Toch geen container als schuur!

ja als ik thuis kom van het werk is het donker en zo'n goed fototoestel heb ik niet.
maar zaterdag komt me vader helpen die is wat handiger als ik, dus dan hoop ik buitenkant af te hebben, beton vloertje storten cm of 5 a 8 en dan binnekant isoleren.
 
erik..neem aan dat er wel een bewapenings net onder zit he..??
anders barst ,scheurd het zo weer...
waarmee ga je isoleren >
wat ga je gebruiken als aftimmering ??
plafond ook geisoleerd ?

denk aan licht punten en contackt dozen...wel zo handig...
 
er komt betonijzer onder me vader kon diverse resten van ze werk mee krijgen, wat ik daar moet onder verstaan zie ik zaterdag,
isolatie nog geen idee, iets goedkoops dat wel, of van dat rockwool achtige, of piepschuimplaten mits ze zo heten, of van die blauwe platen lijkt op dat gene waar ze surfplanken van maken(de binnenkant ervan)
en dan van binnen of osb platen of iets wat daar op lijkt.
we gaan voor we het dicht timmeren al kabels leggen dan is het afgewertk.
 
als je isolatie plaatst,zou je beter eerst een rol zeil of folie tegen het hout moeten nieten,daarna de isolatie/platen hout of what ever..
dat houd de vocht ook weet tegen..
er zijn dunne platen te koop bij gamma/praxis als afwerking en kosten niet al te duur.met een paar kleine spijkertjes maak je die vast..
je kan ook op plaatsen van waar je een kastje wilt hangen een extra balk in kunnen brengen voor een goede bevesteging..(schroeven/haken)

kom maar op met je fotoos...
 
Houd er rekening mee dat een container van metaal is en dat je dus veel condensvorming krijgt. het kan er van de condens die van het plafond af drupt, ongeveer regenen!

klopt, ik heb een metalen schuurtje wat je kan opbouwen en weer afbreken, binnen regent het ondanks de ventilatie....

Ik ga van het zomer de boel aanpassen, extra plafond en zij wanden.

Het idee is extra lagen maken, een soort spouwmuur.

Alles is nu zeik nat, het zelfde effect als buiten zetten.....

Er stond op de motor al schimmel... dat is dus niet de bedoeling, op de stelen van de schop en hark idem, ook schimmel.

Ben wel benieuwd hoe jouw project er uit gaat zien.


Grtzzz Simon. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Had ik ook last van in mijn motorkluizen heb ze nu geïsoleerd met piepschuimplaten nu geen last meer van. *D *D
klopt, ik heb een metalen schuurtje wat je kan opbouwen en weer afbreken, binnen regent het ondanks de ventilatie....

Ik ga van het zomer de boel aanpassen, extra plafond en zij wanden.

Het idee is extra lagen maken, een soort spouwmuur.

Alles is nu zeik nat, het zelfde effect als buiten zetten.....

Er stond op de motor al schimmel... dat is dus niet de bedoeling, op de stelen van de schop en hark idem, ook schimmel.

Ben wel benieuwd hoe jouw project er uit gaat zien.


Grtzzz Simon. 8-)
 
als je isolatie plaatst,zou je beter eerst een rol zeil of folie tegen het hout moeten nieten,

Ik heb ooit een keer begrepen dat dat juist niet zo goed is.
Volgens mij is het dan zo dat het vocht condenseert, en dan tegen het hout blijft zitten en dan gaan je houten planken vanuit de binnenkant rotten(dat heb ik er van gemaakt, weet niet of het daadwerkelijk zo is).
 
Laatst bewerkt:
als je hem van binnen isoleert dan doe je eerst isolatie dan de dampremmende folie en dan afwerken en als je hem van buiten isoleert bijvoorbeeld het dak dan eerst folie en dan isoleren en dan dakbedekking of iets de dampremmende folie moet altijd aan de warme zijde zitten
 
ik wou folie doen tussen alle buitenwanden,
de lange zijwand was ik al halverwege toen ik het me bedacht dus die maar zonder gedaan, de korte kant in de tuin is wel gedaan met folie.
ik ga van die dunne platen halen bij gamma, die zijn dacht 1,24 op 2,44 beetje standaard maat, dat werkt lekker door.
isolatie moet ik nog zien.
 
als je hem van binnen isoleert dan doe je eerst isolatie dan de dampremmende folie en dan afwerken en als je hem van buiten isoleert bijvoorbeeld het dak dan eerst folie en dan isoleren en dan dakbedekking of iets de dampremmende folie moet altijd aan de warme zijde zitten


Bij de bouw van onze bijkeuken werd deze folie echt aan de koude kant gedaan en zo hoort het ook volgens mij, heb het nog nooit anders gezien aan de binnenkant helpt het namelijk niet veel omdat de koudebrug condens veroorzaakt en niet de warmte op zich...

