TomTom Rider 40 en 400

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het leek mij een té belangrijke mededeling om hier niet te delen. Heeft natuurlijk alles met dit topic te maken. Voorlopig het enige platform waarmee je routes kan maken en via usb kan overzetten als MAC gebruiker en Tomtom Rider 40/400 bezitter. De TomTom kaart in Tyre integreren zal op korte termijn niet gebeuren, is technisch niet zo eenvoudig.
 
ergens slecht nieuws dit:

je krijgt "Tyre" bij je device, dat dus niet met de TomTom kaarten samenwerkt en gaat werken.

zou een mooie geste zijn van Tyre cq TomTom om dan de Myroute app met korting aan deze mensen te gaan leveren (en ook aan diegenen die nu al Tyre hebben)
 
ergens slecht nieuws dit:

je krijgt "Tyre" bij je device, dat dus niet met de TomTom kaarten samenwerkt en gaat werken.

zou een mooie geste zijn van Tyre cq TomTom om dan de Myroute app met korting aan deze mensen te gaan leveren (en ook aan diegenen die nu al Tyre hebben)

Korting? Ik heb net bijna 400,-- betaald voor een apparaat dat nog duidelijk in het bèta-stadium zit. Ik mag toch aannemen dat een app die nodig is om het apparaat te gebruiken gratis wordt geleverd...
 
Korting? Ik heb net bijna 400,-- betaald voor een apparaat dat nog duidelijk in het bèta-stadium zit. Ik mag toch aannemen dat een app die nodig is om het apparaat te gebruiken gratis wordt geleverd...

Ja precies !! Want zonder de app kun je niets met je tomtom

En voor tyre heb ik een pc nodig, die wil er ook bij krijgen....

Pfff het bèta stadium is wel al lang gepasseerd hoor :Y werkt perfect met af en toe een kleine bug.
 
Ik heb een Tyre usb stick gekocht bij mijn TT rider 5 als ik nu MyRoute-app koop heb ik niks meer aan die usb stick ...toch?

MyRoute-app werkt toch gewoon op een windows pc ?

Als ik nu VIrP partner word moet je dan ook nog jaarlijks betalen voor MyRoute-app ?
 
Laatst bewerkt:
Dat gebeurt al, die korting bedoel ik.

Beste Michel,

Ik ben nu 10 min bezig geweest om naar de prijzen en korting te zoeken.
Op je facebook, dan de tyre website en myrouteapp.com.

Ik zie nu na 10 min dwalen twee lijsten: eentje basis = gratis en eentje 49 euro per jaar.

Waarom ben je niet meteen duidelijk?
Die 10 minuten is verloren en bij mij gaat het luik dicht. Want ik kan die korting die zogenaamd reeds gebeurd, niet vinden.

Ronduit knullige aankondiging, waar je effe wat meer tijd aan had moeten besteden IMHO.

gr Marten
 
Laatst bewerkt:
Beste Michel,

Ik ben nu 10 min bezig geweest om naar de prijzen en korting te zoeken.
Op je facebook, dan de tyre website en myrouteapp.com.

Ik zie nu na 10 min dwalen twee lijsten: eentje basis = gratis en eentje 49 euro per jaar.

Waarom ben je niet meteen duidelijk?
Die 10 minuten is verloren en bij mij gaat het luik dicht. Want ik kan die korting die zogenaamd reeds gebeurd, niet vinden.

Ronduit knullige aankondiging, waar je effe wat meer tijd aan had moeten besteden IMHO.

gr Marten

Als je tyre liftime hebt gekregen en member bent van tyre heb je als het goed is al een mail ontvangen als reminder dat je 30% korting kan vangen.

Indien je de mail niet hebt ontvangen, hierbij de instructies (ik ga hierbij ervanuit dat je Tyre member bent).

Ad 1) Alleen nu 30% korting voor Tyre cliënten en direct MyRoute-app BETA gebruiken!
Exclusief voor Tyre gebruikers met een geldige licentie. Tijdelijk 30% korting om je te bedanken voor je steun. Steun nu ook MyRoute-app, geloof ons, het is al de moeite waard en het wordt de komende maanden alleen nog maar beter en leuker! Hier puntsgewijs de orderprocedure:
Ga naar MyRoute-app: The #1 all-in-one route tool
Klik op ‘AAN DE SLAG’
Vul je schermnaam, email adres en land van herkomst in
Vul je kortingcode in (deze kan je aanvragen door AAN DE SLAG aan te klikken, in het midden zie je tekst staan waar je op kan klikken om de kortingscode aan te vragen indien je member bent bij TYRE)
Klik op ‘GA VERDER’ en vervolg de betaal procedure
Je ontvangt via email een bevestiging met informatie
Ride & Enjoy, we zien je terug in MyRoute-app!
 
:? myroute/tyre/tomtom hobby bob club |(
3 x aanmelden lid worden betalen :(
|( had ik me maar verder gekeken,
voor ik die dom dom kocht :(
 
Dussss.... verwarring alom.

En ik heb nog geen 400, dus ook geen Tyre Pro of life time.
En als 50 euro pj moet betalen, zodat de kaart gelijk is, pas ik.
En dit soort zaken neem ik wel mee bij een aanschaf.

Trouwens, ik til niet zo zwaar aan die kaart. Alleen als de bug: Kan geen route berekenen niet wordt opgelost.

Sorry Michel, dit kan echt beter.
 
Weet niet hoe het nu is maar heb in het voorjaar 1 bedrag betaald voor een levenslange licentie als VIrP partner.

Dan neem ik aan dat het nu ook nog zo is .

Is de MyRoute-app ook voor een windows pc dat kan ik nergens vinden .?
 
Oke, dat heb ik gisteren gedaan, waren inderdaad een paar naast de weg gezet, nog niet getest of dat het probleem was.


En dat was (blijkbaar) het probleem! Thanks voor de hulp, het werkt naar behoren. *O*
 
De MyrouteApp is een Webapp en werkt daarom op iedere PC/Laptop met een internetverbinding

oke dat is dan wel weer makkelijk ;)

ik neem aan dat ik daarmee ook een route kan maken voor de rider 5 dus een itn bestand.
Als dat zo is kan ik dus de usb stick die ik toen gekocht heb weggooien :?
 
Sorry Michel, dit kan echt beter.

Ik denk inderdaad dat de communicatie, en wellicht ook prijsstelling, beter zou kunnen. Maar ik ga toch even een lans voor Michel breken:

Voor niets gaat de zon op. Ook al werk je vanuit hobby en passie; uiteindelijk moet er rook uit de schoorsteen komen en de kindertjes te eten hebben. En da's bij de makers van Tyre cq myrouteapp niet anders.

Als VIRP heb ik al uitgebreid met de MyRouteapp kunnen werken. En, ofschoon 'het ding' nog niet af is: ben zeer onder de indruk van het bereikte resultaat. Het doet wat Tyre doet, en meer. Ondermeer eenvoudige export naar een smartphone app als Sygic. Voor de TT gebruiker niet relevant wellicht, voor vele anderen wel. Bovendien is het voordeel van myrouteapp dat het ook op apple, en (niet getest) tablet werkt.

De wenselijkheid op de kaart van TT zelf te kunnen plannen bestaat pas sinds relatief kort en binnenkort (na update) mogelijk zelfs deels verdwijnen. Tegelijk kost het implementeren van zo'n tomtom kaart binnen myrouteapp niet alleen veel tijd, maar ook licentiekosten. En dat moet ergens vandaan komen. Dat kun je Michel niet verwijten, hooguit TomTom (...).

Tot het bericht van Michel hierboven was er nog helemaal nergens-niet sprake van überhaupt uitzicht op route-planning op de Teleatlas kaart dus dat dat straks wel zal kunnen is echt wel nieuws.

Maarrr ... maak even pas op de plaats: met de gratis versie van Myrouteapp is al een heleboel mogelijk. Wacht dat eerst even af (paar weekjes). En bekijk daarna de, vermoedelijk wat meer uitgekristalliseerde, prijzen en evt kortingen voor extra mogelijkheden.

Just my 2 cents (en nee, ik heb geen aandelen; juich slechts vernieuwing toe.)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad.
ITN, GPX, TRF, etc, etc is allemaal als output mogelijk.
Als ik het goed heb, kan je vanuit MyrouteApp direct je route naar de Rider en Zumo sturen.

Vind MyrouteApp best interessant maar mis nog functionaliteit t.o.v Basecamp.
 
De wenselijkheid op de kaart van TT zelf te kunnen plannen bestaat pas sinds relatief kort en binnenkort (na update) mogelijk zelfs deels verdwijnen.

Hmmm, sorry maar ik begrijp de zin niet.
Het wordt geïmplementeerd om vervolgens daarna weer verwijderd te worden????
Dit vraagt om extra uitleg
 
Hmmm, sorry maar ik begrijp de zin niet.
Het wordt geïmplementeerd om vervolgens daarna weer verwijderd te worden????
Dit vraagt om extra uitleg

Ah.. ik begrijp...

De reden van de wenselijkheid van plannen op de TomTom kaart is vooral het 'geen route mogelijk' probleem waarover in dit draadje al meermaals gesproken is. Zie ook TomTom rider 400 - 'geen route mogelijk' — MrGPS

Het lijkt er echter op dat dit probleem met een nabije update van de rider zelf grotendeels opgelost wordt. En dat maakt de noodzaak tot gebruik van Teleatlaskaarten minder belangrijk.

Neemt niet weg dat die teleatlas kaart dan nog steeds een voordeel is. Routes zijn nu eenmaal betrouwbaarder als ze zijn gemaakt in de zelfde kaart als die in het toestel staat. Bovendien krijg je hiermee de mogelijkheid onverhard te vermijden; iets dat met google maps niet mogelijk is.
 
Voor niets gaat de zon op. Ook al werk je vanuit hobby en passie; uiteindelijk moet er rook uit de schoorsteen komen en de kindertjes te eten hebben. En da's bij de makers van Tyre cq myrouteapp niet anders.
Dat is niet meer dan logisch. Echter, men gaat TomTom en Garmin vergelijken; waar de laatste zelf gratis software voor het plannen van routes beschikbaar stelt, verwacht de TomTom gebruiker ook iets dergelijks. Of dat nu door TT zelf gemaakt wordt of door hen ingekocht maakt niet zoveel uit. Nu hebben de kopers van de TTR400 wel Tyre erbij gekregen, maar dat wordt vervangen door iets anders waar men voor moet bijbetalen (ik neem aan dat Tyre nu niet meer verder doorontwikkeld wordt). Ik kan me voorstellen dat dat niet bij iedereen goed valt...

Als ik het goed heb, kan je vanuit MyrouteApp direct je route naar de Rider en Zumo sturen.
Daar wordt dan de Garmin Communicator Plugin voor gebruikt. Die werkt nu al niet meer in Chrome en Edge; andere browsers zullen weldra volgen...
 
Voorlopig het enige platform waarmee je routes kan maken en via usb kan overzetten als MAC gebruiker en Tomtom Rider 40/400 bezitter.
Het enige platform waar beide functies geïntegreerd zijn weliswaar, maar routes maken (met bijv. BaseCamp) en overzetten via USB (met Android File Transfer) is al mogelijk op de Mac.
 
Er wordt gezegd dat Tyre nog steeds parallel aan MyRouteApp ontwikkelt blijft. Al verwacht ik ook dat op ten duur Tyre opgeofferd wordt aan MyRouteApp.

Nogmaals geen ervaring (heb namelijk een Rider 400) maar volgens mij hebben ze bij MyrouteApp een eigen plugin gemaakt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan