Net eens op het VIN plaatje gekeken...
Staat dus op
107 db (A) 5500 min-1 (129kw)
98 db (A) 3750 min-1 (78kw)
Zal wel een domme vraag zijn.. maar betekent dit dat de motor Max 107db mag produceren bij 5500d touren ?
Viel mij van de week op hoe angstig weinig mijn achterrem remt. Heb hem pas sinds dit seizoen dus weet niet echt wat "normaal" is maar in verhouding tot mijn vorige motor (cbr600) is het erg schraal. Meer mensen hier bekend mee?
Dit is een producteigenschap, Google het en je vindt er veel over.
Ik snap de producteigenschappen van een achterrem wel maar voor mijn gevoel draagt de achterrem bij de tuono veel minder bij dan bij andere motoren. Ik moet hem echt fors intrappen voor maar een beetje reactie.
Kan dit zoveel verschillen per motor?
Nu we het toch over dempers Hebben. Is het bij het hervullen van de dempers nu zo, dat de hoeveelheid er echt toe doet? Ik bedoel ik vul hem met: zeg 200 gram (getal is fictief) en ik krijg er toch 250 gram in gepropt dat hij dan nog stiller wordt? Of draait het er gewoon om dat de aanwezige ruimte gevuld is en hierbij voldoende is?
Klopt, dit is het toerental waarbij het gemeten is geworden
Viel mij van de week op hoe angstig weinig mijn achterrem remt. Heb hem pas sinds dit seizoen dus weet niet echt wat "normaal" is maar in verhouding tot mijn vorige motor (cbr600) is het erg schraal. Meer mensen hier bekend mee?
Ik snap de producteigenschappen van een achterrem wel maar voor mijn gevoel draagt de achterrem bij de tuono veel minder bij dan bij andere motoren. Ik moet hem echt fors intrappen voor maar een beetje reactie.
Kan dit zoveel verschillen per motor?
Jij hebt een V4 , die mogen inderdaad belachelijk zoveel geluid makenNet eens op het VIN plaatje gekeken...
Staat dus op
107 db (A) 5500 min-1 (129kw)
98 db (A) 3750 min-1 (78kw)
Zal wel een domme vraag zijn.. maar betekent dit dat de motor Max 107db mag produceren bij 5500d touren ?
Meen me te herinneren dat er op mijn '14 Tuono 99db bij 5500 rpm op het plaatje stond.
107 db lijkt me wel heel erg veel.
Ik kan bevestigen dat dit gewoon klopt :-P Ik weet dat het aantal toegestande db's afhankelijk is van de cilinderinhoud. 99 db is dan wel weer erg weinig. Mijn (vorige) 600cc motor mocht zelfs 103 db herrie maken.
Dit is wat de RDW over mijn oude '14 Tuono zegt:
U.1 Geluidsniveau stationair 99 dB(A)
U.2 Toerental geluidsniveau 5750 min-1
Waarbij het toerental bij de stationair gemeten test die 5750rpm is.
Mijn '17 RSV mag volgens mij 102 stationair produceren en mijn '18 Tuono 99 db.
De informatie op de RDW en het typeplaatje zou toch overeen moeten komen, of kijk ik verkeerd.
@Mar1tin : zojuist had ik Mile Pajic zelf aan de lijn... hij beweerde dat ik enkel met het plaatsen van een slip on géén andere mapping nodig heb...
Iemand die hier ervaring in heeft?
Iig blijkt bij de mijne, 2017 versie dus, dat het niet nodig is. Ook alleen een slip-on dus, weliswaar zelf gefabriekt omdat ik niks "passends" kon vinden.
Gewoon voor die van Mile gaan dus, evt daarna ergens op een betrouwbare testbank om iig je A/F te meten, weet je iig al veel meer.
Indien nodig kun je trouwens bij Biggelaar of Fredriks je standaard ECU laten mappen, hebben beide iig de benodigde software en weten wat ze doen.
Potverdorie, weer een accu van de ene op de andere dag plat. Dit keer een Shido LTZ14S. Heeft het wel een paar maanden volgehouden dit keer.
Ik hoop dat je er niet te veel voor hebt betaald, stond een paar weken terug in insbruck wil de motor van me vrouw de trein af rijden niks meer accu dood, gelukkig was er ter plaatste een louis mega shop en die konden me helpen, toen ook maar direct bovenstaande gekocht, was maar 59 euro.
Zit ik later op het net nog even te kijken wat we nou precies hebben gekocht blijkt dat ding toch hier en daar wel een flink stuk duurder te zijn, mazzel of betalen we gewoon te veel voor dat spul.