Je wil het vocht buiten houden dat doe je door plastic (dampdoorlatende folie) tegen het hout te plaatsen waardoor het vocht door het hout heen weer naar buiten trekt...

Let wel de folie heeft een voor en achterkant, het kan namelijk vochtdoorlaten naar een richting en dat is van binnen naar buiten...

Heb je geisoleerd dan kun je daar helemaal dichte folie tegenaan plaatsen en dan pas je gipsplaten komt er geen druppel vocht meer in...
 
o oke dat zou kunnen,wij gebruiken altijd een dampremmende folie voor dat we gaan isoleren en heb geleerd dat hij altijd aan de wame zijde moet maar net wat je zeg je heb je een damp dichte folie en een damp door latende folie
Bij de bouw van onze bijkeuken werd deze folie echt aan de koude kant gedaan en zo hoort het ook volgens mij, heb het nog nooit anders gezien aan de binnenkant helpt het namelijk niet veel omdat de koudebrug condens veroorzaakt en niet de warmte op zich...

Je wil het vocht buiten houden dat doe je door plastic (dampdoorlatende folie) tegen het hout te plaatsen waardoor het vocht door het hout heen weer naar buiten trekt...

Let wel de folie heeft een voor en achterkant, het kan namelijk vochtdoorlaten naar een richting en dat is van binnen naar buiten...

Heb je geisoleerd dan kun je daar helemaal dichte folie tegenaan plaatsen en dan pas je gipsplaten komt er geen druppel vocht meer in...
 
Ik denk wel dat het wijs is om een klein spouwtje tussen folie en hout te houden om zo een soort van circulatie te verkrijgen daarin waardoor het vocht nog sneller weg kan trekken...

Bijvoorbeeld balk-folie-latje waarop je dan je buitenkant bevestigd...
 
'buitenzijde' van het regelwerk damp-openfolie (ademend)
De gevelbeplating moet hier ventilerend tegenaan gebracht worden (spouwtje)

'Binnenzijde' van het regelwerk damp-dichte-folie (niet ademend = plasticfolie)
De binnenbeplating mag hier gewoon 'koud' tegenaan (Geen spouwtje oid)



Aan de binnen- en buitenzijde dampdichte-folie (plastic), dat kan, maar dan moet je wel veel van paddestoelen en schimmelkaas houden O-) :+
 
Ik heb gewone folie niks dampdoorlatend ofzo, dus of het zo goed gaat werken ik weet het niet tijd zal het uit wijzen, als me gereedschap maar niet roest, in de winter enigzins werkbaar warm is en me hout niet wegrot is het voor mij goed,
deze zaterdag neem ik foto van hoe ver ik ben en aan het eind van de dag hoe ver die af is, dat hoop ik dan toch.
 
Ik heb gewone folie niks dampdoorlatend ofzo, dus of het zo goed gaat werken ik weet het niet tijd zal het uit wijzen, als me gereedschap maar niet roest, in de winter enigzins werkbaar warm is en me hout niet wegrot is het voor mij goed,
deze zaterdag neem ik foto van hoe ver ik ben en aan het eind van de dag hoe ver die af is, dat hoop ik dan toch.

Dan zou ik dat zeker niet dubbel aanbrengen !
 
Nee dan gaat je isolatiemateriaal op den duur gewoon wegrotten, dus zeker niet dubbel dan of je moet dampdoorlatend folie aan de binnenkant aanbrengen met de doorlating naar binnen toe, dat kan weer wel denk ik...
 
Nee dan gaat je isolatiemateriaal op den duur gewoon wegrotten, dus zeker niet dubbel dan of je moet dampdoorlatend folie aan de binnenkant aanbrengen met de doorlating naar binnen toe, dat kan weer wel denk ik...

Als je damp-open folie hebt, doe het dan gewoon aan de buitenzijde van het regelwerk + ventilatie
 
Terug
Bovenaan Onderaan