TT assen 2002, de randverschijnselen

volgens mij zit ik dan al op kreta.
en btw sbk valt op mijn verjaardag
dus eigelijk wel een reden om te gaan.
het zal wel kreta of sbk zijn en geen klef feest.
(iedereen die een witte roos in zijn haar heeft krijgt wat te drinken van mij :) )
 
Maar gezeur vind ik geen goed woord voor deze brief, het is gewoon een opmerking die meerder mensen delen.Als ze iets meteen als gezeur betitelen, kan ik me idd voorstellen dat ze het niet serieus nemen en dan maakt het niet meer uit of je wel of niet een paar spelfouten maakt.

Een klacht/kritiek naar iemand zal altijd als gezeur worden gezien...ik zei al, ik vind het wel een goed initiatief...maar de organisatie van de TT...?
 
TT is al jaren zo, dus snap niet waar je je druk om maakt. Enige wat ik zelf wat minder vond is de mensen die de baan op gingen.
 
TT is al jaren zo, dus snap niet waar je je druk om maakt. Enige wat ik zelf wat minder vond is de mensen die de baan op gingen.

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik ga al ruim 10 jaar naar de TT en het wordt gewoon erger. Vorig jaar waren er ook al een paar van die randdebielen die al langs de baan stonden, terwijl de coureurs nog op racesnelheid langskwamen. Dit jaar was er absoluut geen doorkomen aan voor de coureurs. Dit was gewoon levensgevaarlijk.

Voor onze neus in de ossenbroeken kreeg Rossi een vlag in zijn achterwiel. Toen hij weer voor zich keek had hij ineens zo'n eikel voor tegen z'n kuip zitten. Rossi raakte hem behoorlijk hard op zijn bovenbenen. Jammer dat die gast nog opstond.
 
TT is al jaren zo, dus snap niet waar je je druk om maakt. Enige wat ik zelf wat minder vond is de mensen die de baan op gingen.
en omdat het al jaren zo is, moeten we het maar goed vinden? beetje naief...
natuurlijk weet ik als geen ander, dat het al jaren gebeurt, het gaat alleen van kwaad naar erger, en je kunt je kop ervoor in het zand steken, dan weet je zeker dat binnen 5 jaar het afgelopen is met de TT. Er zijn genoeg landen die staan te trappelen om een GP te organiseren, dus als Assen z'n zaken niet goed voor elkaar heeft betreft dit soort taferelen, dan zegt Dorna bye bye zwaai zwaai tegen de TT.
 
als dat zo is waarom zijn er dan nog voetbal wedstrijden ?

het is wel zo dat er een ander publiek komt kijken
maarja als ik zo dit forum bekijk is de doorgesnede motorrijder van vroeger hier ook bijna niet te vinden.

vraag je natuurlijk wat ik de doorsnee rijder van vroeger vind.
tja:
iemand die 1 dag sleutel voor een uur rijden
iemand die niet perse een blitze bike en ditto pak aan moet om een "echte rijder "te zijn.
iemand die stop als er een mederijder stilstaat.
iemand die hoopt dat het weer minder weer wordt omdat "hij"dan de echte rijders tegenkomt.
iemand die ook gewoon hard door een bocht gaat zonder superbike.
en verzin er zelf ook een paar.

ik zeg niet dat ze er niet zijn! maar minder


maarja dit is offtopic.!
 
OK, dit is geen aanval naar de schrijver, maar gewoon ff om de mensen die zeggen dat het meevalt op de grammaticafouten te wijzen...
Niet alles zit er in, en ook niet eens de hele text...dit heb ik ff tijdens het eten door gedaan, en nou ga ik weer aan mn huis klussen...
Na Naaraanleiding van ons bezoek dit jaar aan de TT, en voor het woordje EN komt nooit een komma wat zich die dag allemaal heeft afgespeeld, kan ik niet anders dan u deze e-mail sturen. Reeds sinds jaar en dag ga ik, samen Geen komma met een groep vrienden naar de TT, maar wat wij dit jaar echter mee hebben gemaakt, is met geen pen te beschrijven, en heeft mij besloten bij u te informeren wat U denkt hieraan in de toekomst te gaan doen.

