Truusjetrap wil ook een span aanbouwen.

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik bedoel niet de kogels, maar de onderste twee aanhechtingspunten van het subframe op het frame van de motor.
Ja, dan heb ik je niet goed begrepen.
Ik neem aan dat er nog een dwarsverbinding aan de voorkant komt. Die twee M8 imbusjes verwacht ik niet veel van.
 
Beide zijn maatvoeringen uit het jaar kruik. Als je er mee de snelweg op gaat is een centimeter of dertig voorloop aan te raden.
klopt misschien dat de moderne snellere spannen meer voorloop hebben maar in dit geval zou ik vrij behoudend bouwen. Het ding zal ws. max. rond de 80-90 gaan rijden en dan zit je prima met de klassieke verhoudingen.
 
Ja, dan heb ik je niet goed begrepen.
Ik neem aan dat er nog een dwarsverbinding aan de voorkant komt. Die twee M8 imbusjes verwacht ik niet veel van.
Die imbuis verbinding wordt nog onder het blok door aan de andere kant van het frame vast gemaakt
 
klopt misschien dat de moderne snellere spannen meer voorloop hebben maar in dit geval zou ik vrij behoudend bouwen. Het ding zal ws. max. rond de 80-90 gaan rijden en dan zit je prima met de klassieke verhoudingen.
Wat zijn de voordelen van zo'n kleine voorloop?
 
Aangezien er een russen bak aankomt volgens mij is die gebaseerd op de oude voorloopregels. hij oogt dan wat mooier en rijtechnisch merk je er weinig van. Hoe verder de voorloop hoe lastiger het wordt om bij lage snelheden korte bochtjes te draaien. Straatje keren etc. Je wiel gaat dan steeds meer wringen
 
maar het zijn toch ook vaak de russen combinaties die ik op Youtube zie koprollen bij een scherpe bocht naar links.

zo'n GSX heeft toch wel wat meer power dan een Rus?
 
Ik wil het nadeel van moeilijker korte bochtjes draaien graag voor lief nemen als het risico van de bak op zijn neus zetten flink afneemt. Ook vraag ik me af of het mooier oogt of niet als je zo'n bak aan een Suzuki hangt en hem wat verder naar voren zet.
 
Bak op de neus zie je vooral gebeuren bij origineel aangedreven spannen waar de aandrijving afgehaald is. Die bakken zie je nogal vaak te koop komen maar hebben een veel kleinere voorloop en zijn dus inderdaad gevaarlijker bij linksaf. Mijn mMt16 heeft heeft een voorloop van minder dan 20 cm met een eigen gewicht van 375 kg, dat is aangedreven prima maar niet aangedreven best wel link. Een gewone russenbak zit vaak rond de 30 of meer qua voorloop. Aan de andere kant gebeurd dit vooral als je wat te lomp doet. Krappe bochtjes draai ik toch wel heel geregeld op mijn Rus(sen). Ik merk duidelijk het verschil tussen de RS en de russen daarbij. Die EML heeft een riante voorloop natuurlijk en staat ook al op autobanden, dat wringt toch echt behoorlijk hoor.

En over looks van een GSX kan ik kort zijn, dat kan sowieso nooit veel worden :)
 
Nee, dat zegt het Pols regeltje niet. Het gewicht van de motor in kg. Niet het gewicht van de totale combinatie.
Kijk en die heb ik dus altijd verkeerd gelezen dan. In dat geval geef ik jullie gelijk natuurlijk, ik heb altijd met combinatiegewicht gerekend. Dan klopte mijn Russen en BMWspan best aardig muv het RS span, die heeft meer.
 
Hahaah, het voorloop verhaal/visie/ervaringen/ meningen/ onderwerp is teer.
Mede daarom was en ben ik er bij jou benieuwe na, Truusjetrap.
Heb je het berekend, laat je het van het toeval afhangen, op het oog of voor het oog, tarot kaarten getrokken, combinatie van boven staande. :]
Schaal 1 op het oog. En dan KWW. Kiek wat t wordt. _O-
 
Hahaah, het voorloop verhaal/visie/ervaringen/ meningen/ onderwerp is teer.
Mede daarom was en ben ik er bij jou benieuwe na, Truusjetrap.
Heb je het berekend, laat je het van het toeval afhangen, op het oog of voor het oog, tarot kaarten getrokken, combinatie van boven staande. :]
is niet " teer" hoor , is een andere tijd ... ik heb een cbr1100xx met EZS gehad met een voorloop van 250 mm en dat ging voor geen meter ... zijspan ging op zijn neus in linker bochten en ga zo maar door !!!
 
Hahaah, het voorloop verhaal/visie/ervaringen/ meningen/ onderwerp is teer.
Mede daarom was en ben ik er bij jou benieuwe na, Truusjetrap.
Heb je het berekend, laat je het van het toeval afhangen, op het oog of voor het oog, tarot kaarten getrokken, combinatie van boven staande. :]
nee, je moet gewoon goed luisteren / lezen naar alle betweters hier en daar je eigen conclusies uit trekken....
 
Terug
Bovenaan Onderaan