Dennis!
Die hard MF'er
- 13 okt 2020
- 751
- 588
Haha daar zaten wij ook afgelopen weekend!! Wel heel erg toevallig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Haha daar zaten wij ook afgelopen weekend!! Wel heel erg toevallig!
Jazeker want ik had er een paar gebeld maandag en wilde eerst woensdag en donderdag en vrijdag terug,maar er was plek dinsdag en woensdag. Dus de volgende morgen gegaan. Wel een mooie omgeving en mooi weer. Helaas had jij niet het beste weer. Maar zeker voor herhaling vatbaar.Haha daar zaten wij ook afgelopen weekend!! Wel heel erg toevallig!
Nu heb ik nog een vraag aan jullie; wat doen jullie met de accu in de winter?
Beste is de accu eruit te halen en aan een druppellader te leggen in een vorstvrije ruimte. B.v. zolderkamer.Leggen jullie de accu aan een druppellader?
Ik weet het nog niet echt omdat mijn trident in een gedeelde garage staat waar ik geen stopcontact voor een druppellader heb..
De motor staat dus overdekt en droog, maar niet warm.
Na 11000 km nog niets gemerkt van olie verbruik.Ben zinnens voor vrouwtje een nieuwe motor te kopen. Ze rijdt nu een MT07 bijna 5 jaar met 94.000 km. Zeer goede motor geen problemen mee gehad. Koppeling verandert op 65.000 km enige werken en waarschijnlijk rijder gerelateerd. Nu zij we van plan te kiezen uit CB650R of de trident 660. Nu lees ik op een Engels forum dat de 660 nogal wat olie verbruikt. Hebben leden hier, hier ook last van of wordt er hier niet veel gereden.
Zelfs een nieuwe accu is defect na ongeveer honderd dagen niet gebruiken / laden.Nu heb ik nog een vraag aan jullie; wat doen jullie met de accu in de winter? Ik verwacht in de winter weinig te rijden dus dan zal de motor een langere tijd stilstaan. Leggen jullie de accu aan een druppellader?
Ik weet het nog niet echt omdat mijn trident in een gedeelde garage staat waar ik geen stopcontact voor een druppellader heb..
De motor staat dus overdekt en droog, maar niet warm.
In het begin wel maar later elke maand en nu ongeveer elke 1,5 maand en net nog.Controleer je ook regelmatig?
Ik heb hetzelfde met starten na een aantal dagen stilstand. Ook het zwaarder schakelen met koude motor merk ik, maar dit is inderdaad snel verdwenen zoals jij ook zegt.Hoi!
Inmiddels weer een tijdje stil hier. Nu het in de ochtend wat kouder is vallen mij een paar dingen op en ik vroeg me af of meer mensen dat zijn tegengekomen. Als ik start moet ik de startknop beduidend langer indrukken voordat hij echt start. Vanochtend vond ik het zo lang duren dat ik de knop een 2e keer indrukte en toen deed die het wel. Ik ben dat van mijn KTM eigenlijk helemaal niet gewend. Die startte eigenlijk altijd direct.
Ook heb ik sinds het koud is moeite om de motor van zijn 1 (geen probleem) naar zijn 2 te krijgen als ik de eerste meters heb gereden. Ik moet echt flink hard drukken om hem in zijn 2 te krijgen. Daarna is dat eigenlijk gelijk over en bij het eerste stoplicht schakelt die alweer prima van 1 naar 2.
Ik ben benieuwd of anderen dit ook hebben nu het wat kouder is in de ochtenden.
Ik ga straks als het motorseizoen voor mij voorbij is wel een druppellader aansluiten. Ik laat de accu gewoon in de motor, hij staat in een verwarmde garage aan huis namelijk. Op die manier kan ik de motor ook zo pakken als we wel ineens een paar zachte winterdagen krijgen..Ik heb precies hetzelfde @Cathelijne en was ook al van plan om die vraag hier te stellen. Na 1 a 2 weken stilstand duurt het starten duidelijk langer. Dat schakelen van 1 naar 2 heb ik niet gemerkt, wel dat ik dan soms moeilijk de motor in z'n neutraal krijg.
Nu heb ik nog een vraag aan jullie; wat doen jullie met de accu in de winter? Ik verwacht in de winter weinig te rijden dus dan zal de motor een langere tijd stilstaan. Leggen jullie de accu aan een druppellader?
Ik weet het nog niet echt omdat mijn trident in een gedeelde garage staat waar ik geen stopcontact voor een druppellader heb..
De motor staat dus overdekt en droog, maar niet warm.
Hier na zo'n 7500km ook geen merkbaar olieverbruik.Ben zinnens voor vrouwtje een nieuwe motor te kopen. Ze rijdt nu een MT07 bijna 5 jaar met 94.000 km. Zeer goede motor geen problemen mee gehad. Koppeling verandert op 65.000 km enige werken en waarschijnlijk rijder gerelateerd. Nu zij we van plan te kiezen uit CB650R of de trident 660. Nu lees ik op een Engels forum dat de 660 nogal wat olie verbruikt. Hebben leden hier, hier ook last van of wordt er hier niet veel gereden.
Vervelend! Daar heb ik (nog) geen last van. Zou zeker langs de dealer gaan, nu valt alles nog binnen garantie!Sinds kort weigert mijn schakelaar voor de richtingaanwijzers af en toe. Alleen rechts, links doet het altijd. Anderen bekend met dit probleem? Maar even langs de dealer binnenkort..