???TomTomRiderEurope of GarminQuest???

Welke navigatiesysteem is het beste?

  • GarminQuest

    Stemmen: 32 69,6%
  • T.T.RiderEurope

    Stemmen: 14 30,4%

  • Totaal aantal stemmers
    46
Status
Niet open voor verdere reacties.
@roller:
Klopt ook niet, nu pak je echter de duurste winkel uit NL voor de garmin en je zoekt de goedkoopste voor de TTR benelux!
(Voor eerlijk vergelijk moet wel de EUROPA versie nemen, garmin is standaard met europa kaarten!)

Nogmaals de gemiddelde verkoop prijzen, als je goed shopt kan je best ergens goedkoper uit zijn:
De 2720 kost in de winkel 999,=
De TTR kost in de winkel 699,= (599,= de benelux versie)

Dus 300 euro KALE prijs verschil maar zoals ik al een paar keer heb vermeld zijn beide apparaten dan nog niet vergelijkbaar!
- De TTR is voor die prijs NIET geschikt voor in de auto
- De 2720 is voor die prijs NIET geschik voor op de motor
Dus je kan het nog steeds niet vergelijken!

Meer prijs voor de 2720 om hem geschikt te maken voor motor
- ca 150 euro, voor beugel, rammount en helm set
De TTR om hem geschikt te maken in de auto (incl geluid dus)
- ca 40 euro, voor lader/beugel in auto maar ZONDER geluid (via headset)
- geschat ca 190 voor beugel, voeding EN geluid via speaker in auto

Dan is er nog de kwaliteits verschil die nu niet is mee gerekend van de TTR beugel, lees topic maar door wat dan het echte prijs verschil is.

Al met al is de 2720 geen 950 euro duurder zoals jij doet voorkomen.

Ik wacht even op de 2820, het lijkt me dom om nu een 2720 te gaan halen met perfect cradle(bleutooth). :X

En als die uit is kan je wachten op de 2930, want TV, radio, koffiezetter etc is ook wel handig :D
moraal van het verhaal.....
Er komt altijd weer een nieuwere/betere etc
Maar wat moet je met BT?
Speakertjes in de helm gaat prima met een snoertje, is ook nog eens minder storings gevoelig en je hoeft je BT zender die je constant mee moet nemen niet steeds op te laden. ook zit er een draadje van je BT ontvanger die je in je zak moet hebben naar je helm, deze BT ontvanger is niet water dicht.
Heb je dus een pak dat niet water dicht is heb je een probleempje als het flink begint te regenen (daar al eens over nagedacht?!?!)
Of wil je bellen via de BT tijdens het rijden?
Je weet dat lang niet alle gsm's met BT worden ondersteund, dit is nu ook al het geval bij de TTR, als je pecht hebt moet je ook nog een andere GSM kopen.
Dit zijn dingen waar veel mensen niet over nadenken....
Het ouderwets snoertje is zo gek nog niet hoor.....
(als je goed denkt is het enige verschil dat het snoertje of naar je jaszak gaat of naar je navigatie)
 
Laatst bewerkt:
Dat zo'n Garmin beter is zal best, maar ze zijn ook wel een stuk duurder.
Ik heb de TT en ben er erg tevreden mee.
De ervaring dat het bluetooth oortje het niet goed doet deel ik niet. Op m'n monster bij 130+ nog prima te verstaan.
Routes maken gaat ook prima.

En ik verwacht dat er in de toekomst nog wel meer leuke software voor de TT gaat komen omdat deze draait op Linux.
Er zijn al tools bijvoorbeeld om een tracklog te maken. zie www.opentom.org


130+ :?

De 2610 is gewoon verstaanbaar bij 289km/u op je GPS met oordoppen in! :Y
 
@roller:
Klopt ook niet, nu pak je echter de duurste winkel uit NL voor de garmin en je zoekt de goedkoopste voor de TTR benelux!
(Voor eerlijk vergelijk moet wel de EUROPA versie nemen, garmin is standaard met europa kaarten!)

Nogmaals de gemiddelde verkoop prijzen, als je goed shopt kan je best ergens goedkoper uit zijn:
De 2720 kost in de winkel 999,=
De TTR kost in de winkel 699,= (599,= de benelux versie)

Dus 300 euro KALE prijs verschil maar zoals ik al een paar keer heb vermeld zijn beide apparaten dan nog niet vergelijkbaar!
- De TTR is voor die prijs NIET geschikt voor in de auto
- De 2720 is voor die prijs NIET geschik voor op de motor
Dus je kan het nog steeds niet vergelijken!

Meer prijs voor de 2720 om hem geschikt te maken voor motor
- ca 150 euro, voor beugel, rammount en helm set
De TTR om hem geschikt te maken in de auto (incl geluid dus)
- ca 40 euro, voor lader/beugel in auto maar ZONDER geluid (via headset)
- geschat ca 190 voor beugel, voeding EN geluid via speaker in auto

Dan is er nog de kwaliteits verschil die nu niet is mee gerekend van de TTR beugel, lees topic maar door wat dan het echte prijs verschil is.

Al met al is de 2720 geen 950 euro duurder zoals jij doet voorkomen.

De door mij genoemde prijzen zijn bij dezelfde winkel! geen internet gezoek in verre buitenlanden dus. En het prijsverschil blijft hoe dan ook significant.(300 euro) Voor wat betreft de Europa kaarten heb je volledig gelijk!
Ik heb er alleen een RAm mount (40 euri) bijgekocht omdat ik wat meer flexibiliteit wil hebben omdat ik soms wel en soms niet met tanktas rij.
Maar had opzich niet gehoeven, standaardbeugel is qua sterkte voldoende voor zo'n gps.

Ik vergat overigens nog duidelijk te vermelden dat ik persé bluetooth wil. Ik vind t persoonlijk onzin om in het draadloze tijdperk nog met een snoertje tussen je helm en de motor rond te gaan tuffen. En dat kost ook weer extra euro's bij de 2720.
Ik rij met grote regelmaat in 6 verschillende koekblikken dus ik had daar sowieso al een losse handsfree voor nodig (supertooth II, dat is een BT handsfree speaker/mic set voor m'n gsm. die klem ik aan de zonneklep) en die gebruik ook nu dus ook voor de TT.

Moraal van het verhaal: het hangt dus ook heel erg van je persoonlijke smaak af wat de beste keuze is.

En voor de duidelijkheid: zo'n Garmin vind ik ook een erg mooi apparaat.
 
Laatst bewerkt:
@roller:
De TTR kost in de winkel 699,= (599,= de benelux versie)

De TTR om hem geschikt te maken in de auto (incl geluid dus)
- ca 40 euro, voor lader/beugel in auto maar ZONDER geluid (via headset)
- geschat ca 190 voor beugel, voeding EN geluid via speaker in auto


Jammer dan.....prijs TTR kan minder, gewoon handelen.
TTR in de auto.....beugel zit erbij (zuignap oid bijmaken).voeding met plug sig. aanstekerstopcontact.
geluid via ministekker en computerluidsprekerbox.
totale kosten......15 euro.
weet waar je over praat

je praat nl over...."om hem geschikt te maken"
en dan hoef je niet domweg iets te kopen, maar kun je zelf iets maken.
Of een kennis.


ergo....
ik koop een motorfietsen.....
maak er twee stopcontacten op
maak er een jiffy-uit lampje op....
maak er een schermpje op.........
maak er een bagagerekje op.......

is mijn motor dan fout/ een fout product ??
dacht het toch niet
 
Laatst bewerkt:
Het snoertje houd je toch, nu heb je een snoertje tussen je BT ontvanger en je helmset, ik zie het grote voordeel niet.
Een ander nadeel van de BT is dat je de BT ontvanger moet opladen en dat de ontvanger niet nat mag worden, maargoed ieder zijn eigen keuze/voorkeur natuurlijk. Ik kan je wel vertellen uit ervaring dat je absoluut geen last hebt van een snoertje naar je navigatie en je helm onder het rijden en het werkt altijd perfect.

@Roco:
Dit is niet origineel te koop, je kan deze beugel dus niet in de winkel gaan kopen. Wat iemand zelf fabriceert mag je niet mee tellen met het prijs verschil, de ene persoon kan dit wel de andere weer niet, sommige willen het zelfs niet zelf gemaakt. Het gaat om het prijs verschil, niet wat beter/slechter is en om een goed prijs vergelijk te komen moet je de gemiddelde winkel prijzen nemen en spullen gebruiken die je ook daadwerkelijk zelf in de winkel kan kopen.

Als je zelf handig bent kan je veel zelf maken en zo zeker hier en daar flink besparen, dat geld niet alleen voor de TTR maar ook voor andere merken.

Voorbeeld: Als jij 2 nieuwe motoren gaat vergelijken dan neem je ook geen basis versie van 1 merk en de duurdere versie van een ander en ga je vervolgens sleutelen en verbouwen aan de basis versie om het hetzelfde te maken als de duurdere luxere versie.
Dan zeg je ook: dat is geen eerlijk prijs vergelijk.

Dat het een gemis is dat de TTR standaard geen geluid bied is gewoon een feit, waarom zou TomTom dan nu zelf met een oplossing komen. Maar om eerlijk te vergelijk moet je dit eigelijk wel mee tellen want alle garmin modellen bieden standaard geluid voor in de auto.
 
Laatst bewerkt:
Overigens gaat navigeren zonder geluid prima op de motor. Je moet alleen wat vaker kijken.
Voor mij voldoet TT prima wat routes betreft. Ik gebruik dan wel de HP hx4700 met 640x480 scherm. Dat scheelt enorm bij het uitzetten van de routes.
Ben wel benieuwd of TT home goed werkt.
 
Ik denk dat je enigszins vreemd beinvloed raakt door dit topic, het wordt veelal gevuld door tevreden Quest bezitters, er zijn relatief weinig Tom Tom eigenaren vanwege het feit dat het nieuwer is...........en de Quest bezitters hebben allemaal een oordeel, wellicht zonder dat ze veel met een Tom tom hebben gereden. No offence... :9
 
De meeste hier zijn denk ik geen Quest bezitters maar 2610/2720 bezitters.

En geloof me de meeste hebben goed vergeleken voordat ze iets gekocht hebben, het is immers een flinke investering (ca 1000 euro of meer) die je niet zomaar even gaat doen.

Het klopt inderdaad dat er maar weinig TTR bezitters zijn, echter de reden dat ie nieuw is klopt niet, de TTR is nu ook al weer meer als 1 jaar verkrijgbaar. Met dat in het achterhoofd kun je je zelf gaan afvragen waarom er dan zo weinig TTR bezitters zijn en dat na ruim 1 jaar?!?!
 
De meeste hier zijn denk ik geen Quest bezitters maar 2610/2720 bezitters.

En geloof me de meeste hebben goed vergeleken voordat ze iets gekocht hebben, het is immers een flinke investering (ca 1000 euro of meer) die je niet zomaar even gaat doen.

Het klopt inderdaad dat er maar weinig TTR bezitters zijn, echter de reden dat ie nieuw is klopt niet, de TTR is nu ook al weer meer als 1 jaar verkrijgbaar. Met dat in het achterhoofd kun je je zelf gaan afvragen waarom er dan zo weinig TTR bezitters zijn en dat na ruim 1 jaar?!?!


dat komt omdat TT op iedere straathoek en bij iedere anwb, halfords, gamma, en AH te koop is...







euh.... nu snap ik het echt niet meer
 
Die opmerking van mij was dus precies andersom bedoeld.

