Triumph Trident 2021

Dan ligt het dus niet aan mij en stop ik maar met proberen.. :P
De dealer vertelde mij laatst dat het onduidelijk is wanneer er updates van de module gaan komen. Het is wel aannemelijk dat er een keer een update zal komen..dat spelfoutje 'ridjer' ipv 'rijder' in het Bluetooth instellingenmenu moet er toch een keer uit.._O-
2 jaar later is er eindelijk een update waardoor de spelfout is verdwenen. :P

Gisteren vroeg op pad gegaan voor een onderhoudsbeurt voor de Trident en dus ook de nieuwste software gekregen, van de bluetooth-module en de motor zelf. Meerdere instellingen in het menu hebben een iets andere benaming/indeling gekregen. Het aanpassen van de bluetooth-naam is nog steeds niet mogelijk.;)
 

Bijlagen

  • IMG_20230415_105731.jpg
    IMG_20230415_105731.jpg
    506,2 KB · Weergaven: 44
(eindelijk) heerlijk gereden van ‘t weekend. Wat blijft het toch een heerlijke motor.
Ben voor de Sw motech Micro pro tanktas gegaan, past met de kleurstelling mooi bij mijn trident en het systeem werkt ideaal.
Nog meer mensen de trident uitgelaten?
 
Afgelopen weken wel regelmatig de Trident gepakt om op het werk te komen, heerlijk na al die maanden met de auto te zijn gegaan.
Die micro pro is inderdaad een mooie tanktas @C660 ! Als ik niet te ijdel was om altijd met een tankring te rijden had ik hem ook gekocht._O-
 
Niemand interesse in zo’n schakel-as steun van Racetorx? Ik heb nog eentje liggen, nieuw in de verpakking. Gezien ik geen Triumph meer heb zal het er ook nooit op komen :+
 
Middag vrij genomen, tas ingepakt, pak aan… accu leeg |(
Hij had een maand stil gestaan, best lang ook.
Binnenkort jaarlijkse beurt, dan laat ik ook de accu checken.
Iemand hier verder nog upgrades of aanpassingen gedaan?
 
Ai dat is balen zeg! Had eigenlijk niet verwacht dat de accu binnen een maand helemaal leeg zou lopen..

Behalve lekker rijden heb ik niets meer met de Trident gedaan laatste tijd. Jij wel @C660 ?;)
 
  • Leuk
Waarderingen: C660
@Dennis! ik ook niet nee, heb de accu in de winter er ook uitgehaald. Even afwachten wat ze zeggen bij de dealer.
Ik ook niet, voorlopig is ie perfect zo:]
 
Ben benieuwd of de dealer er wat zinnigs over kan zeggen.
Ik hang de Trident voor de zekerheid altijd na zo'n 2 weken niet rijden aan de druppellader. Misschien dus toch niet zo erg overdreven als ik altijd dacht.:P Overigens komt dit niet heel vaak voor gelukkig ;)
 
Vandaag bij de dealer geweest voor onderhoud en ze hebben gelijk de accu gecheckt, die was nog helemaal prima.
Waarschijnlijk gewoon te weinig gereden in combinatie met een aantal koude nachten:t
 
Ja de Suzuki houd voorlopig ik sowieso, ik heb deze Trident via via voor een leuke prijs kunnen kopen in België.
Ik ga 'm nu invoeren, lekker mee toeren en dan kijk ik eind van de zomer welke ik ga houden.
(heel de winter 2 motoren in de garage is qua ruimte niet heel handig)
 
Vraagje, ik wil de ketting stellen want die staat nogal slap, alleen nu twijfel ik over de puntjes op de achterbrug...
Er staat nog een klein puntje aan de linkerzijde, telt die mee om 'm af te stellen??
 

Bijlagen

  • IMG20230614170346.jpg
    IMG20230614170346.jpg
    128,2 KB · Weergaven: 18
Dit puntje bedoel ik...
In het instructieboekje staat het niet duidelijk...
 

Bijlagen

  • IMG_20230614_170747.jpg
    IMG_20230614_170747.jpg
    129,7 KB · Weergaven: 19
Vraagje, ik wil de ketting stellen want die staat nogal slap, alleen nu twijfel ik over de puntjes op de achterbrug...
Er staat nog een klein puntje aan de linkerzijde, telt die mee om 'm af te stellen??
Kijk even hoe het aan de rechterkant zit, dan begrijp je het direct.:t
Dat ene puntje is inderdaad het eerste(of laatste:P) puntje. De rest van de puntjes op de achterbrug lopen door onder die kap waar je kentekenplaat aan zit.(Ik weet de officiële benaming van dit onderdeel niet :P )
De puntjes welke ze in deze kap hebben gemaakt kloppen echter niet helemaal met de puntjes op de achterbrug, dus ik meet gewoon de afstand aan beide kanten vanaf dat eerste puntje.
 
Kijk even hoe het aan de rechterkant zit, dan begrijp je het direct.:t
Dat ene puntje is inderdaad het eerste(of laatste:P) puntje. De rest van de puntjes op de achterbrug lopen door onder die kap waar je kentekenplaat aan zit.(Ik weet de officiële benaming van dit onderdeel niet :P )
De puntjes welke ze in deze kap hebben gemaakt kloppen echter niet helemaal met de puntjes op de achterbrug, dus ik meet gewoon de afstand aan beide kanten vanaf dat eerste puntje.
Aha, duidelijk! Thx!
 
Goedemorgen, eerste keer op dit forum. Aantal motoren gehad en inmiddels trotse eigenaar van een Trident 660 in de kleur Baja Orange :-D gekocht bij Triumph Motorcentrum Bruurs. Hoop jullie eens te zien rijden, ik kom zelf uit Noord-Holland, noordkop.