Wat ons opvalt is dat het de afgelopen 5 jaar het elk jaar erger en erger wordt met randverschijnselen die je eerder zou associeren met voetbalvandalen dan met motorsportfanaten. Elk jaar zitten wij ergens tussen Duikersloot en het meeuwenmeer, maar om meteen met de deur in huis te vallen, op deze manier is er voor ons geen lol meer aan, en blijven we liever thuis. Rare zin….

Allereerst Om te beginnen was er de hele dag geen commentaar, omdat de speakers het niet deden. Ondanks dat wij altijd commentaar hebben op het hoog 'ouwejongens krentebrood' niveau van Jan de Rooy en Berry Zand-Scholten, is geen commentaar nog erger dan 'iritant' commentaar. Maar goed, dat was niet het grootste probleem. Waar het ons om gaat zijn de randverschijnselen, die elk jaar erger worden, Dit heb je net ook al gezegd absoluut niets met motorsport te maken hebben, en door uw organisatie oogluikend worden toegestaan, in ieder geval niet tegen wordt opgetreden. Niet opgetreden=toestaan, ook dubbelop….

Elk jaar worden tegen het einde van de dag overal vuurtjes gestookt, om de plastic te verbranden. En elk jaar worden deze vuren groter en groter. Dit jaar zelfs voor aanvang van de MOTOGP, je werd gewoon onwel van de rook. Daarnaast is het ook nog gevaarlijk naast, zowel als op de baan zowel naast als op de baan. We hoeven onze ogen hiervoor niet te sluiten, maar afgelopen weekend is in Nijmegen weer tragisch op een tragische wijzeduidelijk geworden waartoe een vuurtje stoken toe kan leiden.

En dan de deceptie van de dag: terwijl de MOTOGP race nog in volle gang was, ging er massaal publiek de baan op. iets van ons vandaan zat zelfs een groep uit Smilde die 's morgens vroeg het hekwerk al hadden stukgeknipt om de baan op te kunnen. Op andere plaatsen (zo vernam ik achteraf), werd er zelfs door de Marchalls Marshallsde deuren open gedaan, zodat men op de baan kon komen.

De uitloopronde, waar iedereen toch naar uit kijkt uitkijkt na afloop van een wedstrijd, werd ons op deze manier ontnomen. Het leidde tot de nodige irritaties, waarbij alles wat gooibaar was op de baan werd gesmeten, en ik zag zelfs vandalen die het nodig vonden om de afstandsborden uit de grond te trekken en middendoor te trappen. De vandalen gingen het publiek uitdagen, wat bij ons escaleerde tot een heuse vechtpartij. waarbij wij ons bepaald niet prettig meer voelden, en dan heb ik het nog niet over mijn neefjes van 13 en 14 jaar, die ik voor het eerst dit jaar dit jaar voor het eerst had meegenomen. Toen die vechtpartij ontstond, was de sfeer zo grimmig, dat het niet veel had gescheeld, of er waren meer dan 100 man met elkaar op de vuist gegaan.

Oh jah...en totale alcoholverbod is ondoenlijk...
patroueren moet zijn patrouilleren, talut=talud, bajes is geen woord wat je in een klachtenbrief gebruikt, mensen verbannen van de TT is onmogelijk omdat er ook geen legitimatie word gevraagd...
 
het is wel zo dat er een ander publiek komt kijken
maarja als ik zo dit forum bekijk is de doorgesnede motorrijder van vroeger hier ook bijna niet te vinden.

vraag je natuurlijk wat ik de doorsnee rijder van vroeger vind.
tja:
iemand die hoopt dat het weer minder weer wordt omdat "hij"dan de echte rijders tegenkomt.

ik zeg niet dat ze er niet zijn! maar minder


maarja dit is offtopic.!

Om maar ff offtopic te blijfen:

Dat vind ik een beetje onzin, ik zit ook wel eens met slecht weer op de motor maar dat is alleen omdat ik geen zin heb om met de bus te gaan, als ik koekblik had en koekblik rijbewijs zou ik daar waarschijnlijk liever in gaan zitten.

