Mooi, Dennis! Binnenkort dus strakke cnc gefreesde delen op je SV race project.Ik gebruik Mach3 voor de aansturing. Maar moet me er echt wat meer in verdiepen. Voor de CAM gebruik ik fusion 360, doe is overigens gratis voor studenten en aangezien ik net aan mijn tweede jeugd ben begonnen kwam dat goed uit.
Bekijk bijlage 1515482
Thanks Roel, nu nog in de vingers krijgen. Beetje meer tijd in steken.Gaaf machientje ook Dennis!!
1 advies bij het frezen: stop je vingers niet daar waar je je geval ook niet zou steken.....Thanks Roel, nu nog in de vingers krijgen. Beetje meer tijd in steken.
1 advies bij het frezen: stop je vingers niet daar waar je je geval ook niet zou steken.....
haah die rechtse zit ook op mijn machine geplakt AvE for the win!
Keepyourdickinavise!
Hahaha dat zijn nog is tips waar ik wat aan heb, thanks1 advies bij het frezen: stop je vingers niet daar waar je je geval ook niet zou steken.....
Bij de MiniRR had ik een geleider van een R6 verzaagd en passend gefreesd. Denk dat ik eens op de sloop ga rondneuzen wat het best past of passend te maken is. In de kettingtunnel zitten rondom M5 draadgaatjes om materiaal te bevestigen. Daar komen we dus wel uit.Wat ga je gebruiken als kettinggeleider op de achterbrug?
De voorste bussen zijn afkomstig van een CB600 achterbrug, afgezaagd van het extrusieprofiel. De uitsteksels waar het plaatmateriaal tegengelast is, zijn afgefreesd. Voordeel is dat op die plaats meer materiaal zit, wat de vervorming vermindert. Er zit uiteindelijk iets in, maar het valt binnen de toleraties. Je voelt niets in het lager. En het is ook niet dat ik hier duizenden km's mee ga rijden. Dat het misschien wat extra slijt, boeit mij niet.Mooi gemaakt weer
Heb je de bussen waar de lagers in zitten na het lassen op maat geruimd,of vervormd het materiaal niet zodanig?
Waarom is achteraf ruimen geen optie? Zit er een borst in oid?De voorste bussen zijn afkomstig van een CB600 achterbrug, afgezaagd van het extrusieprofiel. De uitsteksels waar het plaatmateriaal tegengelast is, zijn afgefreesd. Voordeel is dat op die plaats meer materiaal zit, wat de vervorming vermindert. Er zit uiteindelijk iets in, maar het valt binnen de toleraties. Je voelt niets in het lager. En het is ook niet dat ik hier duizenden km's mee ga rijden. Dat het misschien wat extra slijt, boeit mij niet.
Het mooiste is als je een groot gefreesd stuk hebt, zodat de las ver van de lagerpassing zit. Of inderdaad achteraf ruimen, maar dat is hier geen optie.
Als de passing perfect rond is, is het draagvlak in het lager beter benut ten opzichte van een lager dat ovaal vervormd wordt. De laatste zou dus sneller kunnen slijten. Alles draait goed, as schuift er mooi door. De minimale vervorming zal dus wel verwaarloosbaar zijn. Maak er mij in ieder geval geen zorgen over.Als je de as netjes kan monteren in het geheel zoals het hoort en de achter brug goed omhoog/omlaag kan scharnieren waarom zou het dan misschien extra moeten slijten volgens jou?
Of je moet veel speling hebben, maar dat zal het toch ook niet zijn denk ik.
Aan de rechterkant zit er inderdaad een kraag in de lagerbus. En ik heb bestaande bussen gebruikt. Geen materiaal over om met een ruimer weg te nemen dus.Waarom is achteraf ruimen geen optie? Zit er een borst in oid?