Upgrades doorgevoerd:
  • Bar end mirrors rond
  • Bellypan
  • Flyscreen
  • Voorvork reflectoren eraf gehaald
  • Tankpad
  • Achter bobbins
  • Frame beschermers
  • Handvatverwarming
  • USB oplader (aangesloten op Quadlock, dus draadloos laden)
  • Radiator beschermer (UK vlag)
Upgrades waar ik nog over nadenk:
  • Custom zadel
  • Hoekige bar end spiegels ipv rond (origineel triumph sport)
  • Zwarte korte hendels
  • Quickshifter (aanrader, of niet nuttig?)
Weten jullie of het mogelijk is om obv de originele uitlaat aanpassingen te doen, zoals een demper eruit halen of is dat allemaal fixed? Power Commander is ook iets wat mogelijk nog toegevoegd gaat worden.

Benieuwd naar jullie ongezouten meningen!
 

Bijlagen

  • resultaat20221224_111855.jpg
    resultaat20221224_111855.jpg
    350,3 KB · Weergaven: 41
  • IMG_2469.JPG
    IMG_2469.JPG
    246,2 KB · Weergaven: 43
  • IMG_0714.JPG
    IMG_0714.JPG
    480,9 KB · Weergaven: 42
  • eaca3a90-5f71-459d-8d2d-134f5be3e8b3.jpg
    eaca3a90-5f71-459d-8d2d-134f5be3e8b3.jpg
    523,1 KB · Weergaven: 41
  • 10f3208e-4555-4443-a925-854b582c9904.jpg
    10f3208e-4555-4443-a925-854b582c9904.jpg
    300,4 KB · Weergaven: 40
  • 8d16ff18-4540-4b12-9cc3-9dc3571e5446.jpg
    8d16ff18-4540-4b12-9cc3-9dc3571e5446.jpg
    241,9 KB · Weergaven: 37
  • 1a8c5c6b-bfae-4655-8e43-502ef2272af5.jpg
    1a8c5c6b-bfae-4655-8e43-502ef2272af5.jpg
    314,2 KB · Weergaven: 40
  • IMG_2096.JPG
    IMG_2096.JPG
    275,3 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Welkom hier @jeroenveekay !!
De eerste hier met deze kleur, mooi hoor! :t

Ik ben zeker blij met de quickshifter!
Korte zwarte hendels heb ik van Evotech. Let even op dat er verschillende hendels in omloop zijn waarbij het remlicht altijd blijft branden. De Evotech hendels functioneren in ieder geval wel prima ;)

Wat zijn je plannen met het zadel?
 
Welkom hier @jeroenveekay !!
De eerste hier met deze kleur, mooi hoor! :t

Ik ben zeker blij met de quickshifter!
Korte zwarte hendels heb ik van Evotech. Let even op dat er verschillende hendels in omloop zijn waarbij het remlicht altijd blijft branden. De Evotech hendels functioneren in ieder geval wel prima ;)

Wat zijn je plannen met het zadel?
Dankjewel!

Ben heel blij met de kleur, al vind ik de andere kleurstellingen ook heel tof 😍, lastig kiezen!

Dank voor jouw info over de quickshifter en de hendels, ga er over nadenken.

Het zadel wil ik met alcantara look kunstleer laten bekleden met ruit patroon voor met oranje stiksels, dan achterop het Triumph logo.

Dit patroon voor (maar dan oranje stiksels):
En dit achterop:
Wat ik jammer vind van de trident, als ik moet zoeken naar minpuntjes, is het geluid. Aan de andere kant weet je wel dat je nooit gezeur krijgt bij controle met de standaard pot.
 
Gaaf, ik ben benieuwd naar het zadel uiteindelijk @jeroenveekay !
Ik heb ook altijd nog in de planning staan om mijn zadel te laten bekleden..maar nog steeds niet tot actie overgegaan.

Het geluid is inderdaad 'mooi maar erg beschaafd'.
Ik merk dat mijn omgeving er wel blij mee is overigens, dus ik heb besloten het zo te laten.;) Daarnaast vind ik dat er ook best een stevige prijs hangt aan de aftermarket uitlaten voor de Trident:P
 
Morning,

Sind een klein poosje ook in het bezit van een mooie Trident, tevens nieuw hier. Benieuwd wat er allemaal te lezen is over de Trident en ieders zijn/haar ervaring!

Fijne dag verder!
 

Bijlagen

  • 516B15EE-D4AD-46F8-8599-EF680B33C623.jpeg
    516B15EE-D4AD-46F8-8599-EF680B33C623.jpeg
    181,7 KB · Weergaven: 28
  • BE0B85A3-788D-402F-8702-7BF4772EFD39.jpeg
    BE0B85A3-788D-402F-8702-7BF4772EFD39.jpeg
    183,2 KB · Weergaven: 28
Gaaf, ik ben benieuwd naar het zadel uiteindelijk @jeroenveekay !
Ik heb ook altijd nog in de planning staan om mijn zadel te laten bekleden..maar nog steeds niet tot actie overgegaan.

Het geluid is inderdaad 'mooi maar erg beschaafd'.
Ik merk dat mijn omgeving er wel blij mee is overigens, dus ik heb besloten het zo te laten.;) Daarnaast vind ik dat er ook best een stevige prijs hangt aan de aftermarket uitlaten voor de Trident:P
Precies wat jij zegt inderdaad, goed compromis! Zat te kijken naar de Yoshimura AT2, maar dan ben je al snel ruim 1,5k kwijt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan