TT-circuit schrapt races

Iedereen schopt nou wel tegen die Stichting Baggerhuizen...maar de circuitdirectie heeft die stichting toch zelf een stok gegeven om mee te slaan.
 
Laatst bewerkt:
De mensen die dit gezeik mogelijk maken. Ik vraag me altijd af wat er in de gedachten van die mensen speelt. Een discussie kun je niet met die mensen aangaan. Ze denken dat ze gelijk hebben, en krijgen het nog ook. Ikzelf zou het zonde vinden. Want vindt de MotoGP op Assen supergaaf, ga dit jaar ook naar SBK. Maar ik kan me heel goed voorstellen voor de mensen met een racer, dat dit echt een drama is.

Ik snap dan dus ook de bovenstaande personen niet. Hun hebben er last van, ze zijn met 10 man (kort door de bocht). Dan denk ik doe niet zo egoïstisch en denk aan de mensen die gebruik maken van het circuit. Dat zijn er meer dan 10....
ze vertegenwoordigen assen west en mogen voor hun mening uitkomen.....
 
ze vertegenwoordigen assen west en mogen voor hun mening uitkomen.....

vertegenwoordigen ze Assenwest of zijn zij een beweging begonnen om zich uit te kunnen geven als vertegenwoordigers van de hele wijk??


En een tegenbeweging opzetten om een punt te makn werkt pas als de provincie bereidt is om de procedure van een nieuwe vergunning te versnellen ipv de nu verwachte 2 tot 3 jaar.

Het bizarre vind ik nog dat er regels overtreden worden waar niemand last van heeft??? Bij de woningen wordt er geen moment de vastgestelde limiet overschreden..... en daar wil de provincie niet eens in mee denken.
 
Als eerste wil ik zeggen dat ik het ook kut vind voor het circuit, maar volgens mij als ik het goed lees en een aantal andere topics over dit onderwerp heb gelezen, ligt het ook voor een (groot) deel aan het circuit zelf.

Zoals al eerder is geschreven, is het circuit aangepast. OP zich natuurlijk een goed teken, want stilstand is natuurlijk geen vooruitgang.
Nu is het circuit vergeten om de plaatsen waar de metingen worden gehouden aan te passen aan het nieuwe circuit.

Dus ik snap het gezeik, maar ik denk ook dat je een mailtje mag sturen naar de directie van het circuit.
 
Nu is het circuit vergeten om de plaatsen waar de metingen worden gehouden aan te passen aan het nieuwe circuit.

Dus ik snap het gezeik, maar ik denk ook dat je een mailtje mag sturen naar de directie van het circuit.
Het gaat om de vergunning die aangepast moet worden, en dat kan het circuit natuulijk niet doen. Maar ze zijn idd wel stom bezig geweest met het aanvragen daarvan lijkt het.
 
vertegenwoordigen ze Assenwest of zijn zij een beweging begonnen om zich uit te kunnen geven als vertegenwoordigers van de hele wijk??
vraag het ze eens :)
En een tegenbeweging opzetten om een punt te makn werkt pas als de provincie bereidt is om de procedure van een nieuwe vergunning te versnellen ipv de nu verwachte 2 tot 3 jaar.
tegenbeweging :?
je moet een vertegenwoordiging van motorrijders/circuit-liefhebbers opzetten en een doel hebben. dit ga je actief promoten, door juist het tegenovergestelde na te streven. dus meer activiteiten op het circuit, meer geluidsdagen los te peuteren, etc.
je bij voorbaat neerleggen bij regeltjes is niet erg slim :N
Het bizarre vind ik nog dat er regels overtreden worden waar niemand last van heeft??? Bij de woningen wordt er geen moment de vastgestelde limiet overschreden..... en daar wil de provincie niet eens in mee denken.
het is jouw mening dat daar niemand last van heeft....
deze mensen proberen de geluidsoverlast in assen west terug te brengen en doen dit effectief.... leer daarvan ;)
 
Wellicht goed om nog een keer te noemen dat we in onze omgeving vele grote bronnen van geluidshinder hebben: A28, N33, TT-Circuit, Eenheidsoefenterrein De Haar van Defensie, helikopteropstapplaats Zeyen ten behoeve van Defensie, sportevenementen in Stadsbroek, De Smelt, Verkeerspark met Partycentrum en Schietterrein Witten.

Mensen, GET A LIFE! Alles is ze te veel.. Ik vind dat ze idd maar moeten verhuizen, waar ben je dan mee bezig in je leven.. Je leven lang strijden tegen een circuit, constant zeuren en zaniken over van alles.. Als ik zo naar de leeftijd van die mensen kijk liggen al die accommodaties er al gedurende hun gehele leven...
 
Laatst bewerkt:
Mensen, GET A LIFE! Alles is ze te veel.. Ik vind dat ze idd maar moeten verhuizen, waar ben je dan mee bezig in je leven.. Je leven lang strijden tegen een circuit, constant zeuren en zaniken over van alles.. Als ik zo naar de leeftijd van die mensen kijk liggen al die accommodaties er al gedurende hun gehele leven...
ze rijden geen motor, dan raak je gefrustreerd -O-
 
Als eerste wil ik zeggen dat ik het ook kut vind voor het circuit, maar volgens mij als ik het goed lees en een aantal andere topics over dit onderwerp heb gelezen, ligt het ook voor een (groot) deel aan het circuit zelf.

Zoals al eerder is geschreven, is het circuit aangepast. OP zich natuurlijk een goed teken, want stilstand is natuurlijk geen vooruitgang.
Nu is het circuit vergeten om de plaatsen waar de metingen worden gehouden aan te passen aan het nieuwe circuit.

Dus ik snap het gezeik, maar ik denk ook dat je een mailtje mag sturen naar de directie van het circuit.

Mee eens. Wat betreft de zeikerds in Baggelhuizen; zeiken mag! Het slaat alleen nergens op dat bijna iedereen hier dat stel verantwoordelijk houdt voor de zaken zoals ze nu lopen. Het is de overheid die daarop ingaat, daar zou eens eea aangepakt moeten worden. De Baggelmensen hebben het volste recht om te zeiken, alleen zouden ze niet in het gelijk gesteld moeten worden, vind ik. Het zijn onze hardwerkende ambtenaren die het leven voor de rest zo prachtig weten te verzieken, en niet alleen op het gebied van geluid.
 
Mee eens. Wat betreft de zeikerds in Baggelhuizen; zeiken mag! Het slaat alleen nergens op dat bijna iedereen hier dat stel verantwoordelijk houdt voor de zaken zoals ze nu lopen. Het is de overheid die daarop ingaat, daar zou eens eea aangepakt moeten worden. De Baggelmensen hebben het volste recht om te zeiken, alleen zouden ze niet in het gelijk gesteld moeten worden, vind ik. Het zijn onze hardwerkende ambtenaren die het leven voor de rest zo prachtig weten te verzieken, en niet alleen op het gebied van geluid.


Je moest eens weten wat ambtenaren moeten aanhoren van burgers die hun rechten zo op kunnen noemen maar plichten ho maar.... |(

Ik zeg ook het circuit sluiten vanwege de belachelijke hoge toegangsprijzen....en alles (eettenten) wat er omheen hangt. Tijd zal het leren, eindelijk rust in de keet......
 
Wat ik er van begrijp wordt het dus hoog tijd dat een aantal provinciale ambtenaren vervangen moeten worden door motor(sport) liefhebbers en een aantal figuren in het circuit bestuur idem dito te beginnen met die randdebiel vaessen . Als er al akties worden georganiseerd dan zouden we dus massaal weg moeten blijven bij de superbikes en de TT .
 
Laatst bewerkt:
Kunnen we deze zoogdieren en 1 hersencelligen niet een enkele reis australie geven om daar opgesloten te worden in een stilte reservaat???







[afbeelding]

De mensen die dit gezeik mogelijk maken. Ik vraag me altijd af wat er in de gedachten van die mensen speelt. Een discussie kun je niet met die mensen aangaan. Ze denken dat ze gelijk hebben, en krijgen het nog ook. Ikzelf zou het zonde vinden. Want vindt de MotoGP op Assen supergaaf, ga dit jaar ook naar SBK. Maar ik kan me heel goed voorstellen voor de mensen met een racer, dat dit echt een drama is.

Ik snap dan dus ook de bovenstaande personen niet. Hun hebben er last van, ze zijn met 10 man (kort door de bocht). Dan denk ik doe niet zo egoïstisch en denk aan de mensen die gebruik maken van het circuit. Dat zijn er meer dan 10....
 
Wat een heerlijk land hebben we toch,

nu kunnen de heren en dames van wegmisbruikers hun lol op, extra filmpjes omdat het niet meer op de juiste plekken mag/kan.....

Nog ff, dan gaan we betalen per ademhaling.....


Suc6...... perfecte regering/beleidsmakers....... goed bezig om alle hobby's te killen en dan

het maar raar vinden dat de mensen heel erg frustie worden....



Ons land barst tegenwoordig van de regeltjes en wetten die je elke dag wel ergens in beperken.
Als je alleen al kijkt hoe het op de weg is. Vroeger mocht je overal buitenaf doorrijden. Nu loop je overal 60 km/u klooien. En als je dan word gesnaaid krijg je van de desbetreffende agent te horen dat je maar naar het circuit moet gaan. Maar dat kan dus straks ook niet meer.
 
De heer Baas van de Christenunie is degene die de dwangsommen uitdeeld en heel "narrowminded" regels naleeft. Tuurlijk is er door (auto's!!!) de geluidsnorm overtreden, maar er wordt geweigerd te kijken naar oplossingen.


Ik heb net een mail gestuurd naar dhr Baas om dat ambtenarengeneuzel even lastig te vallen. Wie doet er mee? mailen naar:

h.baas@drenthe.nl


Voorbeeldbrief:

Geachte heer Baas,


Ik schrijf u deze brief als bezorgde motorsportfan.

Hoe heeft het nu zover kunnen komen dat de provincie en het TT circuit rollend over straat gaan en dat u zo kwistig met dwangsommen moet strooien? U en uw mede-bobo's laten zich zo graag zien op het circuit tijdens de MotoGP races alwaar u in de VIP tent menig stukje paling wegwerkt maar u begrijpt toch ook wel dat een circuit niet op 1 race per jaar kan draaien?

Al die motorsportliefhebbers die met hun straatlegale uitlaat een rondje op het circuit willen maken moeten nu voor hun gerechtvaardigde vermaak naar andere locaties uitwijken. Rare van de situatie vind ik dat we wel met 40 (of meer....) motoren met straatlegale uitlaten door de wijk baggelshuisen of het mooie Roden mogen rijden maar niet over het circuit. Ik heb getracht dit aan mijn kleine zoontje van 7 uit te leggen echter hij schudde meewarig met zijn hoofdje.

U vind het toch ook fijn als wij de door u gewenste zondagsrust respecteren en eerbiedigen in uw straat? Evenzo kunt u respect opbrengen voor de wensen en verlangens van uw medeburgers die een andere hobby hebben dan de uwe. Uw optreden in deze zaak suggereert het tegendeel.

Gaarne verneem ik van u welke actie u kunt aanbevelen teneinde een normaal gebruik van het circuit door ons motorsportliefhebbers mogelijk te maken. Ik hoop dat u zich niet verschuilt achter de regeltjes en wetten die u in het gelijk stellen maar meer kijkt naar de geest die ten grondslag ligt aan deze regelgeving. Ik wil hierbij verwijzen naar de woorden van Apostel Paulus: We waren aan de wet geketend, maar nu zijn we bevrijd; we zijn dood voor de wet, zodat we de nieuwe orde van de Geest dienen.(Rom 7:4-6)

Gaarne Verneem ik van u............


of:

Geachte heer Baas,


Naar aanleiding van de recente gebeurtenissen rondom het TT-circuit schrijf ik u deze brief

Het is mijns insziens tragisch om te zien dat de provincie en het TT-circuit lijnrecht tegenover elkaar staan. De boetes die nu worden uitgedeeld zijn wellicht gerechtvaardigd doordat er begin Februari een geluidsnorm is overschreden, maar ook U zal begrijpen dat de mensen die afhankelijk zijn van het TT-circuit (danwel in de vorm van werkgever, danwel als gebruikmaker teneinde een sport uit te oefenen) nu de dupe dreigen te geraken van een zeer nauwe visie op een regel.

Nederland is al een klein land en het TT-circuit is een icoon van de Nederlandse motorsportwereld. Nu wordt de indruk gewekt dat Nederland en de provincie Drenthe totaal geen waarde hechten aan een unieke faciliteit, doordat door het opleggen van dwangsommen niet wordt gekeken naar een oplossing, maar naar regelgeving.
Daarnaast is het zo dat de motorsportliefhebbers die met hun straatlegale uitlaat een rondje op het circuit willen maken, nu moeten uitwijken naar alternatieven. Het merkwaardige van deze situatie is dat het wel wordt toegestaan dat er motorrijders met velen door rustige dorpen mogen rijden, maar niet met z'n allen op het circuit mogen.
U vind het toch ook fijn als wij de door u gewenste zondagsrust respecteren en eerbiedigen in uw straat? Evenzo kunt u respect opbrengen voor de wensen en verlangens van uw medeburgers die een andere hobby hebben dan de uwe. Uw optreden in deze zaak suggereert het tegendeel.


Gaarne verneem ik van u welke actie u kunt aanbevelen teneinde een normaal gebruik van het circuit door ons motorsportliefhebbers mogelijk te maken. Ik hoop dat u zich niet verschuilt achter de regeltjes en wetten die u in het gelijk stellen maar meer kijkt naar de geest die ten grondslag ligt aan deze regelgeving.
Mijn wens is het dat er redelijkerwijs wordt gekeken naar oplossingen in plaats van het uitdelen van dwangsommen wat resulteert in het schrappen van circuitevenementen voor de burgers.
 
