Tuono Bastards Deel 21

En wat kost zo’n thermostaatsensor/vervanging?

Hopelijk is ‘t lek dan boven..

Lees net dat je ventilator aan is gesprongen.. dan zou ik idd ook aan een sensor denken.. succes en ben benieuwd
 
@hornet46 : vermogen is inderdaad op het achterwiel gemeten.. meer dan genoeg pk’s ja 👍

Een vraag: heeft iemand deze Aprilia helm al eens voorbij zien komen?

Koop eigenlijk liefst een systeemhelm (met zonneschermpje) maar vond deze wel heel mooi..

Kan alleen nergens bij de beschrijving terugzien of ie inderdaad een zonneschermpje heeft of niet..

Is deze niet van het merk Shark? Die hebben nu ook een Aprilia helm in hun lijn zitten.
Andres even achterhalen welk merk het is en dan weet je meteen of je hem moet nemen of niet, maar gaaf is hij wel.
 
Laatst bewerkt:
Niet om het een of andere, maar is het wel een geschikte helm voor op een motorfiets??
 
@Tjokke84 : is een helm vd Aprilia RSV 4 )uit 2012) dacht ik...Dus dat wel..

Heb gisteravond echter middels de maattabel m’n hoofd opgemeten en kwam tot een omtrek v 59,5cm. Dat zou dan blijkbaar neerkomen op een maatje ‘L’ , maar die is uitverkocht.. (enkel de S en XL was over..)dus dat gaat ‘m niet worden...
 
Heeft iemand hier wel eens de koppeling en rempomp van een tuono gen2 gereviseerd? rubbertjes vertonen kleine scheurtjes, ik zou deze graag eens voorzien van nieuwe afdichtingen. Niets lekt verder en alles werkt, maar in het kader van goed onderhoud.

Nu heb ik me helemaal wezenloos gezocht in het Nederlands, Duits en Engels zonder resultaat. Heeft iemand hier ervaring in of is het enige alternatief voor veel geld andere rem en koppelingspompen monteren??
 
@duc 750 ssex ie ; kan de foto’s helaas niet zien...?

@RaoulMX : bekend probleem.. ik zou toch voor een andere pomp gaan.. kost wat meer maar krijg je ook kwaliteit voor terug. Bovendien letten potentiële kopers (met verstand) later wellicht of dit een ‘modificatie’ heeft gekregen ...
 
Heeft iemand hier wel eens de koppeling en rempomp van een tuono gen2 gereviseerd? rubbertjes vertonen kleine scheurtjes, ik zou deze graag eens voorzien van nieuwe afdichtingen. Niets lekt verder en alles werkt, maar in het kader van goed onderhoud.

Nu heb ik me helemaal wezenloos gezocht in het Nederlands, Duits en Engels zonder resultaat. Heeft iemand hier ervaring in of is het enige alternatief voor veel geld andere rem en koppelingspompen monteren??

Ktm gebruikt dezelfde pompen en die hebben wel revisiesetjes
 
Ktm gebruikt dezelfde pompen en die hebben wel revisiesetjes

Heb jij enig idee van welk model? heb ze allemaal gegoogled, superduke, adventure 950 en 990 sm ga maar door, allemaal radiale pompen..

heb in ieder geval gezien dat de sealtjes van het oliereservoir nog te leveren zijn, wel duur:

Aprilia - Tuono 1000 - 2007 - Front master cilinder - Parts

Onderdeel nummer 7.

Iemand zo'n pomp al eens uit elkaar gehaald? mijn inziens zou aan die sealtjes niet veel moeten kunnen komen.

Zou een van beide pompen echt kaduuk zijn overweeg ik Nissin radiale pompen, qua prijs een stuk aantrekkelijker dan Brembo!

:^ Er zijn wel setjes te koop maar een Oberon slave is beter en knijpt ook wat lichter. Zeker lekker als je met twee vingers koppelt. xD

Andere slave heb ik, meen van CNC racing. Merk je inderdaad wel!
 
Even een vraagje betreffende het afstempelen vd beurten.. heb de Tuono 1100 ‘15 gekocht (2e eigenaar) via Motoport, heb de 1000km beurt en 10.000 km BON wel, maar zie nergens in het boekje dat iets is afgestempeld..?

Heb deze instruction manual: (zie foto)

Of is er nog een ander boekje waar de beurten in ‘gestempeld’ worden (dat ik dus niet heb gekregen bij aankoop)?
 

Bijlagen

  • 2940D3BD-E98A-455B-B339-7C7C41CBA98C.jpeg
    2940D3BD-E98A-455B-B339-7C7C41CBA98C.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 19
  • A0D0643E-F153-4DEF-B72C-C0C514A834DC.jpeg
    A0D0643E-F153-4DEF-B72C-C0C514A834DC.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 19
Heb jij enig idee van welk model? heb ze allemaal gegoogled, superduke, adventure 950 en 990 sm ga maar door, allemaal radiale pompen..

heb in ieder geval gezien dat de sealtjes van het oliereservoir nog te leveren zijn, wel duur:

Aprilia - Tuono 1000 - 2007 - Front master cilinder - Parts

Onderdeel nummer 7.

