Tips voor verkleinen jatkans gewilde motoren Amsterdam?

Master Tommy schreef:
Is ie een keer toch gejat, haal je je schouders op en ga je nog effe je nest in.
Als jouw motor gejat wordt wil ik deze reactie graag van je zien. Zeker na de discussie met de verzekeraar over dagwaarde, accessoires, economisch totall loss enz....
En het voordeel van elke 7 min een tram ga je dan wel nodig hebben de eerste maand!

En even voor SVR, dan weet je misschien waar hij staat. Maar dan heb hem nog lang niet terug, zie dit verhaal.
Motor gestolen, bijna teruggevonden... (DEN HAAG)
 
Laatst bewerkt:
TIPS VOOR VERKLEINEN JATKANS GEWILDE MOTOREN?

Zoals het ook geld voor een goeie fiets ongewild te maken...

Laat het er extreem afgetrapt uit zien... zodat ie opvalt door "lelijkheid"...

Bewerk het eens met een spuitbus Neon groen/roze/geel... zodat ie nog beter opvalt.

En zorg er voor dat ie mechanisch tip top in orde is :)

extra tip bij het bewerken met spuitbussen verf: doe het vooral niet netjes...
hoe slordiger het er uit ziet en hoe erger het overal op zit, des te beter...
 
Hoe kan dat nou? Die dieven hebben volgens heel veel MF'ers standaard een GPS-blocker bij zich.

Dit moet wel een vergissing zijn. Die gasten hebben die motoren gewoon te goeder trouw gevonden.

En nog vreemder, er zijn blijkbaar ook nog daadwerkelijk 2 agenten naar de bron van het GPS signaal gestuurd terwijl we hier alleen maar lezen dat de politie niet eens komt als het busje met de gestolen motoren nog in de straat van het slachtoffer staat.
 
KTM heeft voor sommige fietsen een Radial Road Lock. Dat is een schijfremslot die je direct op je remklauw monteert.
http://www.kenma.com.au/RoadLok.html

Dit helpt natuurlijk niet tegen het 'met vijf man in een busje tillen' maar het zorgt er wel voor dat je motor geen cm meer voor of achteruit gaat. Dat kan het dan net weer effe lastiger maken. Ik vermoed ook dat veel boeven niet erg bekend zijn met dit systeem, en het is erg lastig om eraf te slijpen.

Volgens mij is het alleen niet op alle brommers te krijgen, maar je kan er eens naar kijken...?
 
KTM heeft voor sommige fietsen een Radial Road Lock. Dat is een schijfremslot die je direct op je remklauw monteert.
http://www.kenma.com.au/RoadLok.html

Dit helpt natuurlijk niet tegen het 'met vijf man in een busje tillen' maar het zorgt er wel voor dat je motor geen cm meer voor of achteruit gaat. Dat kan het dan net weer effe lastiger maken. Ik vermoed ook dat veel boeven niet erg bekend zijn met dit systeem, en het is erg lastig om eraf te slijpen.

Volgens mij is het alleen niet op alle brommers te krijgen, maar je kan er eens naar kijken...?

Grappig die marketing. Een gewoon remschijfslot dat je kan vergeten is voor beginners, maar dit systeem waar je verder niet meer over na hoeft te denken en min of meer fool-proof is, is voor de serieuze rijders...huh? :P
Verder wel een mooi systeem, hopelijk komen andere fabrikanten hier ook mee. Vooral dat je het slot niet meer mee hoeft te slepen is een leuke pré.
 
Ik heb een Bandit 1200 uit 2000, rechterzijde heeft valschade, wordt ie een stuk onaantrekkelijker van, dan heb ik nog een schijfremslot voor, een ketting achter en een spyball alarm :9
 
Ik vermoed ook dat veel boeven niet erg bekend zijn met dit systeem, en het is erg lastig om eraf te slijpen.

Not sure if serious...?!

Boeven maken er letterlijk hun werk van om op de hoogte te zijn van (de wegen rond) beveiligingssnufjes.
 
Laatst bewerkt:
Not sure if serious...?!

Boeven maken er letterlijk hun werk van om op de hoogte te zijn van (de wegen rond) beveiligingssnufjes.
True, true... Als brave borst weet ik weinig van de werkwijze van het dievengilde ;)

Op mijn KTM kon het als optie geleverd worden, maar omdat het geen ART certificering heeft, wilde mijn verzekering hier niet aan. Daarom maar niet aangeschaft. B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan