Wel.Nee, het ligt aan de schijven.
Ah, ik las hem verkeerd. Ik dacht dat TS de blokjes wou vervangen in de hoop dat dan het trillen over is.Wel.
Want nieuwe schijven=nieuwe blokken.
Of de schijven krom zijn, kun je toch controleren door het voorwiel van de grond te tillen en het wiel te draaien? Als de schijf dan niet slingert, dan is hij rechtHoeft niet aan de schijven te liggen hoor. Kan ook een los balhoofdlager zijn, wiellagers, geleidebussen in je vork, onbalans in je wiel/band, niet lekker bewegende binnenpoten van je vork. als je het niet echt in je remhendel voelt, zijn het niet je schijven denk ik.
Je merkt het vanaf 0,05-0,07mm slingering als je weet waar je op moet letten als monteur. De meeste fabrikanten houden een grens van 0,15mm aan als grens, maar dan zit er echt een flinke trilling al in.Of de schijven krom zijn, kun je toch controleren door het voorwiel van de grond te tillen en het wiel te draaien? Als de schijf dan niet slingert, dan is hij recht
Of kun je dat met het blote oog niet zien ?
0,05 mm slingering is inderdaad erg weinig. Wordt dat beetje niet opgevangen door de zwevende remschijven?Je merkt het vanaf 0,05-0,07mm slingering als je weet waar je op moet letten als monteur. De meeste fabrikanten houden een grens van 0,15mm aan als grens, maar dan zit er echt een flinke trilling al in.
Zie je dat met het blote oog? Ik niet in ieder geval.
Kun je het hier mee meten:Je merkt het vanaf 0,05-0,07mm slingering als je weet waar je op moet letten als monteur. De meeste fabrikanten houden een grens van 0,15mm aan als grens, maar dan zit er echt een flinke trilling al in.
Zie je dat met het blote oog? Ik niet in ieder geval.
Nou ik lees van mensen die al aan hun 6e set toe zijn.. :-)
Banden bedoel je?
Zijn ze er echt "aan toe" of is het gewoon "lui"?
Ik heb soms het idee dat er uit gemakzuchtal snel wordt geredeneerd en geadviseerd dat de schijven aan vervanging toe zijn. En meteen even nieuwe blokken als we dan toch de schijven aan het vervangen zijn.
Met als resultaat dat de problemen waarschijnlijk weg zijn, maar geen enkele zekerheid dat het nodig was geweest.
Ik snap nog niet hoe een bepaald model motor er meer last van kan hebben dan een ander model.
Ergens iets tussen "aan de 6e set toe zijn" en " gewoon lui".
Vandaar dat ik op zoek ging naar meetklokken waar je het mee zou kunnen meten.
Zelf heb ik dat nog nooit gedaan, maar mijn oude Blade trilt ook wat in de clipons bij het remmen. Ik trek me daar niet zoveel van aan. Weet iemand wat waarmee je dat zou moeten meten?