De heer Baas van de Christenunie is degene die de dwangsommen uitdeeld en heel "narrowminded" regels naleeft. Tuurlijk is er door (auto's!!!) de geluidsnorm overtreden, maar er wordt geweigerd te kijken naar oplossingen.


Ik heb net een mail gestuurd naar dhr Baas om dat ambtenarengeneuzel even lastig te vallen. Wie doet er mee? mailen naar:

h.baas@drenthe.nl


Voorbeeldbrief:

Geachte heer Baas,


Ik schrijf u deze brief als bezorgde motorsportfan.

Hoe heeft het nu zover kunnen komen dat de provincie en het TT circuit rollend over straat gaan en dat u zo kwistig met dwangsommen moet strooien?
Mijn wens is het dat er redelijkerwijs wordt gekeken naar oplossingen in plaats van het uitdelen van dwangsommen wat resulteert in het schrappen van circuitevenementen voor de burgers.


Verstuurd :]
 
De heer Baas van de Christenunie is degene die de dwangsommen uitdeeld en heel "narrowminded" regels naleeft. Tuurlijk is er door (auto's!!!) de geluidsnorm overtreden, maar er wordt geweigerd te kijken naar oplossingen.


Ik heb net een mail gestuurd naar dhr Baas om dat ambtenarengeneuzel even lastig te vallen. Wie doet er mee? mailen naar:

h.baas@drenthe.nl


Voorbeeldbrief:

~Geachte heer Baas,


Naar aanleiding van de recente gebeurtenissen rondom het TT-circuit schrijf ik u deze brief

Het is mijns insziens tragisch om te zien dat de provincie en het TT-circuit lijnrecht tegenover elkaar staan. De boetes die nu worden uitgedeeld zijn wellicht gerechtvaardigd doordat er begin Februari een geluidsnorm is overschreden, maar ook U zal begrijpen dat de mensen die afhankelijk zijn van het TT-circuit (danwel in de vorm van werkgever, danwel als gebruikmaker teneinde een sport uit te oefenen) nu de dupe dreigen te geraken van een zeer nauwe visie op een regel.



Verstuurd :Y
 
In dit geval komt het volgens mij niet direct door geklaag uit Baggelhuizen (indirect wel natuurlijk).

Men heeft simpelweg nog steeds de vergunning niet aangepast aan de nieuwe lay-out van het circuit. Er wordt nu meer geluid gemeten terwijl er niet meer geluid is. Dan overschrijd je de normen ja :z

Op zich is het afgelasten van de cupraces wel een goede manier om een oplossing af te dwingen, denk ik. Ze trekken zo publiciteit en zetten de provincie voor het blok (hoop ik).



Dat hoop ik ook. :Y :Y :Y

Het zijn gewoon *^^%^%$%$. :( :( :( :( |( |( |(
 
Als ze hun rust willen hebben,dan moeten ze maar naar Alaska verhuizen. :Y :Y :Y

|( |( |( :r :r
 
’Circuit hoeft geen races te schrappen’

ASSEN "Het TT-circuit moet zich domweg aan de voorwaarden in devergunning houden. Dan is het helemaal niet nodig om races te schrappen." Zo reageert Harrie Franssen van de stichting Geluidhinder Baggelhuizen op het besluit van het TT-bestuur 20 evenementen van de kalender te halen.

"Wij zijn er niet op uit evenementen te verbieden", zegt Franssen. "We willen dat het circuit zich aan de geluidseisen in de vergunning houdt." Wel zegt hij het een voordeel te vinden dat het door de beslissing stiller wordt in de omgeving.

Volgens de stichting Geluidhinder moet het TT-bestuur strenge eisen stellen aan deelnemende motoren om binnen de grenzen van de vergunning te blijven.
"Laat mijnheer Vaessen maar eens op het circuit van Zolder gaan kijken. Daar gebeurt dat wel. En zijn verhaal over die standaardmotoren, die wel op de weg mogen maar niet op het circuit, snijdt geen hout. Er wordt op het circuit heel anders mee gereden dan op de weg, waardoor ze veel meer lawaai maken."

bron: (DvhN) 28 maart 2008
 
Laatst bewerkt door een moderator:
"Laat mijnheer Vaessen maar eens op het circuit van Zolder gaan kijken. Daar gebeurt dat wel.
Alsof er niet alles aan wordt gedaan om de motoren stil te maken! Over de foute meetmethodes wordt natuurlijk niets gezegd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan