tegelijkertijd het beestje tot rust te manen.

Soit, eenmaal aan de kant heb ik het beestje bevrijd uit z'n benarde positie en enkele uren later paste ik niet meer in m'n pak.

WTF....

ik had mijn ritsen van mijn mouw opengedaan voor wat frisse lucht onder de oksels :X
Schoot er een wesp in, althans na wat steken keek ik verbaasd naar mijn rechterarm en begon er hard op te meppen.
Toen werd ik dizzy in mijn hoofd en ben maar naar de kant gereden en ff gaan liggen.
Combi-jas uitgetrokken en rechterarm met een 4-tal rode plekken bezaaid... :o
en allemaal stukjes wesp...

Was de eerste en tot nu toe laatste keer. Liever niet nog een keer...:N
 
Laatst bewerkt:
:^

Afgelopen vakantie m'n jas deels opengeritst voor een beetje koele lucht en toen een wesp gevangen. Beest heeft me een flink aantal keren weten te steken voordat ik de motor aan de kant had gezet en dat kreng uit m'n jas had weten te plukken B|


Toch mag je dat het beestje niet verwijten. Immers jij en ik reden in zijn vliegroute. Ik heb hem dus ook laten gaan.
 
Ik had mijn vizier eens op een klein kiertje en ja hoor, er vliegt een wesp zo mijn helm binnen.
Dat ding begint woedend rond te vliegen en mijn gezicht aan te vallen , en nu heb ik het niet zo op wespen, allergie enzo...
Ik reed met een hele groep motors achter mij en we naderden net een rotonde.
Ik ben eerst als een idioot met mijn kop gaan schudden en gaan remmen. kreeg uiteindelijk mijn vizier open en vlieg zo de berm in ,alle motors achter mij vol in de remmen.Tis een wonder dat ik mijn motor overeind kon houden.
Ik ben gelukkig niet gestoken, maar rij nu wel met een offroad helm met bril.Daar komen ze zomaar niet tussen.


kutbeesten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan