tot welke leeftijd is motorrijden verantwoord?

Wat is nog een verantwoorde leeftijd om motor te rijden?

  • >85

    Stemmen: 150 56,4%
  • 80-85

    Stemmen: 8 3,0%
  • 75-80

    Stemmen: 17 6,4%
  • 70-75

    Stemmen: 37 13,9%
  • 65-70

    Stemmen: 24 9,0%
  • <65

    Stemmen: 30 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    266
je kent wel die kruisjes langs de weg in duitsland je zou zo iemand met een telefoon in de hand er bij leggen..
 
Ook begonnen op mijn 18e (lang geleden ;) ) Toen idd nog met een oefenvergunning met een blauw L achterop tot je het roze briefje had gehaald.
Nu op mijn 64e rij ik nog altijd heerlijk rond, nu met mijn mooie rode CB500S.
Het blijft genieten en zolang ik me goed en fit genoeg voel blijf ik er lekker mee doorgaan.

IMG_2759-2.jpg
 
Ook begonnen op mijn 18e (lang geleden ;) ) Toen idd nog met een oefenvergunning met een blauw L achterop tot je het roze briefje had gehaald.
Nu op mijn 64e rij ik nog altijd heerlijk rond, nu met mijn mooie rode CB500S.
Het blijft genieten en zolang ik me goed en fit genoeg voel blijf ik er lekker mee doorgaan.

Bekijk bijlage 1591882
Dan wel Corona vrij blijven
 
Ook begonnen op mijn 18e (lang geleden ;) ) Toen idd nog met een oefenvergunning met een blauw L achterop tot je het roze briefje had gehaald.
Nu op mijn 64e rij ik nog altijd heerlijk rond, nu met mijn mooie rode CB500S.
Het blijft genieten en zolang ik me goed en fit genoeg voel blijf ik er lekker mee doorgaan.

Bekijk bijlage 1591882
Dat is een leuk en lekker licht alternatief op de XJ ;)
Als je Schaaf van Youtube nog niet kent moet je echt voor de grap zijn oudere filmpjes gaan bekijken.
Hij is voornamelijk bekent geworden door zijn 'enthousiaste' rijstijl op zijn eigen cb500.
 
Ik ben met pensioen en met 65 rij ik hier nog vrolijk op rond.....en een vfr voor wat meer gemak.

EEC660E6-89D6-4F33-BA6D-2AE74F5FD5D2.jpeg


En met 16 jaar sleutelen begonnen zegmaar, en nu sleutel ik nog steeds omdat mijn vader dat ook deed en mij dat geleerd heeft...en mijn zoon heeft er helemaal niks mee, maar dat komt vaker voor bij de jeugd.

5D52814E-B558-45E3-84AE-E82C01A0D5D3.jpeg
 
Ik ben nog enorm jong vergeleken bij jullie allemaal.
Heb enkele SS gehad, maar kreeg laatste tijd last van polsen en schouder.
Paar jaar niet gereden vanwege omstandigheden en sinds vorig jaar Januari in het bezit van een Aprilia Tuono.
Heerlijke rechtop zit, maar wel lekkere motor om beetje te spelen.

20210121_155052.jpg
 
Ik ben met pensioen en met 65 rij ik hier nog vrolijk op rond.....en een vfr voor wat meer gemak.

Bekijk bijlage 1591906

En met 16 jaar sleutelen begonnen zegmaar, en nu sleutel ik nog steeds omdat mijn vader dat ook deed en mij dat geleerd heeft...en mijn zoon heeft er helemaal niks mee, maar dat komt vaker voor bij de jeugd.

Bekijk bijlage 1591907
Dat is idd zo met de jeugd (2 pubers ) het zellfde liedje , zit die ouwe alweer in de garage ...
 
Tot dat je het gezondheid toe laat. ik moest helaas stoppen door Reuma. dat kost zo veel energie dat het niet meer verantwoord is om te rijden. je brengt dan een ander in gevaar. dat wil ik niet op mijn geweten hebben.:Y
Heel verstandig ,ik heb een zoon die heeft ook een vorm van Reuma ( Reno) is 43 jaar en heeft last dat hij onderkoelt wordt als het kouder wordt,dan worden bijv, zijn hele vingers wit en gaat het gevoel weg.
s,winters heeft hij dan handschoenen met verwarming en een boddywarmer met verwarming,dan is het nog te doen
Ik zeg s,Winters maar eigenlijk moet ik zeggen bij minder als 15 graden boven nul.
Het is natuurlijk heel triest dat je moest stoppen door die reuma,maar ik denk dat het bij mijn zoon met zijn 50ste ook wel over is
Raar verdeelt in de wereld ik wordt in mei 70 en heb nooit koude handen
 
Terug
Bovenaan Onderaan