Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Oke, gisteren nieuwe (19T) tandwiel erop en ik moet zeggen dat het op hoge snelheden een stuk relaxter rijdt, zonder dat ik het idee heb dat ik acceleratievermogen mis in de lagere versnellingen. Ik zal op den duur kijken wat het verschil is in verbruik. Hieronder een video van het hele gebeuren (de hoek waar vanuit ik film zie je het slecht maar ik heb ongeveer 200-300rpm minder op 100km/h, lijkt weinig maar kwa gevoel maakt het echt een groot verschil).Dat extra versnelling zoeken, heb je idd al bij 90-100.
Gaan met de banaan en feedback geven?
Op zich heb ik hier niet zoveel last van. Weet ook niet of het echt verschilt per bloktype CC en HP / HT etc.
De mijne heeft een 1200HT blok en heb niet echt een extreem gevoel van een versnelling missen of zo.
Een groter tandwiel voor zal zeker kunnen schelen qua toeren.
Ik zit me dan weer af te vragen wat dit qua verbruik doet. Het accelereren zal wat zwaarder worden voor het blok en op dat moment zou het verbruik wat omhoog kunnen gaan. Tegelijkertijd, eenmaal op snelheid zal het toerental lager liggen dan normaal. Dus accelereer je veel, dat zou her verbruik wel eens omhoog kunnen gaan. Rij je lange afstanden op constante snelheden, dan zakt het verbruik gok ik.
Afhankelijk van je snelheidsmeter, zal het wellicht makkelijk kunnen... heb je een mechanische meter op je voorwiel, dan is het simpel en snel te doen. Even een ander tandwielsetje en ketting en klaar.
Heb je elektronisch gestuurde snelheidsmeter op de rpm van de uitgaande as oid dan zal de snelheidsmeter niet meer de juiste snelheid aangeven en zou je wellicht in de software aanpassingen kunnen laten maken.
200-300 rpm is een wereld van verschil.Hieronder een video van het hele gebeuren (de hoek waar vanuit ik film zie je het slecht maar ik heb ongeveer 200-300rpm minder op 100km/h, lijkt weinig maar kwa gevoel maakt het echt een groot verschil).
Je geeft zelf het antwoord al ;-)Na het zien van de 2 tandwielen naast mekaar, zit ik met een vraag.
De berekening adhv het aantal tanden is logisch.
Maar wat met de diameter? Hoe groter de straal een cirkel, hoe 'sneller' de buitenkant draait. Meer cms per afgelegde graad/hoek.
Ik zou het kunnen opzoeken, maar wil wel eens zien wat jullie denken....
Meer tanden... wordt automatisch een grotere diameter ;-) ... immers de tanden blijven even groot ... om al die tanden op een rijtje te kunnen zetten en een ketting overheen te laten lopen... is een grotere diameter nodigAls die redenering klopt, wat ze instinctief doet; dan moet je niet meer of minder tanden hebben, maar gewoon een grotere diameter vooraan?
Klopt, ik vond het vooral vreemd dat Hepco & Becker niet iets bedacht hebben voor de T120 ipv de makkelijkste weg kiezen en 1 ontwerp voor verschillende motoren te maken.Als je handig bent, kan je veel oplossen.
NetjesHet resultaat van alles kan je hieronder bewonderen
Ja vooral in België met Tom Tom kronkelroutes kom je snel op onverhard. Met Heidenauer K60 banden geen probleem, met vriendin en bepakking achterop.Dit weekend stuk van de zuidelijke TET gereden en die bonneville's houden het nog redelijk uit op de onverharde/zandpaden! Maar paar keer gevallen, alle keren gelukkig in zacht zand.
Anderen wel eens van het asfalt af geweest?
Bekijk bijlage 1644208
Bekijk bijlage 1644209
Gaaf ding man! En wat betreft aanpassen had ik dat eerst ook, maar op een gegeven moment begint het toch te kriebelen ... en dan kan je niet meer stoppenOeh een Bonneville topic , volg!
Ik heb onlangs mijn rijbewijs gehaald en een mooie Bonnie aangeschaft als 1e motor. Tot nog toe bevalt dat prima, echt helemaal verliefd op dat ding!
Wil nog wat aan het geluid van de uitlaat doen (TOR)? En verder wilde ik eigenlijk nog wat customizen, maar ik ben op het punt beland dat ik dat toch wel zonde vind van een helemaal originele zgan Bonnie uit 2005
Ik had het cam systeem op AliExpress bij Shop1995362 gekocht. Hen een bericht gestuurd dat er geen geluid werd opgenomen en dat de GPS niks registreerde. Binnen 10 dagen had ik een nieuwe GPS en remote module in huis. Vandaag was het droog en had ik tijd (moeilijke combinatie) dus kon ik dat nieuwe spul er tijdelijk op frutten met tiewraps om niet alles los te halen en erachter te komen dat het geen verschil maakteVandaag samen met mijn zoon een dual cam systeem gemonteerd op mijn T120. Was wel even zoeken naar de beste posities voor alles en hoe het aangesloten moest worden. Onze chinese vrienden hadden besloten om voor de grap de stickers op de draadjes te verwisselen....je snapt er eerst niks van totdat je het doorhebt De draden zijn in elke geval lang genoeg, want ik denk dat die chinezen denken dat westerse motoren vier meter lang zijn
Ik heb ook de GPS module erbij, maar die deed het blijkbaar nog niet, althans ik zag geen snelheid op het filmpje. Dat moet ik nog even uitzoeken.
Het is de Blueskysea B1M en die heb ik dus bij Ali gekocht.