TomTom Rider 40 en 400

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat lijkt enigszins op de klachten die we eerder hebben gehoord, namelijk het spontaan resetten, soms met en soms zonder verlies van de route. Deze problemen zijn echter (grotendeels) opgelost met een update. Is je Rider bijgewerkt naar de nieuwste applicatie?

Jazeker
 
Gisteren door Arnhem gereden via een kronkelroute en kwam door de tunnel bij CS. Rider was na het uitkomen van de tunnel compleet de weg kwijt. Terwijl ik toch een hele tijd moest wachten voor het verkeerslicht. Ben daar enigszins bekend en kon dus wel gokken, dacht ik, waar ik naar toe moest. Maar het klopte toch niet. De eindtijd van de route was zeker vijf minuten vroeger dan voorheen. Nu is het in dit geval niet zo erg maar het lijkt me toch een soort achilleshiel voor dit apparaat.
 
Gisteren door Arnhem gereden via een kronkelroute en kwam door de tunnel bij CS. Rider was na het uitkomen van de tunnel compleet de weg kwijt. Terwijl ik toch een hele tijd moest wachten voor het verkeerslicht. Ben daar enigszins bekend en kon dus wel gokken, dacht ik, waar ik naar toe moest. Maar het klopte toch niet. De eindtijd van de route was zeker vijf minuten vroeger dan voorheen. Nu is het in dit geval niet zo erg maar het lijkt me toch een soort achilleshiel voor dit apparaat.


nooit last van gehad. pikt altijd super snel weer op na een tunnel *O*
 
Gisteren door Arnhem gereden via een kronkelroute en kwam door de tunnel bij CS. Rider was na het uitkomen van de tunnel compleet de weg kwijt. .

Stuur me even een pm met je e-mailadres. Ik zal via onze support contact met je opnemen.
 
Laatst bewerkt:
G*dvr zeg wat een drama is dat met een Micro SD kaartje :X |( Routes erop zetten en importeren in de TomTom 40 is geen probleem maar probeer daarna dat kaartje maar eens uit je TomTom te krijgen :X
 
Laatst bewerkt:
3) Bij herberekenen kun je wel de optie instellen "altijd vragen naar routetype". Waarom kan dat niet ook meteen bij een route naar bijv een punt? Snap dat je een berekende route kunt aanklikken en veranderen van type, maar vanaf te voren vragen is misschien fijner.
Dag Eric!

Punt drie heb ik besproken. Hier is men van mening dat de handeling eenvoudig genoeg is voor de keer dat het routetype anders dient te zijn. Hoofdzakelijk zal 1 routetype worden gebruikt. Staat niet hoog op de prioriteitenlijst dus, maar kan later nog wel komen!

Met vriendelijke groet,
Joël
@ Joël,
Weer een teken dat de programmeurs geen motorrijders zijn als zij het denken beter te weten.
Ook ik ben van mening dat de vroeger wel gehanteerde instelling "Altijd vragen wat voor routetype ik wil" onterecht is weggelaten en dit altijd gevraagd zou moeten kunnen worden. En zoals je ziet wijzen de meningen duidelijk in die richting.
En zoals anderen ook al aangeven gebruik ik de Rider ook op de motor en evt de auto.
Wil dan dus ook snel kunnen omschakelen van routetype. Zeker zolang dat niet kan middels instelling in een gebruikers profiel zal dit telkens handmatig gekozen moeten worden en dan best vooraf (indien gebruiker dit wenst) dan om achteraf weer overbodige handelingen te moeten doen.
 
Dag Eric!

Bedankt voor je bericht! Je punten zijn al eens eerder genoemd, maar zal ik nog eens doorgeven.

Punt drie heb ik besproken. Hier is men van mening dat de handeling eenvoudig genoeg is voor de keer dat het routetype anders dient te zijn. Hoofdzakelijk zal 1 routetype worden gebruikt. Staat niet hoog op de prioriteitenlijst dus, maar kan later nog wel komen!

Met vriendelijke groet,

Joël

Als je op de motor zit met handschoenen aan is het helemaal niet eenvoudig genoeg. Een goed bedrijf luistert naar wat klanten willen, niet wat programmeurs willen.
 
Ik ben zelf veel meer voorstander van verschillende profielen en daar in de wijze van berekenen vastleggen samen met andere instellingen.

Voor mij het heel simpel. Motor is altijd kronkel route en auto is altijd snelste route.
De houder is mede bepalend voor het profiel.
 
Laatst bewerkt:
Als je op de motor zit met handschoenen aan is het helemaal niet eenvoudig genoeg. Een goed bedrijf luistert naar wat klanten willen, niet wat programmeurs willen.

Ik heb nog wel een oud paar motorhandschoenen, opsturen naar de programmeurs zodat ze kunnen proberen hoe dat werkt ? })
 
Ik ben zelf veel meer voorstander van verschillende profielen en daar in de wijze van berekenen vastleggen samen met andere instellingen.

Voor mij het heel simpel. Motor is altijd kronkel route en auto is altijd snelste route.
De houder is mede bepalend voor het profiel.
Zeker nu de kronkelroute mogelijkheid bestaat kan voor de motor wel degelijk onderscheid gewenst zijn voor de keuze tussen kronkelroute of snelste route (zonder snelwegen en U-bochten), terwijl voor de auto toch andere voorkeuren gelden. (Wel snelwegen maar ook bijv een andere helderheids- en kontrast instelling)

Voor mij geld dus: verschillende profielen en vooraf altijd routevoorkeur op kunnen geven.
Btw; De houder mag dan wel een profielvoorstel doen maar niet zelfstandig een profiel selecteren.
Zou mooi zijn maar er zijn vele andere wensen die een groter voordeel of gemak opleveren en daarmee een grotere prioriteit verdienen.

