tot welke leeftijd is motorrijden verantwoord?

Wat is nog een verantwoorde leeftijd om motor te rijden?

  • >85

    Stemmen: 150 56,4%
  • 80-85

    Stemmen: 8 3,0%
  • 75-80

    Stemmen: 17 6,4%
  • 70-75

    Stemmen: 37 13,9%
  • 65-70

    Stemmen: 24 9,0%
  • <65

    Stemmen: 30 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    266
Ach, eentje nog....; mijn Yamaha FS1 met expansie uitlaat werd opgehaald door de nieuwe eigenaar. Drie uur later komt de achterbuurvrouw een bloemetje brengen met, "Ik ben zo blij dat dat ding weg is". Wist zij veel dat ik dat ding had ingeruild op de T500 met demperloze uitlaten...😕
Met andere woorden....Wat is gevaarlijker. Een bejaarde op een motor of ik op 18 jarige leeftijd. Echter stap ik nu wel weer op een Goldwing na 34 jaar niet rijden. Of dat nou veilig is😉 NB; Ik ken nu mijn grenzen en weet waar mee bezig ben.
 
Bij een Goldwing is het meer de vraag of je het gewicht kan hebben,verder zijn ze vrij tam en ongevaarlijk
zolang je geen al te sportieve nijgingen krijgt. ;)
 
Tot het moment dat je serieus over een Nikken gaat denken :-)
Op een Goldwing krijg je geen zere voeten.☺
1c.jpg
1c.jpg
 
Ben op mijn 39ste beginnen rijden, ben er nu 64 en heb nog steeds spijt van de verklooide jaren voor mijn 39...
Ik rij nu een 20.000 km/ jaar, meestal in de bergen en met duo en hoop dit nog een 15 jaartjes te kunnen volhouden...
Als de overheid al niet vroeger roet in het eten gooit met nieuwe milieu- en andere eisen...
 
leuk te lezen dat er nog zoveel "ouweknarren" rondrijden
leuk om te lezen
je leeft echt maar één keer!
dus lekker blijven genieten...

tot hoe oud verantwoord door kunnen rijden??
en zijn lieden die nooit op een motor zouden moeten stappen.. de asoos en idioten..
maar ervaren wordt je wel (hoop ik) na verloop van tijd.

en driewielers..
dat zijn geen motoren...
mijn mening.. maar stap dan in een oto.. als je bang bent om om te vallen...
 
leuk te lezen dat er nog zoveel "ouweknarren" rondrijden
leuk om te lezen
je leeft echt maar één keer!
dus lekker blijven genieten...

tot hoe oud verantwoord door kunnen rijden??
en zijn lieden die nooit op een motor zouden moeten stappen.. de asoos en idioten..
maar ervaren wordt je wel (hoop ik) na verloop van tijd.

en driewielers..
dat zijn geen motoren...
mijn mening.. maar stap dan in een oto.. als je bang bent om om te vallen...
Waarom mag ik niet motorrijden :+
 
Wat onderhand een goede vriend is, kwam bij ons clubje toen-ie een jaar of 50 was. Zijn rijstijl, herinstapper, lang niet gereden, was verschrikkelijk. Inmiddels, en dat is dus 30 jaar later, is hij 79 en rijdt hij een stuk beter dan toen.
Dus, is leeftijd een indicatie? Niet echt.
 
Begonnen als achtienjarige...nu nog steeds als 73-jarige met plezier!

Je bent zo oud als je je voelt :Y

Laatste tijd wel bijna ervaringen gehad. Maar dat lag niet aan mijn leeftijd. Maar aan de (veel jongere bestuurders) die die kut-telefoon belangrijker vonden dan mijn leven...;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan