Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kan me voorstellen dat het voor een nieuweling mbt de Rider 40/400 lastig is in te stappen in dit topic. Dit is een vergaarbak geworden van alles over/met de 40/400 maar voor de volgers van dit topic wel zo handig om alle informatie mee te krijgen.Voor mij is dit item een onoverzichtelijke warboel geworden. Kan de forumbeheerder er niet voor zorgen dat er meer naar item wordt opgedeeld ? Je kan moeilijk 100 pagina's doorbladeren. De ene keer gaat het over bluetooth, dan weer over de software update. Op deze pagina zijn we weer aan de SD kaart aan het prutsen ( ook een klacht 90 pagina's terug) enzv.
Nee hoor, niet specifiek gericht. Maar je zegt het wel zelf: waarom niet gewoon je nav uitzetten, afstand houden en goed opletten op die vent voorop? Die rijdt er met een doel. Enige reden waarom ik m'n nav aan zou houden is om een track op te nemen, zodat ik die geweldige route later nog eens kan bekijken/rijden.
Tja, en toch blijft 't best onzinnig om een dom apparaat de schuld te geven als je zelf zit te slapen.
On topic: natuurlijk wil je dat wanneer je met elkaar eenzelfde route hebt geladen dat je ook dezelfde route hebt voorgeschoteld gekregen.
De praktijk is dat dat (nog) niet zo is. We komen een heel eind, maar in sommige gevallen gooit het verschil in kaarten waarop gepland wordt nog roet in het eten... het zij zo. Ook hebben sommige mede forumleden wel wat minder begrijpelijke 'incidenten' ervaren, die minder logisch te verklaren zijn. Die zouden opgelost moeten worden.
Tot dusver is de Rider (nog) niet het apparaat om met z'n allen mee op pad te gaan. In mijn optiek is dat ook niet waar TomTom op doelt met de Rider. Om dit echt te rechtvaardigen moeten met name de praktische kanten van het apparaat nog beter (bluetooth / volume, stabiliteit, herrekenopties aan/uit). En niet onbelangrijk, het besef dat een motorrijder niet gelukkig wordt van bochtjes draaien door een 30km zone.
Zoiets had ik ook verwacht, heb op dat ding met 3 puntjes geklikt, maar die optie die jij noemt zat er niet tussen?Dat kan makkelijker hoor... Gewoon tijdens het plannen het "foute" punt aantikken, op het knopje met 3 puntjes in de popup tikken en voor "Verwijder deze tussenstop" kiezen.
Wat betreft die 30km/u opmerking dat ben ik wel met je eens. Zou mooi zijn als er een algoritme ingebouwd kan worden die de bebouwde kom kan vermijden in de spannende/kronkelroute.
Of TT zou de optie "vermijd 30 km wegen" / "vermijd 50km wegen" kunnen toevoegen zoals je nu ook "vermijd autosnelwegen" kunt aanvinken.
Dat leverd 100% zeker een spannende route op zonder dat je een bebouwde kom tegen komt.
\Is praktisch niet gewenst.Wat betreft die 30km/u opmerking dat ben ik wel met je eens. Zou mooi zijn als er een algoritme ingebouwd kan worden die de bebouwde kom kan vermijden in de spannende/kronkelroute.
Of TT zou de optie "vermijd 30 km wegen" / "vermijd 50km wegen" kunnen toevoegen zoals je nu ook "vermijd autosnelwegen" kunt aanvinken.
Dat leverd 100% zeker een spannende route op zonder dat je een bebouwde kom tegen komt.
Je hebt buitenaf in de buurt van bijvoorbeeld campings ook korte zones van max 30 of 50 km/u.
Dat betekent dat die locaties dan allemaal vermeden moeten worden terwijl het toch een heel mooie omgeving kan zijn.
Daarbij..., dorpskernen van kleine mooie dorpjes zijn toch geen straf om te doorkruisen ?
Is praktisch niet gewenst.
Je hebt buitenaf in de buurt van bijvoorbeeld campings ook korte zones van max 30 of 50 km/u.
Dat betekent dat die locaties dan allemaal vermeden moeten worden terwijl het toch een heel mooie omgeving kan zijn.
Daarbij..., dorpskernen van kleine mooie dorpjes zijn toch geen straf om te doorkruisen ?
en werkt dat goed?
Hoe is het afgelopen met je TTR400??Zo , weer terug van een 7-daagse reis door Duitsland / Oostenrijk / Italie en Slovenie. Totaal 3000 km. Ik had de tracks geladen van een mede (garmin) rijder en daar was helemaal niets mis mee. We hebben steeds dezelfde aanwijzingen gekregen/zelfde route gereden. Had ook niet anders verwacht met een track. Alleen de TT is veel duidelijker dan al die Garmin apparaten, ik kon ze steeds tijdig terug op het juiste spoor brengen. Op een gegeven moment kwamen de mederijders vragen waar de volgende pomp is ;-))
Enige nadeel, de TT is nu overleden. Tijdens de 4e dag had ie al wat storing in het scherm en ging niet meer in slaapstand. Moest telkens kompleet opstarten, denk dat de accu dood is. Nou, ben benieuwd hoe goed de srvice van TT is.