Met andere woorden dus:
Hoe komt het dat er zo weinig TomRom riders gebruikers zijn ondanks dat deze toch meer als 1 jaar te koop is?!

Dat moet dus een reden hebben, zelf vermoed ik dus dat de TTR voor de meeste motorrijders niet voldoed als ze echt alles gaan vergelijken met andere producten, meestal de garmin dus. Aan veel reclame vanuit Garmin kan het niet liggen want garmin maakt vrijwel geen reclame voor navigatie op de motor.
 
Hallo Roco,

Kun je aangeven waar je voor €600 de TTR Europe gekocht hebt? Kun je evt aangeven wat de handigheid daarvan geweest is?
Weet jij of je over de TTR Benelux sofware kunt van TTR Europe kunt plaatsen (gekopieerde TTR Europe software die al door iemand anders is aangemeld)?

In verband met vakantie wil ik snel een TTR kopen, dus je tip komt als gelegen!!

Dank en groet,
Brendon.
 
Ik ben sinds 3 weken de trotse eigenaresse van een Garmin QuestI, de questII werd mij afgeraden vanwege zijn traagheid. En de andere Garmins vond ik te duur. Je moet ook kijken wat je met het apparaat wil doen. Ik hoor veel mensen zeggen dat het geheugen van de QuestI zo weinig is, maar wat wil je er allemaal in hebben. Als ik naar Oostenrijk op vakantie wil zet ik Zuid-Duitsland, Oostenrijk, Noord-Italië en de andere landen tot 75 km over de grens er in. Ik ben van mening dat ik niet meer nodig heb. Tenzij je langer dan 3 weken gaat en dag in dag uit zeer lange routes wil maken, is het geheugen echt voldoende.
Daarbij ben ik in totaal 650 euro kwijt voor alles. Dus incl motorsteun, autosteun, headset en kabels.
 
Pas voor het eerst met de 2720 gaan rijden, wat een genot, avond vtv op de pc een route uitgezet, werkt perfect. Om de vele instellingen naar mijn zin te krijgen ben ik nog wel ff bezig, wat kan dat ding veel zeg. Geen spijt van. Ik rij zelf een duc, dus had ik besloten om zonder bleutooth te gaan, de speakertjes in de helm gaan automatisch harder en zachter en komen over de luide motor en windgeluiden heen.
 
Hallo Roco,

Kun je aangeven waar je voor €600 de TTR Europe gekocht hebt? Kun je evt aangeven wat de handigheid daarvan geweest is?
Weet jij of je over de TTR Benelux sofware kunt van TTR Europe kunt plaatsen (gekopieerde TTR Europe software die al door iemand anders is aangemeld)?

In verband met vakantie wil ik snel een TTR kopen, dus je tip komt als gelegen!!

Dank en groet,
Brendon.

je hebt de mail al gehad.

ik heb met de prijs kunnen sjoemelen omdat ik de oude benelux gekocht heb met europa software.
en dat alles bij verschillende bedrijven.
je moet ze tegen elkaar uitspelen / aanbiedingen nemen en laten zien.
ben ik normaal geen kei/held in, maar als je meer weet dan de bediende van de tom tom en je houdt je van de domme......kom je een heel eind.
laat ze maar afkraken. moeten ze vanzelf met de prijs zakken als je toch hapt.
*O*
waypoint in rijssen stopt met de tom tom, volgens hun medewerker, zo slecht zijn de ervaringen.
dus.....ligt er een restpartij , ......toch?? !!
+ oud model......
 
je hebt de mail al gehad.

ik heb met de prijs kunnen sjoemelen omdat ik de oude benelux gekocht heb met europa software.
en dat alles bij verschillende bedrijven.
je moet ze tegen elkaar uitspelen / aanbiedingen nemen en laten zien.
ben ik normaal geen kei/held in, maar als je meer weet dan de bediende van de tom tom en je houdt je van de domme......kom je een heel eind.
laat ze maar afkraken. moeten ze vanzelf met de prijs zakken als je toch hapt.
*O*
waypoint in rijssen stopt met de tom tom, volgens hun medewerker, zo slecht zijn de ervaringen.
dus.....ligt er een restpartij , ......toch?? !!
+ oud model......


Als garminbezitter heb ik meer vertrouwen in TomTom dan in waypoint... Man wat een bedrijf! -O- :N
 
hoi allen,

ik heb een ttr europa gekregen :Y ( verjaardag) dus had geen keus ik heb em net dus zal binnenkort laten weten of ie bevalt !! van het weekeind even wat getest en voor nu voldoet ie zowel op de motor als in de auto.twee motormaatjes van me hebben al langere tijd een garmin maar of ze daar nou zo tervreden mee zijn.....

nou nog effe leren hoe routetjes te maken

ik houd jullie op de hoogte

joker
 
Mensen het extra geheugen voor de 2610 kost vrijwel niets!
2GB CF geheugen kaartje voor de 2610 kost gemiddeld tussen de 45 en 50 euro bij de pc-shop, je moet dit dus niet bij je navigatie handelaar kopen, zij vragen "spook" prijzen van 70 euro of zelf meer (Notter bv 150 euro), dit is totaal onterecht en veel te duur!
Voor de 2720 heb je geen extra geheugen nodig, deze heeft heel europa er al in zitten.

Gemiddelde verkoop prijs standaard 2720 999,=

Gemiddelde verkoop prijs standaard 2610 799,=
2GB geheugen kaart voor de 2610 50,=
Totaal prijs 2610 + 2GB geheugen 849,=

Prijs verschil tussen de 2720 en 2610 wordt dus 150,=
Wat je nog nodig hebt voor de motor:

- Garmin beugel + rammount 99,=
- helm speaker set 49,=
-------------------------------
Totaal accesoires dus 148,=


2720 + accesoires 1148,=
2610 + accesoires 997,=

Dus het prijs verschil tussen de 2610 en 2720 is 151 euro
Voor die 151 euro krijg je 3D weergave en een grotere tracklog op de 2720.

Dit verhaal is nogaltijd relevant...
vergelijk de prijzen van www.gps.nl een met die van bijvoorbeeld navcity.co.uk...
dat scheelt een paar flessen jonge jenever op een borrel ;)
 
de tomtom heeft tegenwoordig ook tthome en daar kan je ook route's in maken ik zelf gebruik de rider en bevalt prima ook voor toer tochten! kennisen van mij hebben een garmin maar deze heeft zo ongelooflijk veel mogenlijkheden dat je door de bomen het bos niet meer ziet! is te ingewikkeld soms met alle sub menu's enzz de tt is heel simpel en helder vergeleken bij een garmin! maar als ik nog eens moest kiezen werd het weer de rider!!

Helaas is en blijft een TomTom behelpen. Inderdaad er zijn minder mogelijkheden en dat lijkt minder ingewikkeld. Maar de meeste mogelijheden van een Garmin heb je niet nodig. Ze worden eenmaal naar jou wensen ingesteld.
  • Maar een route kiezen of een omweg bepalen gaat op de gemiddelde Garmin ook heel eenvoudig.
  • ++ Een verder voordeel is dat het maken van routes met Mapsource echt leuk is. Zo leuk dat ik regelmatig voor de meest simpele ritten een leuke route maak.
  • + Ik heb gewoon een stuk of 20 tochten in de omgeving in het ding en als ik een eindje wil gaan touren kies ik er een.
  • - TomTom blijkt een beperking met 48 routepunten te kennen.
  • - Een route op de ene TomTom blikt anders te zijn dan dezelfde route op een andere TomTom.
 
Sorry, de reactie die ik hier had getyped is niet meer relavant, ik heb een nieuwere topic over dit onderwerp gevonden op het forum.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan