Ze kunnen een trein nog niet eens zelfstandig laten rijden......
De rest laat nog veel langer op zich wachten.
Ze kunnen een trein nog niet eens zelfstandig laten rijden......
De rest laat nog veel langer op zich wachten.
Metro in Dubai is 100% geautomatiseerd
In Frankrijk was er al een test met een zelf rijdende trein dacht ik.Ja op zo'n heen en weer baantje, wordt wat lastiger op het drukke Nederlandse spoor.
Ze kunnen nog steeds geen betaalbaar veiligheidssysteem inbouwen, dus autonoom lukt niet, kijk maar naar het ongeluk met de maglev in Duitsland op de proefbaan.
Wat ik ook niet begrijp, men heeft steeds de mond vol over het milieu, maar men gaat steeds complexere zaken bouwen, die 2 gaan echt niet samen..
Als ik aan het goeie ongeluk denk waar jij het nu over heb was dat een ongeluk wat kwam door een foute bewuste handeling van de treindienstleider, die van 2 kanten een trein op 1 baanvak liet rijden. Zeg maar een knipper geel situatie.dat heeft niks met een automatische trein te maken, want zelfs .et een machinist in de cabine is dat nog gebeurt.
Maar dat is in NL niet mogelijk, zo'n vergelijkbaar ongeluk, andere beveiligingssystemen.
Ik zeg niet dat de treinen zonder machinist gaan rijden, maar ik denk wel dat het mogelijk is in de nabije toekomst, dus op de weg zal ook wel een vergelijkbaar iets kunnen komen, alleen gaat daar wel wat meer tijd in zitten als de 5 jaar waar ze het over hadden.
Die Staatsanwaltschaft ermittelte gegen die beiden Fahrdienstleiter der Leitstelle, gegen zwei Betriebsleiter der Teststrecke und gegen zwei Geschäftsführer der Betreibergesellschaft[2] wegen fahrlässiger Tötung und fahrlässiger Körperverletzung. Gegen den Triebfahrzeugführer wurde nicht mehr ermittelt, da dieser bei dem Unfall ums Leben kam[1], als Ursache wurde schließlich menschliches Versagen festgestellt. Die Staatsanwaltschaft stützte sich vor allem auf Gutachten des Eisenbahn-Bundesamtes und der Technischen Universität Braunschweig.[2] Zu den vermeidbaren Ursachen gehörte unter anderem, dass im Werkstattwagen die Funkfreigabe für den Transrapid nicht mitgehört werden konnte, da ein anderes Funksystem genutzt wurde, vor allem aber wurde die vom Hersteller vorgesehene elektronische Sperre für den Transrapid nicht genutzt, die während einer Streckenbelegung etwa durch einen Werkstattwagen hätte gesetzt werden können.[3][4]
Im Mai 2008 verurteilte das Landgericht Osnabrück die beiden Betriebsleiter zu Geldstrafen in Höhe von 24.000 und 20.000 Euro, da die Anweisungen für Fahrwegsperren in den Betriebsregeln nicht ausreichend klar definiert gewesen waren.[3] Nach Ansicht der Staatsanwaltschaft trug der Fahrdienstleiter, der die Funkfreigabe für den Transrapid gegeben hatte, die Hauptschuld an dem Unfall, das Strafverfahren gegen ihn wurde jedoch ausgesetzt, da dieser wegen Suizidgefährdung nicht verhandlungsfähig war.[4] Das Verfahren gegen die zwei Fahrdienstleiter wurde später wieder aufgenommen und diese wurden am 3. Juni 2011 zu Freiheitsstrafen von je 18 Monaten und einem Jahr verurteilt; die Strafen wurden jedoch auf Bewährung ausgesetzt, als Begründung dafür wurden die Reue der Angeklagten, deren psychische Erkrankungen sowie Suizidgefährdung angegeben. Beide Fahrdienstleiter waren zum Zeitpunkt des Urteils bereits in Rente, sie lehnten eine Revision gegen das Urteil ab und das Urteil wurde damit unmittelbar rechtskräftig.[5][6]
Bron ---> Transrapidunfall von Lathen – Wikipedia
Ja op zo'n heen en weer baantje, wordt wat lastiger op het drukke Nederlandse spoor.
Wat ik ook niet begrijp, men heeft steeds de mond vol over het milieu, maar men gaat steeds complexere zaken bouwen, die 2 gaan echt niet samen..
Ik denk dat het best mogelijk is het verkeer 100% automatisch gestuurd te maken, tot op uwen eigen oprit, en de staanplaats van uwen caravan op de camping in een God vergeten gat ergens aan de Portugese kust aan toe.Alles aangestuurd via internet, als dit doorgaat, heeft een hacker geen bommen meer nodig, gewoon een trein volgas door het stootblok of een treintje auto's naast een brug sturen.
Denk maar aan de gehackte slimme gasmeters in Oostenrijk.
Eensch met Reinhoud uit Tasmanie (of drente, what is the diff?) : dat autonome rijden hoort alleen in steden en op snelwegen thuis... in de bush, of zelfs in pakweg, landelijk polen of landelijk bulgarije, lijkt me dat niet praktisch en niet nodig.
Volgens mijn werkt autonoom alleen goed als het voertuig een brilliant exacte kaart heeft, plus neuwkeurige-GPS met data ondersteuning. En liefst nog een aantal communicerende objecten om zich heen (wifi-stoplichten, andere voertuigen...)
maar ook: ik wil graag zelf blijven rijden. ik wil vooral niet gedwongen worden om van de motor af te stappen omdat de "human factor" niet meer mag.
En dat milieu, ja. andere discussie.