Iemand zo'n pomp al eens uit elkaar gehaald? mijn inziens zou aan die sealtjes niet veel moeten kunnen komen.

Zou een van beide pompen echt kaduuk zijn overweeg ik Nissin radiale pompen, qua prijs een stuk aantrekkelijker dan Brembo!



Andere slave heb ik, meen van CNC racing. Merk je inderdaad wel!

Kun je niet gewoon een tweedehands pomp scoren?
Edit: zie dat die ook rond de €125 moeten kosten, das best wat. Zou gelijk upgraden naar een Brembo RCS19 })
 
Goedenavond dames en heren!

Mijn zadel is pas geleden kapot gegaan. Getracht om hem zelf te maken, maar dit was geen succes :-(
Nou de vraag aan jullie:
Heeft iemand nog een zadel over die hij of zij wil verkopen aan mij?
Ik heb een tuono uit 2005 en de originele productcode van dit zadel is: DIS E104723
Mocht je iets in de aanbieding hebben dan hoor ik het heel graag!!!
 
Goedenavond dames en heren!

Mijn zadel is pas geleden kapot gegaan. Getracht om hem zelf te maken, maar dit was geen succes :-(
Nou de vraag aan jullie:
Heeft iemand nog een zadel over die hij of zij wil verkopen aan mij?
Ik heb een tuono uit 2005 en de originele productcode van dit zadel is: DIS E104723
Mocht je iets in de aanbieding hebben dan hoor ik het heel graag!!!

Gaat het om het zadeldek of de onderkant wat kapot is?
Zadeldek kan je makkelijk laten vervangen, HAWK-GT kan dat heel netjes doen. Anders inderdaad bij een sloop een vervangende basis zien te scoren.
 
Zow, beesie doet het weer. Het ventilatordebacle was een foutje van mij. De relay's waren uit hun behuizing gehaald en 'waterdicht' getapet (zitten naast het blok). De twee andere waren netjes maar bij deze waren de pennetjes helemaal roestig. Nu heb ik ze meer afgeschermd en is het van onder en boven deels open zodat het vocht eruit kan. De oude sensor doorgemeten en die was nog prima. Wat ik alleen niet snap is waarom hij zomers door blijft blazen tot hij koeler is terwijl er geen spanning op de sensor staat. Bij het kortsluiten van de twee sensordraden gaan de fans alleen draaien met contact aan.

Na een paar dagen op de FZR600R gereden te hebben is het een verademing om weer op de Priller te stappen. :-) De buren denken hier anders over. xD
 
Hoi aprilianen,

Ik loop een beetje vast met mijn project Bike, en weliswaar op de uitlaat.
Door diverse veranderingen aan de fiets, moet ik een nieuwe uitlaatlijn maken. Echter zit ik een beetje te twijfelen welke diameter is alles laat worden. Origineel begint het bij 41mm bij de uitlaat. (Gen1) en gaat het gecombineerd naar 63 toe. (Enkele demper)
Bij een gen 2 is de aansluiting 52mm dubbele demper. En bij een akra systeem kan met ook nog kiezen voor een 60mm aansluiting op de demper. (Dubbele dempers)

Wat zouden jullie mij aanbevelen om welke diameter te gaan gebruiken??
 
Even een vraagje betreffende het afstempelen vd beurten.. heb de Tuono 1100 ‘15 gekocht (2e eigenaar) via Motoport, heb de 1000km beurt en 10.000 km BON wel, maar zie nergens in het boekje dat iets is afgestempeld..?

Heb deze instruction manual: (zie foto)

Of is er nog een ander boekje waar de beurten in ‘gestempeld’ worden (dat ik dus niet heb gekregen bij aankoop)?

Ja er is nog een apart boekje dat heet 'warranty+servicebook'. Dat is speciaal voor het stempelen van de beurten. Ik zag er even naar vragen bij MP.

Cheers, Jeroen.
 
Heren,
Even voorstellen, ik ben Lex rij al heel wat jaartjes motor en al 20 jaar 2-cilinder eerst een TL1000 en nu 3 jaar een Tuono factory van 2009.
Nu ben ik een aantal weken geleden op m'n gezicht gegaan, niet hard maar wel wat schade ( Carboon delen😣) . Maar ook de radiateur lekt wat. Nu mijn vraag , is deze gemakkelijk te repareren en als ik er een tweedehands kan kopen is die van een rsv hetzelfde?
 
Heren,
Even voorstellen, ik ben Lex rij al heel wat jaartjes motor en al 20 jaar 2-cilinder eerst een TL1000 en nu 3 jaar een Tuono factory van 2009.
Nu ben ik een aantal weken geleden op m'n gezicht gegaan, niet hard maar wel wat schade ( Carboon delen😣) . Maar ook de radiateur lekt wat. Nu mijn vraag is deze gemakkelijk te repareren en als ik er een tweedehands kan kopen is die van een rsv hetzelfde?
 
Terug
Bovenaan Onderaan