En de lastige bediening met handschoenen aan is zeker ook een punt.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of het misschien mogelijk is om altijd de nacht kleuren te behouden? Net weer even getest op de motor maar ik vind de standaard kleuren echt ruk. Heb het thema al op lime groen gezet om de route goed te kunnen aflezen maar dan nog is het niet echt beter B|
 
Zeker nu de kronkelroute mogelijkheid bestaat kan voor de motor wel degelijk onderscheid gewenst zijn voor de keuze tussen kronkelroute of snelste route (zonder snelwegen en U-bochten), terwijl voor de auto toch andere voorkeuren gelden. (Wel snelwegen maar ook bijv een andere helderheids- en kontrast instelling)

Voor mij geld dus: verschillende profielen en vooraf altijd routevoorkeur op kunnen geven.
Btw; De houder mag dan wel een profielvoorstel doen maar niet zelfstandig een profiel selecteren.
Zou mooi zijn maar er zijn vele andere wensen die een groter voordeel of gemak opleveren en daarmee een grotere prioriteit verdienen.

En de lastige bediening met handschoenen aan is zeker ook een punt.

Ik gebruik de motor alleen recreatief en daarvoor is kronkelroute voor mij de enige juiste. Ik heb totaal geen behoefte aan lange rechtdoorgaande wegen. En als ik dit toch doe met de motor moet ik ergens naar toe waar ik al vaker geweest ben en dus de weg al weet.
De auto gebruik ik alleen maar voor A naar B en daarvoor is de snelste voor mij de enige juiste. Dat gekronkel binnendoor is met de auto hoogst irritant, is mijn ervaring.

Daarnaast als ik een route start moet het ding mij niet gaan vragen hoe route berekend moet worden. De route moet gewoon exact zo gereden worden als ik voor gesteld heb. Ik heb niet voor niets achter de PC gezeten om de kleinste wegen samen te voegen tot een route. Daarom ben ik ook blij met de GPX Track input optie. Die doet dit.

In profiel kan je alle instellingen van het apparaat opslaan, dus ook je helderheid, wel of geen dataverbinding voor de files, schermkleuren, wel of geen bluetooth voor spraak, etc, etc. Als je dus wisselt van profiel, wissel je direct van instellingen

Heb ook nog een Zumo 350. Deze maakt gebruik van houder herkenning. Heerlijk!!! Daarnaast is het wisselen van profiel ook heel eenvoudig.
Tevens kan je in Basecamp bij het maken van een route ook nog aangeven welk profiel de Zumo moet gaan gebruiken (auto of motor).
 
Iedere gebruiker is anders en daarom zou TT die flexibiliteit in moeten bouwen dat je óf altijd dezelfde type route berekening hanteert of dat de TT vraagt wat je wilt. Bij jou werkt dus altijd kronkelroute het beste, ik zou graag zien dat TT vraagt wat voor type route het wordt deze keer
 
Best, ieder zijn ding, maar dan moet die keuze wel uitschakelbaar zijn.

Om eerlijk te zijn gebruik ik de kronkelroute zelfs amper. Door gebrek aan intelligentie wordt eigenlijk iedere keer dezelfde soort wegen gekozen. Waardoor je op een gegeven moment zelf op de kaart al kan aangeven, welke route de Rider zal gaan pakken, voordat je route uberhaupt gemaakt hebt en dan wordt het vervelend
 
Zoals het bij de 'oude' rider is, is m.i. de beste oplossing voor iedereen:
In je planning voorkeuren heb je de volgende opties:
- Vraag het mij als ik plan
- Altijd de snelste route
- Altijd de kortste route
- Altijd een eco-route
- Altijd een kronkelweg
- Vermijd altijd snelwegen
etc.

Nu nog even de programmeurs overtuigen, of een motorrijdende programmeur inhuren.

Bij mij is de 400 al weer van de motor af en ben weer terug naar de TT Rider 2.
Op het scherm na, is de Rider 2 velen malen beter voor mij dan de 400.

Zelf routes maken doe ik niet, ik koop nu juist een apparaat om dat voor mij te doen.
Garmin krijgt dit niet voor elkaar, dus de Zumo 590 is ook al de deur uit.

Ik laat de 400 nog even in de kast liggen tot aan de volgende software update, als het dan niet verbeterd is, kan die ook weg.
 
Nu nog even de programmeurs overtuigen, of een motorrijdende programmeur inhuren.

ik hoop niet dat de programmeurs het voor het zeggen hebben bij TomTom. Als het goed is hebben ze bij TT slimme mensen rondlopen die luisteren naar de klant. Dan nemen ze serieus wat hier wordt gezegd en doen ze hun voordeel daarmee. De programmeurs hoeven slechts uit te voeren wat hun wordt opgedragen.

TT zou enorm blij moeten zijn met de feedback die wij als kritische gebruikers geven. Dat help hun om hun product, wat in de basis een goed product is, te vervolmaken. Dat resulteert in hogere verkopen, dus ook goed voor TT
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan