Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als die mensen die 12 liter op 100km verstoken nou eens heel hard met een hamer op hun rechtervoet zouden slaan, gaat dat verbruik ineens naar onder de 7 liter...Ik ben echt niet de enige die 200 km per dag wegrijdt. Als al die veelrijders nu eens de dikke zakenbak aan de kant zetten en die kilometers in een zuinige boodschappenbolide maken, besparen we in het personenvervoer dagelijks een flinke sloot brandstof. De helft brandstof, de helft CO2.
Je rekent verkeerd: voor een euro krijg je ongeveer 1,30 dollar, een factor van 0,77. Dus zo'n ding moet in euro's omgerekend ongeveer 9600 euro's kosten. En daar moeten nog belastingen bij worden opgeteld, in ieder geval btw en mogelijk bpm.Die 12.500 zijn dollars. Dus zet er nog maar een factor van 1,3 tegenaan... en de nodige belastingen die hier altijd onvoordeliger uitvallen en je zit tegen de 20 duizend aan te kijken. En da's toch echt teveel. Tenzij daar weer de nodige fiscale stimuli aan hangen.
In één van de YouTube video's spreekt de ontwerper van "actuated gymballs"; oftewel, de gyroscopen zijn cardanisch opgehangen, zolang de cardanringen vast staan is de motor stabiel. Ga je de cardanringen met behulp van een actuator verdraaien dan kun je de motor zich in elke gewenste stand laten bewegen....Terecht punt over schuin kunnen gaan met de C-1 als met een motor. Een gyroscoop voorkomt dit.....
m een of andere obscure reden (testosteron?) wil iedereen plankgas wegrijden bij elk stoplicht. Als je daar nou eens mee stopt en ook niet helemaal doortrekken in elke versnelling, zie je het verbruik drastisch dalen. En als je dan ook nog de cruisecontrol gebruikt om op de snelweg (of eigenlijk elke weg waar je - al is het maar een paar minuten - kunt doorrijden) een constante snelheid aan te houden, daalt ie nog meer. En natuurlijk niet dat semi-rebelse max-snelheid+10% want dat levert je 0,0 aan tijdswinst op, behalve in je hoofd dan. Probeer het voor de gein, al was het alleen maar om te laten zien dat ik uit mijn nek lul en dat er niets van waar is... Je zult je nog verbazen over hoeveel het scheelt.
Je moet natuurlijk wel even snappen waar ik op reageerde:Leuke dingen hebben namelijk vaak geen enkel nut en zijn nadelig voor het milieu. Succes met je kromme tenen, dan beuk ik mijn gaspedaal nog even tegen de grond
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Het gaat dus duidelijk in dit verband om brandstof besparen. En als je 12liter op 200km verstookt, denk ik dat je dat met een Panda ook wel voor elkaar krijgt. Een zuinige auto is niet uit zichzelf zuinig, dat moet de bestuurder doen. Een Prius kan met gemak 5L/100km doen (nog iets minder ook als je erg rustig aan doet). Maar als je ermee gaat rijden alsof je haast hebt, doet ie ook gewoon 7L.Als al die veelrijders nu eens de dikke zakenbak aan de kant zetten en die kilometers in een zuinige boodschappenbolide maken, besparen we in het personenvervoer dagelijks een flinke sloot brandstof. De helft brandstof, de helft CO2
Als die mensen die 12 liter op 100km verstoken nou eens heel hard met een hamer op hun rechtervoet zouden slaan, gaat dat verbruik ineens naar onder de 7 liter...
Echt...die mensen die met een Prius 7l/100km verstoken moeten ze ook neerknuppelen. Dan rij je gewoon constant 'pedal to the metal'. Geen discussie mogelijk. En met een 'normale' auto moet je ook heel goed een redelijk verbruik kunnen scoren.
Het grootste probleem zit 'm in het wegrijden. Om een of andere obscure reden (testosteron?) wil iedereen plankgas wegrijden bij elk stoplicht. Als je daar nou eens mee stopt en ook niet helemaal doortrekken in elke versnelling, zie je het verbruik drastisch dalen. En als je dan ook nog de cruisecontrol gebruikt om op de snelweg (of eigenlijk elke weg waar je - al is het maar een paar minuten - kunt doorrijden) een constante snelheid aan te houden, daalt ie nog meer. En natuurlijk niet dat semi-rebelse max-snelheid+10% want dat levert je 0,0 aan tijdswinst op, behalve in je hoofd dan. Probeer het voor de gein, al was het alleen maar om te laten zien dat ik uit mijn nek lul en dat er niets van waar is... Je zult je nog verbazen over hoeveel het scheelt.
De zakenbolide van de toekomst is al uitgevonden:
[afbeelding]
Oh, maar dan is het vast wel waar.........volgens TopGear....
... En er komt meer aan. Een voormalig MIT (Massachussetts Institute of Technology) concept car komt in productie. Eerste schijnt al volgend jaar van de brand te rollen. In Spanje. Weg parkeerpoblemen met de auto die zichzelf opvouwt en zelfs in onopgevouwen toestand ieder gaatje kan benutten doordat de wielen 90 graden kunnen draaien waardoor die zijwaarts ingeparkeerd kan worden.
[afbeelding]
Dingen worden waarschijnlijk als Quadricycle geregistreerd (zie Renault Twizy, AIXAM, invaliden autootjes etc) die hoeven aan bijna geen enkele veiligheidseis te voldoen.Ik ben benieuwd naar de crashtest, als dat ding door moet gaan voor auto dan mag ie ook wel presteren als een auto in geval van ongelukken
Nee... maar voor wie de aflevering heeft gezien, dat was als een grap bedoeld, zo weinig serieus nemen ze daar EV's.
Jezus wat zullen daar een crashes mee gebeuren als het lekker hard gaat en men gaat door de stad scheuren met die dingen, op de motor heb je nog dat gevoel en besef snelheid. Volgens mij zit je alsnog niet best bij een ongeluk met zo'n ding..
heeee een Toyota Twizy.Nu komt Toyota met een voertuig dat zo smal is als een fikse chopper en dat moet leunen als iedere andere motorfiets. Het zou een zelf-stabiliserend systeem hebben.
[afbeelding]
Gereden als een reguliere motorbike??? Dat ding heeft een stuurwiel..wat is hier motorbike aan?