Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Transalp rijders gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je velgje hebben ze ook al eens overgespoten zo te zien....

















Ze haaden de nippels van de spaken wel beter kunnen afplakken toch...?






Veel plezier in Normandië!
 
Laatst bewerkt:

En binnenkort staat haar klokje terug op nul!
 
Vandaag heb ik mijn Transalp nog eens goed bekeken en het is toch best wel een ol'lady. Nu vinden sommige mensen het een lelijk brik, maar ik absoluut niet. Achter elk krasje of kapot boutje zit wel een verhaal.

Je kan hem ook in de winter een keer helemaal uit elkaar trekken en over spuiten De verhalen blijven toch wel.

Als ik je een tip mag geven, blijf niet te lang met die velgen rijden. Bij mijn Alp bleek hij helemaal door en door gerot te zijn, het was alleen nog maar wit poeder toen ik probeerde de velg op te knappen. Heb dus maar een ander setje gekocht op marktplaats en gelijk RVS spaken gestoken.

 
heb er iemand ervaring met een alp uit 2000 mijn lampje blijft af en toe branden dus dan kan ik hem niet starten dat is best frusterend
alle antwoorden zijn welkom
 
heb er iemand ervaring met een alp uit 2000 mijn lampje blijft af en toe branden dus dan kan ik hem niet starten dat is best frusterend
alle antwoorden zijn welkom

Waarschijnlijk heeft het te maken met je HISS startonderbreker, mocht je die hebben. Het klinkt vreemd, maar de motor een stukje verder op rollen wil nog wel eens helpen. Het signaal van de startonderbreker kan verstoord raken (gebouwen, zendmasten etc)
 
Dat lees je denk ik goed ja, en anders jaarlijks verversen, wat het eerst komt.

hoezo?
 
Hoezo, wel ik vind dat best knap voor een 18-jaar oude motor
Ik heb alleen nog maar motoren gehad die om de 6000 nieuw vocht nodig hadden, en dan is zo'n verdubbeling wel welkom
 
Olie in dit soort motoren (Transalp, Africa Twin, Varadero) wordt ook niet erg heet. Werktempiratuur is 60 graden. Gooi er voor de zekerheid wel altijd een vol syntheet in.

Hoezo, wel ik vind dat best knap voor een 18-jaar oude motor
Ik heb alleen nog maar motoren gehad die om de 6000 nieuw vocht nodig hadden, en dan is zo'n verdubbeling wel welkom
 
Olie in dit soort motoren (Transalp, Africa Twin, Varadero) wordt ook niet erg heet. Werktempiratuur is 60 graden. Gooi er voor de zekerheid wel altijd een vol syntheet in.
Als je jaarlijks ververst is een halfsyntheet ook ruim voldoende, een motor als deze heeft geen volsyntheet nodig, en je krijgt alleen maar het effect dat mensen denken dat de olie dan jaren niet hoeft te worden ververst, en dat klopt natuurlijk niet.
 
Ik heb er 1 van de politie overgekocht! Helaas geen foto's. echt ideaal, voor 500 euro's en dat ding gaat nog als een trein! Alleen effe tandwieltjes + ketting vervangen. Alleen wel een halve dag krabben om de politiestrepen eraf te halen..
 
Je hebt natuurlijk gelijk dat eenhalfsyntheet meer dan enoeg is, doe het ook niet om er langer mee te kunnen rijden, maar het verschil in geld vind ik zo weinig, dat ik hem liever vertroetel met een volsyntheet.


 
Wie hheft er een vervangende uitlaat voor onze Transalp?

De uitlaat van de Transalp begint nu echt slecht te worden. Heb haar al een paar keer gered van de ondergang door er een plaatje op te lassen. Wil hem nu gaan vervangen het liefst door een Laser Produro, omdat ik die ook op mijn Africa Twin heb.

 
Ik vrees dat een originele transalp-uitlaat niet zo makkelijk te vinden is, zeker niet voor een scherpe prijs.
 
Kan mijn laser uitlaat voorlopig wel even op de Transalp monteren. Had nog zo gevraagd om het gips niet zo strak te doen, maar kan nu niet bij de koppeling
 
Rustig weer hier... Tijd dus voor een foto's.
Vorig weekend zijn we even naar Friesland geweest. Kleine 800 km gereden, was top!



 
Laatst bewerkt:
Hoi LinKing,

Mag ik vragen waar je die valbeugels vandaan hebt?
Zitten ze ook op 4 punten vast en pasten ze een beetje in 1x?

Bij mij dus niet:



Zoals je ziet, zit in het midden het beugeltje niet onder de kap en hebben we hem zelfs wat op moeten vullen met ringetjes.
Het valt verder niet op, dus het blijft mooi zo zitten. Maar ik ben benieuwd of meerdere mensen hier last van hadden/hebben?

Algeheel plaatje:



En nog zonder valbeugels:



Ik ben nieuw hier trouwens, dus meteen maar een "Hallo! ik ben Anne!".
 
Hoi Anne, welkom op MF

Volgens mij heb je gewoon precies dezelfde alp als ik, de mijne is van 1993.
Jouw valbeugels heb ik nog niet gezien. De mijne zaten er standaard op toen ik hem enkele maanden geleden heb gekocht, ik denk dat dit de normale standaardvalbeugels zijn, aangezien ik deze soort bijna altijd zie op een transalp...

Mooie Africa Twin overigens die je transalp gezelschap houdt
 
Laatst bewerkt:
Dankje !

De mijne is 1 jaartje jonger, van 1994. Maar inderdaad, dezelfde kleurstelling enzo. Leuk!

De valbeugels die ik erop heb zitten, waren eigenlijk ook de enige die ik kon vinden (al heb ik misschien niet goed genoeg gezocht). Heb ze uiteindelijk via Ebay besteld.

Maar dat "op maat voor een Transalp" nemen we ook maar niet al te serieus meer .

En dankje! De AT is van Sounddragon, die hier ook ergens op het forum (al wat langer) rondhangt. Nog wat meer (brakke telefoon-) foto's voor de liefhebber:







Er zijn trouwens nog wat meer goodies onderweg. Nieuwe handkappen (zwarte Acerbis Supermoto) en zwarte/donkere/grijze knipperlichtjes voor achter en voor.

Oh en waarom ook niet; Ik post meteen even mijn blunder van afgelopen week. Hij had er geen zin meer in en was moe, dus ging ie er maar even bij liggen:





Zonder dollen; De zijstandaard (die we de dag ervoor hadden ingekort, omdat we de motor een stuk omlaag hebben gedraaid) klapte in toen ik hem neer wilde zetten (ja, stom, de volgende keer check ik uiteraard even dubbel of de standaard goed uitgeklapt is). En aangezien ik maar een klein meisje ben en het foefje nog niet ken, kreeg ik hem ook niet meer overeind (vandaar dat ik tijd zat had om even foto's te maken). Binnenkort maar even oefenen, al zal het met de valbeugel nu ook weer een stukje schelen, aangezien ie dan niet helemaal plat meer zal en kan liggen.

Jullie mogen mij voor deze keer ongegeneerd uitlachen .
 
Laatst bewerkt:
Achja, shit happens Ik heb hem nog niet laten vallen maar het is ook al enkele keren close geweest. Ben ook niet van de grootste dus het kan er best wel nog eens van komen

Heb je hem verlaagd? Hoe heb je dat gedaan?
Ik vind de zijstandaard overigens sowieso niet erg stabiel. Maar ik heb geen middenbok
 
Ik heb eigenlijk niks gedaan, dus alle lof gaat naar Sounddragon .

Het zadel was in ieder geval al verlaagd voordat ik hem kocht. Daarnaast heeft Sounddragon (als ik het goed heb) de achtervering wat omlaag geschroefd en de voorvorkpoten wat laten zakken. Ik kan nu met mijn 1.64m goed met de voeten op de grond (niet helemaal plat, maar ook niet alleen het puntje van mijn teen, dus gewoon daar net tussenin)

Ik heb dan wel een middenbok, maar daar krijg ik hem weer niet op. Zeker niet nu ie verlaagd is waardoor je de motor nog een stuk hoger moet trekken om hem erop te krijgen (ik had dit probleem ook altijd met mijn lesmotor).

Irritant eigenlijk soms, dat klein en niet sterk zijn !
 
Laatst bewerkt:
Welkom Anne!

Je hebt ook dezelfde als de mijne:



Lachen omdat je motor is omgevallen doen we niet, kan iedereen overkomen...
 
*gniffelt* (oh sorry, dat mocht niet ) Waar is dat ergens, agranado?

En klopt, die techniek heb ik wel geprobeerd, alleen het was niet het juiste moment; Dankzij een vorig 'ongelukje' met mijn vorige motor heb ik een licht gekneusde spier in mijn knie. Dus daar heb ik weinig kracht in zitten nu (de dokter raadde krachttraining aan trouwens, dus dat ga ik ook zeker doen, kan nooit verkeerd zijn).

Ik denk dat ik straks even aan Sounddragon vraag of ie hem weer in het gras wil leggen hier in de achtertuin, zodat ik het nog eens kan proberen. Oefening baart kunst, toch ?

Maarre, ik dacht dat ik een beetje een originele kleurstelling had . Grappig!
Hebben jullie er veel aan gedaan/veranderd/gemodificeerd/of hoe je het ook wilt noemen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.