trike

Opel gebruikte ook externe pompen

Manta kadett omega enz
Dat zijn toch geen injectie pompen?
Ik heb de originele Triumph pomp en filter in de tank. Da's prima maar ik ga het filter nog wel naar buiten halen. De eerstvolgende keer dat de tank open moet voor wat dan ook.
 
Zijn wel injectie pompen ook Bosch

Later is Opel ook over gegaan op ingebouwde pompen.

Hingen vaak onder de auto
Met filter en druk regelaar.
 
Compleet met filter en drukregelaar buiten de tank
Dat klinkt als een mooie oplossing
Het maakt de tank wel veel eenvoudiger
Bijkomend voordeel is dat automotive spul meestal veel goedkoper en beter verkrijgbaar is dan motorfiets onderdelen.
 
Ik heb voor mijn project fiets een externe pomp en een los extern filter aangeschaft.
Dit is de inline pomp die ik heb.
IMG_20210913_125752.jpg


Zeer vergelijkbaar wat grote betreft met de originele K100 pomp maar dan met slang tules. Specificaties vergelijkbaar met de originele K1100 pomp maar dat komt niet zo kritisch aangezien de drukregelaar toch de uiteindelijke druk bepaald.
 
Klopt, de hoge flow kan geen kwaad.
Het is hooguit het hogere stroomverbruik van een te grote pomp wat misschien een probleem kan geven als je dynamo niet al te ruim bemeten is.
 
Als je een K dynamo gebruikt is dat allerminst een probleem, die zijn er in 2 versies, een 600 watt of een 800 watt, alletwee zeer, zeer ruim bemeten.
 
dus ik moet een andere externe benzine pomp en filter hebben. kijken of ik een mooie kan vinden.
ik had een universele dynamo besteld voor de trike, 50 A (600 W) ik vond het een groot zwaar lomp ding, en heb hem terug gestuurd.
nou zegt hellracer dat er orgineel op de k1100 minimaal een 50 ampere dynamo zit, maar die is lang niet zo groot/zwaar als diegene die ik besteld had. lijkt mij eerder een 35 A dynamo te zijn.
 
weet iemand wat voor olie er in de versnellingsbak moet ?

ik zie net ergens: 80W90

nog een vraagje: als de machete van het koppelings indruk ding stuk is, loopt dan de bak olie er uit ?
 
80W90
Maar er wordt ook geëxperimenteerd, je hebt tegenwoordig hypoid olie die een breder viscositeitsbereik heeft. Maar ik gooi er gewone 80/90 in.
 
Laatst bewerkt:
bij de hobbyist hebben ze zo'n machete niet, hebben ze zelf in mei besteld maar nog steeds niet binnen, god weet hoe lang dit gaat duren ?
bij de knalpot lijken ze het te hebben, maar durven ze er 40,59 euro te vragen (inc. verzend.) :(
waar zou ik nog kunnen kijken, of heeft iemand er toevallig 1 liggen, tnx.
 
Ik heb ff geen duidelijke tekeningen bij de hand,maar mijn bak lekte daar wel als de koppeling kabel eraf was en dus het 'aandruk ding' niet in de manchet zat.
Raar, meestal is dat enkel een stof afdichting en er zou toch keerring moeten zitten zou je denken.
 
Ik kan wel even kijken, ik heb denk ik nog wel een manchetje liggen. In de UK zijn ze vaak veel goedkoper (Motobins, Motorworks). Als dat ding lek is loopt er inderdaad olie weg.
Ik heb bij gebrek aan 80W90 nog wel eens gewoon 15W40 er in gemikt, onder het mom van beter iets dan niets. 20.000km later bedacht ik dat ik het nooit vervangen heb voor de dikke zooi maar de versnellingsbak heeft er niks van gemerkt want hij draait nog steeds probleemloos onder m'n K100.
 
het aangeven van de viscositeit van versnellingsbakolie is is een andere tabel dan motorolie.
15W40 en 80W90 liggen dus qua dikte dichter bij elkaar dan meestal gedacht wordt.

1632287105959.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan