tot welke leeftijd is motorrijden verantwoord?

Wat is nog een verantwoorde leeftijd om motor te rijden?

  • >85

    Stemmen: 150 56,4%
  • 80-85

    Stemmen: 8 3,0%
  • 75-80

    Stemmen: 17 6,4%
  • 70-75

    Stemmen: 37 13,9%
  • 65-70

    Stemmen: 24 9,0%
  • <65

    Stemmen: 30 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    266
Ik denk een realistisch en redelijk antwoord te geven door 65-70 te kiezen, blijkt heel MF uiteraard 85+ te kiezen :+

100+ geen probleem mannen!

ik denk niet dat er echt een leeftijd aan te koppelen is; het gaat er veel meer om hoe je lijf en mentale gezondheid dan is. Dat kun je nu gewoon niet zeggen.
 
Sprak zondag bij Goedhart met Albert. Dik in de 80 en hij gaat gewoon een nieuwe Royal Enfield kopen :] :Y
 
Hoe oud zijn de bikkels van nu en welk type motor rijden jullie en waarom dit type.
Ik ben 64 jr jong en rij een Yamaha super 10 omdat je er lekker recht op zit en ook
nog een lekker koppel en PK's hebt
 
Deze bikkel is 74 en ik rijd op een Suzuki VX800'93. Heerlijk koppel en cardan, de zit is ook prettig voor m'n al wat stramme rug. In de winter staat hij binnen
en als hij "op" is kap ik er mee denk ik. In oktober moet ik voor de keuring voor verlengen rijbewijs en dat wordt een keer tijd want dat heb ik al vanaf 1968 :+
IMG-20190924-WA0000-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
En daarbij... (Ik praat over mezelf), wat heb ik al veel onverantwoorde fratsen uitgehaald op jonge leeftijd. Ik denk dat de meesten hun eigen grens wel kennen. Veel plezierige kilometers gewenst!👍
Ik haal niet echt onverantwoorde fratsen meer uit,hoewel mijn vrouw daar anders over denkt na mijn bekeuring voor veel te hard rijden,
Ik reed wel veel te hard op de a9 in de linker baan met heel weinig verkeer,maar het mag nou eenmaal niet en daar word ik ook flink voor gestraft
 
mijn (achteraf) onverantwoordste frats : 1976 op een Honda CB500 four op de snelweg 120 rijden
gashandel vast gezet met een schroefje, achterop zitten met de armen overelkaar auto's inhalen
 
Ik rijd meestal maar 30, maar laatst op de Lekdijk gaf ik wat gas in een bochtje in de 2e versnelling, en daarna in z'n 3. Toen zag ik 160 op de teller. Hoewel er geen verkeer en geen gevaar was noem ik dat toch een frats.
 
Ik rijd meestal maar 30, maar laatst op de Lekdijk gaf ik wat gas in een bochtje in de 2e versnelling, en daarna in z'n 3. Toen zag ik 160 op de teller. Hoewel er geen verkeer en geen gevaar was noem ik dat toch een frats.
Maar het was vast wel lekker
 
Ik rijd meestal maar 30, maar laatst op de Lekdijk gaf ik wat gas in een bochtje in de 2e versnelling, en daarna in z'n 3. Toen zag ik 160 op de teller. Hoewel er geen verkeer en geen gevaar was noem ik dat toch een frats.
Een fietsstuur op mijn Suzuki T500 schroeven en er dan met 150kmh achter komen dat dat ding afknapt....
 
En daarbij... (Ik praat over mezelf), wat heb ik al veel onverantwoorde fratsen uitgehaald op jonge leeftijd. Ik denk dat de meesten hun eigen grens wel kennen. Veel plezierige kilometers gewenst!👍
De vraagstelling van dit topic zou eigenlijk moeten luiden: "OP welke leeftijd is motorrijden verantwoord".
Geheel op eigen ervaring afgaande, zou ik zeggen zo rond het 40ste levensjaar.
Dan begint bij de meesten wel een begin van rationaliteit in te dalen :)

Laat onverlet dat ik vind dat iedereen zo jong mogelijk moet beginnen met welke activiteit dan ook.
Als we alleen maar verantwoorde dingen zouden doen, zouden we ons dienen te beperken tot patience spelen achter de geraniums. (een beetje het nieuwe post covid-19 normaal volgens sommigen.....)
 
De vraagstelling van dit topic zou eigenlijk moeten luiden: "OP welke leeftijd is motorrijden verantwoord".
Geheel op eigen ervaring afgaande, zou ik zeggen zo rond het 40ste levensjaar.
Dan begint bij de meesten wel een begin van rationaliteit in te dalen :)

Laat onverlet dat ik vind dat iedereen zo jong mogelijk moet beginnen met welke activiteit dan ook.
Als we alleen maar verantwoorde dingen zouden doen, zouden we ons dienen te beperken tot patience spelen achter de geraniums. (een beetje het nieuwe post covid-19 normaal volgens sommigen.....)
Dat is ook weer zo. Voor risicoanalyse moet je een bepaalde leeftijd hebben.
 
Een fietsstuur op mijn Suzuki T500 schroeven en er dan met 150kmh achter komen dat dat ding afknapt....
Ach, eentje nog....; mijn Yamaha FS1 met expansie uitlaat werd opgehaald door de nieuwe eigenaar. Drie uur later komt de achterbuurvrouw een bloemetje brengen met, "Ik ben zo blij dat dat ding weg is". Wist zij veel dat ik dat ding had ingeruild op de T500 met demperloze uitlaten...😕
 
Terug
Bovenaan Onderaan