Heeft iemand van jullie nog nuttige tips voor het maken van een luchtfilterhuis waarop de luchtslang (van turbo naar luchtfilterhuis) gemaakt kan worden. Wat is een vorm (uitwendig) en inwendig die voorkomt dat er luchtwervelingen ontstaan in de box zelf......Welk materiaal kan ik het best gebruiken, zodat de box niet bij 1,5 Bar bol gaat staan. Ik kan geen alu solderen. Co2 en electrisch lassen is geen probleem. Het moet geen box worden van 10 kg
Tevens wil ik een dumpvalve in het systeem opnemen, welke door een vacccum bediend wordt (achter de gasklep, als het gas wordt dichtgedraaid). Waar kan ik het beste de aansluitnippel hiervoor maken? Op het inlaatspruitstuk (welke van rubber/kunststof is) of kan deze in een van de inlaatkanalen van de cylinderkop gedraaid worden (is de werking dan hetzelfde, met andere worrden, zal het vaccuujm groot genoeg zijn om het membraam van de dumpvalve/pop off valve te bedienen)? Of is het verstandiger om zef een inlaatspruitstuk te maken van metaal en de nippel dáár in te schroeven ??
Moeilijke vragen, maar alle input is welkom.
Dat denk ik ook ja.Mijn gevoel zegt dat ie zelfs meer te verwerken krijgt dan voorheen
Lekker halverwege de bocht alweer op het gas gaan, waarbij de turbo weer druk opbouwt en je opeens het vermogen er weer vol op komt.. je mag al heel blij zijn als je het ding op de weg een beetje normaal kan berijden..Maar als turboblokje wel goed wil lopen, dan blijft ie er gewoon effe onder. Zelfs op circuit
Ik vindt turbolag niet hinderlijk, de kwak doet nu ook niks onder de 8000 Rpm. De popoff valve zal dit probleem hopelijk (gedeeltelijk) verhelpen. Hierdoor komt de turbo niet abrubt tot stilstand als je gas loslaat en zal dus weer snel oppakken. Ik ben wel zeer benieuwd HOE de turbo zal oppakken, temeer omdat ik mij afvraag wat de uitlaatstroom doet bij een blok van 750 cc en 8000 rpm tot 12000 rpm, in tegenstelling tot de 5000 toeren bij 1400 CC, waar ie eerst dienst deed. Mijn gevoel zegt dat ie zelfs meer te verwerken krijgt dan voorheen
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:41 schreef FragDaddy het volgende:
verder: heb je die intercooler echt nodig? wil je echt zoveel turbodruk gaan pompen dat je die intercooler nodig gaat hebben?
Dat denk ik ook ja.
een ander interessant probleem. hoe smeer je je turbo? is dat een oliegekoelde of watergekoelde turbo en hoe sluit je die koeling aan op je motorblok?
verder: heb je die intercooler echt nodig? wil je echt zoveel turbodruk gaan pompen dat je die intercooler nodig gaat hebben? dan denk ik ook dat je in ieder geval je compressie ver moet verlagen (1:8 ofzo) en moet nadenken over versterking van de kleppen/nokkenas
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:57 schreef Bikefreak het volgende:
...
Luchtfilterhuis: polyster/epoxy misschien?
...
Daar heb ik ook aan zitten denken omdat het makkelijk in een garage te maken is.
Maar hoe houd epoxy zich als het veel benzine te zien krijgt(uitdroging, barsten?)
Ik verwacht niet dat jij de drijfstangen van de ZXR eerder stuk krijgt dan verschillende onderdelen in de kop. het lijkt me allemaal wel afdoende.. die Kent klepveren die moeten de kleppen wel voldoende dicht houden. als je de originele kleppen en zuigers niet kapot brandt, zal de rest ook wel heel blijven. misschien dat je nog problemen krijgt met een hoog olieverbruik, omdat door de extra druk de olie langs de zuigers wordt geperst. dan zou je nieuwe zuigerveren en misschien nieuwe zuigers moeten monteren en je blok moeten honen. maar als je blok gewoon gezond was voordat je aan deze operatie bent begonnen, moet dat ook goedkomen..Verder gebruik ik gepolijste big ends (iets sterker), maar ik betwijfel nu al of ik geen Carillo's moet nemen, maar die dingen zijn FUCKING duur!!
Blow through, aangezien ik begrepen heb dat Flat slide carbs geschikt zouden zijn voor een dergelijke conversie.........maar ik moet het nog zien
Zojuist nog even een fonkelnieuwe turbo op de kop getikt, inclusief waste gate en pop-off valve. Hou ik die andere wel reserve of voor spare onderdelen. Of twin turboGeintje !!
Moet je je flatslides dan nog ombouwen?Blow through, aangezien ik begrepen heb dat Flat slide carbs geschikt zouden zijn voor een dergelijke conversie.........maar ik moet het nog zien
waarom moet het luchtfilter tussen de turbo en en de carbs?
Benzine in het luchtfilterhuis? Ik neem aan dat je de carbs (of injectie) na het luchtfilter plaatst.
...
draw through vind ik zelf altijd een eng idee. zo'n explosief mengsel rechtstreeks uit de carb, door de gloeiend hete turbo heen jagen.
...
En je vind het niet eng om datzelfde mengsel een gloeiend hete cylinderkop in te jagen en het dan zelfs nog eens samen te persen?
Nee hoor, jij zit nu toch ook met je ballen op 20 cm van een motorblok, waar kleppen en zuigers bijna met de geluidssnelheid onder je op en neer dansen? Moet er niet aan denken als er klep naar buiten komtAuw !