Echte motorrijder vind ik iemand die plezier in het motorrijden heeft (heb ik vooral erg veel met lekker weer, en iets minder met slechter weer). En de motorrrijder van vroeger? Nooit gezien maar ik ben ook nog niet zo oud he.

Sorry voor off topic geblaat. Zal ook nog ff wat on topic posten:

Is het met de TT echt zo erg? Wil er namelijk wel een keer heen (wilde dit jaar ook wel maar kwam wat tussen).

En is het bij de Superbikes beter? Wil ik ook wel heen namelijk.
 
naar SBK gaan
en vergeet je witte roos niet :)

of ga eens een paar keer rond hangen op bv Zolder.
is ook altijd leuk met goed weer .
 
ik heb eens gezien dat iemand die heel de tijd voor het hek stond en ander het zicht benam met een leeg blikje bier werd bekogeld.
ging ie niet voor zitten ,wel voor dat volle blikje op zijn kanus.
ook eens een erg irritante en arrogante fotograaf kreeg de zelfde behandeling.

bedoel zo'n soort sociale controle :)
 
ik ga (ging) al vanaf m'n 7e...
dus al 16 keer...

en dit jaar had ik er idd geen zin meer in.
Steeds minder wedstrijden voor steeds meer geld...

Steeds meer mensen die niet komen voor motorsport maar om zat in de modder te liggen om na de wedstrijd te lopen zieken... :j

Dacht dat ik een mietje was, maar er lopen gelukkig nog meer mensen rond die er zo over denken... :)
 
OK, dit is geen aanval naar de schrijver, maar gewoon ff om de mensen die zeggen dat het meevalt op de grammaticafouten te wijzen...
Niet alles zit er in, en ook niet eens de hele text...dit heb ik ff tijdens het eten door gedaan, en nou ga ik weer aan mn huis klussen...Oh jah...en totale alcoholverbod is ondoenlijk...
patroueren moet zijn patrouilleren, talut=talud, bajes is geen woord wat je in een klachtenbrief gebruikt, mensen verbannen van de TT is onmogelijk omdat er ook geen legitimatie word gevraagd...

Hulde, Max. Ik zie graag grammaticale goede stukken zonder spelfouten (al laat ik zelf ook genoeg steekjes vallen).

Maar fff on-topic: ikzelf ben nog nooit naar de TT geweest, en als ik zaterdag niet had hoeven tennissen en geen n8dienst had gehad was ik misschien wel gegaan.

Maar als ik die beelden weer zie op tv, denk ik bij mezelf dat ik blij ben niet geweest te zijn; Die uitloopronde bij de motoGP, de brandjes en het asociale publiek in het algemeen.

Het lijkt inderdaad wel voetbal( :r )-vandalisme!!!

edit: die erge typo weggehaald!
 
Nee hoor, ik solliciteer nergens naar...dat was gewoon iets wat ik ff snel tijdens mn eten heb gedaan....de fouten die ik in het eerste gedeelte zag eruit gevist om te laten zien hoeveel prettiger het leest als je niet zelf in je hoofd met woorden hoeft te gaan schuiven om er goed nederlands van te maken. En ik hou het bij mn eigen vakgebied; mensen uit kroegen schoppen en programmeren :P
 
persoonlijk vindt ik het gemakkelijker lezen als er wel een komma voor staat, dan wanneer er geen komma voor en staat.

Daarbij, beter 1000en mails richting TT circuit met taalvauten, dan 1 zonder.
 
deze is trouwens vandaag richting Moto73 gegaan

Reeds vele jaren ben ik een trouwe bezoeker van de TT, het motorsportspectakel waar heel motorminnend nederland naar toe leeft. Maar wat een groot feest had moeten worden, eindigde dit jaar in een ware nachtmerrie. Onze vaste plek op het circuit, tussen duikerssloot en meeuwenmeer, was meer het decor van een voetbalwedstrijd dan de Dutch TT. Elk jaar worden de randverschijnselen tijdens de TT erger, maar dit jaar spande helemaal de kroon. Het is mijns inziens helaas een kleine groep baldadige stomdronken jongeren, die alleen maar naar de TT komen om keet te trappen, en helemaal geen binding hebben met de motorsport.

Allereerst waren we de hele dag verstoken van commentaar, omdat de speakers het niet deden. Niet dat we zitten te wachten op het 'ouwejongens-krentebrood' niveau van Jan de Rooy en Berry Zand-Scholten, maar beter 'irritant' commentaar dan geen commentaar. Daarnaast was er wederom het bekende verschijnsel van de kampvuurtjes her en der op de talud. Deze worden elk jaar massaler en ook vroeger aangestoken. Was het vroeger aan het eind van de racedag, nu begon het al voor aanvang van de MOTOGP. Maar goed, dat was nog allemaal te overzien.

De deceptie van de dag was het gedrag van de "fans" na afloop van de MOTOGP wedstrijd. Terwijl de race nog in volle gang was, ging het publiek en masse de baan op. iets van ons vandaan zat zelfs een groep uit Smilde die 's morgens vroeg het hekwerk al hadden stukgeknipt om de baan op te kunnen. Op andere plaatsen (zo vernam ik achteraf), werd er zelfs door de Marshalls de deuren open gedaan, zodat men op de baan kon komen.

De uitloopronde, waar iedereen toch naar uit kijkt na afloop van een wedstrijd, werd ons op deze manier ontnomen. Het leidde tot de nodige irritaties, waarbij alles wat gooibaar was op de baan werd gesmeten. Ik zag zelfs vandalen die het nodig vonden om de afstandsborden uit de grond te trekken en middendoor te trappen. De hooligans (een ander woord is er eigenlijk niet voor) gingen het publiek uitdagen, wat bij ons escaleerde tot heuse vechtpartijen. De sfeer zo grimmig, dat het niet veel had gescheeld, of er waren meer dan 100 man met elkaar op de vuist gegaan.
En de Marshalls? die stonden erbij en keken erna.
En de politie? die waren waarschijnlijk buiten het circuit druk bezig om motorrijders te verbaliseren die 3km te hard reden.

Wat mij nog het meest bevreemd, is dat de organisatie mijns inziens geen enkele actie onderneemt, om dit fenomeen, wat niet nieuw is, maar wel elk jaar erger wordt, de kop in te drukken. Sterker nog, door zelf de hekken open te stellen, werk je dit soort taferelen alleen maar in de hand. Mensen liepen gewoon over de baan richting paddock, terwijl nog wel de EK250cc race gereden moest worden. Op internet las ik zelfs dat de motor van Capirossi helemaal was gestript door "souvinier-jagers"
Als ik dan ook nog moet lezen in een persbericht dat de organisatie spreekt van een goed verlopen TT, dan heb ik toch echt het idee dat men de kop in het zand steekt voor deze taferelen. Waarschijnlijk zullen er eerst doden moeten vallen, voordat hier serieus actie in wordt ondernomen

Als dit is wat de TT anno 2002 moet voorstellen, dan schaam ik mij allereerst om motorsportliefhebber te zijn, en is voor mij de lol eraf om nog naar de toekomstige TT' s te gaan.

met vriendelijke groet,

weet iemand toevallig nog een e-mail adres van Motor?? kan ie daar ook nog naar toe
 
Toevallig ken ik door mijn werk voor www.racesport.nl veel mensen op het circuit en overal zitten meerdere kanten aan het open zetten van de hekken kan bijvoorbeeld ook gedaan zijn om onder de voet lopen van toeschouwers te voorkomen. maar ik blijf erbij ik heb vandaag nog mensen op geinformeerd over dit forum dus wie sugesties heeft spui ze ik weet dan men er in Assen zeker naar zal kijken.
 
tt2002_markdevink2.jpg


Fatsoen? Welk fatsoen :? :j :j :j (vingertjes zijn alleen voor de imbecielen op de foto en hun soortgenoten :( )
 
Op dinsdag 02 juli 2002 13:55 schreef edraket het volgende:
deze is trouwens vandaag richting Moto73 gegaanweet iemand toevallig nog een e-mail adres van Motor?? kan ie daar ook nog naar toe
laat maar, die weten het al.
 
Terug
Bovenaan Onderaan