Vraagje aan de gen2 Tuono rijders hier. Wie rijdt rond met een 190/55 achterband i.p.v. met een 190/50? Past de 55 maat goed? Rijdt het goed en/of beter dan de 50 maat? Staat de fiets niet te schuin op het standaard met de bredere band?
Gen1 hier, maar principe is zelfde. 199/55 hoog rijdt in mijn optiek beter dan de 190/50, stuurt fijner en de motor staat wat meer op z'n neus dan bij 50. Je zijstandaard kun je vervangen voor die van een Honda fireblade, model met demper onder de kont. Dan staat je tuono als een huis.Vraagje aan de gen2 Tuono rijders hier. Wie rijdt rond met een 190/55 achterband i.p.v. met een 190/50? Past de 55 maat goed? Rijdt het goed en/of beter dan de 50 maat? Staat de fiets niet te schuin op het standaard met de bredere band?
Vraagje aan de gen2 Tuono rijders hier. Wie rijdt rond met een 190/55 achterband i.p.v. met een 190/50? Past de 55 maat goed? Rijdt het goed en/of beter dan de 50 maat? Staat de fiets niet te schuin op het standaard met de bredere band?
Op de testbank kan overal waar ze zo een ding hebben.Ik heb m'n Tuono nu een jaar en wil hem graag eens op de testbank zetten en eventueel laten afstellen indien nodig.
Roké en HdeB heb ik voorbij zien komen als goede adresjes. Zijn er nog meer tips?
Kom uit Arnhem en beide zijn dik een uur rijden. Zoek het liever iets dichterbij huis.
Vraag bij Roké wel of Bas het wilt doen. Bij mij is het afstellen een keer verkeerd gegaan (gen1 Tuono). Daar werd ik toen niet zo blijk van...Op de testbank kan overal waar ze zo een ding hebben.
Alleen het goed afstellen is een vak apart! Bij Roke heb je echt Aprilia specialisten! heb daar mijn Tuono ook gebracht 4 weken geleden en kende hem niet meer terug.
HdeB heb ik geen ervaring mee.
Ik rij liever een stukje verder en dat het goed gebeurd, mooie binnendoor route pakken, kost alleen iets meer tijd
Klopt, het is wel belangrijk dat hij het doet. Heeft die van ook gedaan.Vraag bij Roké wel of Bas het wilt doen. Bij mij is het afstellen een keer verkeerd gegaan (gen1 Tuono). Daar werd ik toen niet zo blijk van...
HdeB zelf geen ervaring mee, als ik het zo lees is dat misschien nog wel meer een specialist op dat gebied dan Roké. Zit meer in de buurt van HdeB, dan zou ik daar heen gaan. Zit je dichtbij Roké, dan zijn zij een meer dan prima adres voor dat soort zaken.
Voor de tank heb ik helaas geen tips voor je. Wel wat betreft de uitlaten; daar moeten natuurlijk knappe open dempers onderHallo Mensen,
Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Niek Koelewijn 27 jaar en sinds deze week trotse bezitter van een Tuono uit 2007.
Nou heb ik een vraagje. De vorige eigenaar heeft gemorst met benzine.. en jullie raden het al een gele vlek/streep veroorzaakt wat mij een beetje stoort.
Hebben jullie hier een tips of oplossingen voor?Bekijk bijlage 1399350
Even een update betreffende de banden. Ik heb uiteindelijk voor Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 gekozen. Met een 190/55 als achterbandVraagje aan de gen2 Tuono rijders hier. Wie rijdt rond met een 190/55 achterband i.p.v. met een 190/50? Past de 55 maat goed? Rijdt het goed en/of beter dan de 50 maat? Staat de fiets niet te schuin op het standaard met de bredere band?
Voor de tank heb ik helaas geen tips voor je. Wel wat betreft de uitlaten; daar moeten natuurlijk knappe open dempers onder
Dan zijn we natuurlijk reuze benieuwd welke dat zijnHaha die zijn onderweg!
190/55 goede keuze vondt ik persoonlijk beter rijden.Even een update betreffende de banden. Ik heb uiteindelijk voor Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 gekozen. Met een 190/55 als achterband
Spanning in de zin van stroom/elektriciteit.
Hallo allemaal,
Ik zal mijzelf maar eens voorstellen, lees namelijk al enige tijd mee! Ik ben Maurice en sinds 3 weken in bezit van een Tuono V4 uit 2012.
Wat een machine zeg! Nu heb ik de vraag of een van jullie een HJC helm heeft met een communicatiesysteem en of dat bevalt?
Bekijk bijlage 1401035
190/55 goede keuze vondt ik persoonlijk beter rijden.
Naar je ervaring van de banden ook benieuwd, onder de v2 en v4 staan nu rosso III en ben hier zelfs in sportief rijden nog niet op de limiet gekomen. Ga je wat meer circuit doen ? Ben benieuwd wat de km doen qua duur.
Ik heb geen enkele circuit aspiraties met de TuonoNee, reden is dat iemand mij er wees dat hij de Rosso 3 op zijn Tuono V4 Factory vond tegenvallen, komende van de standaard Super Corsa's. Toen versneld overgestapt van de Rosso 3 naar de Corsa 2 en alles stuurde weer compleet naar wens. Navraag bij de bandenleverancier leerde dat ook hij ziet dat steeds meer rijders overstappen van Rosso 3 naar Corsa 2. Vandaar
Ik heb op de Corsa 2 enkel nog maar het ritje naar huis gedaan, in de regen en harde wind, dus nog geen idee hoe het allemaal stuurt enzo. Wel merkte ik direct dat de motor een stuk rustiger op de weg lag. De Bridgestone S20 evo's die er onder lagen waren echt op/oud/gaar.
Ik heb geen enkele circuit aspiraties met de TuonoNee, reden is dat iemand mij er wees dat hij de Rosso 3 op zijn Tuono V4 Factory vond tegenvallen, komende van de standaard Super Corsa's. Toen versneld overgestapt van de Rosso 3 naar de Corsa 2 en alles stuurde weer compleet naar wens. Navraag bij de bandenleverancier leerde dat ook hij ziet dat steeds meer rijders overstappen van Rosso 3 naar Corsa 2. Vandaar
Ik heb op de Corsa 2 enkel nog maar het ritje naar huis gedaan, in de regen en harde wind, dus nog geen idee hoe het allemaal stuurt enzo. Wel merkte ik direct dat de motor een stuk rustiger op de weg lag. De Bridgestone S20 evo's die er onder lagen waren echt op/oud/gaar.