Tuono Bastards Deel 21

Persoonlijk vindt ik een 190-60 ook wel fijn rijden

Zal ook per merk verschillen denk ik,
Toen ik de Honda SP1 kocht zaten er nieuwe Michelins onder, de PP 2ct 190-55.
Toen deze af waren viel de keuze op Dunlop sportsmart 2 , dezelfde maten maar toch liep de band tegen de achterbrug.
 
Hoi mede Tuono rijders
Ook maar eens de overstap gemaakt van de Tuono 1000 RR gen 2 (2011) naar de Tuono 1100 RR V4 (2015).
Nu heb ik een vraag: rijdt er iemand van jullie met het Osco kettingsmeersysteem en zoja waar heb je die dan bevestigd?
Ben erg benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
zo'n multimeter is abracadabra voor mij, je hebt hem wel goed staan?
Ik zie links Voltage staan, gelijk en wisselspanning , wissel is dat golfje en gelijk is dat streepje met de stippellijn eronder.
Als het verschil tijdens het indrukken van de startknop zo klein is denk ik dat je startrelais niet werkt,
als je je plusdraad vanaf de accu volgt kom je daar vanzelf bij uit. Of heb je de startmotor nog niet ingebouwd/aangesloten?
Als je op de startknop drukt moet er spanning op een van de 2 kleine stekkertjes komen, de andere stekker is waarschijnlijk massa, als dit niet het geval is zou ik beginnen met de zekeringen, dan de startknop, en als laatst de bedrading.

Die 14,2 Volt, is die net na het laden? , morgenochtend zou de spanning rond de 12,7 moeten zijn. (als de accu tot rust is gekomen)
Waar kom je vandaan?

Past dat überhaupt binnen de achterbrug van een gen 2 Tuono?
 
Hoi mede Tuono rijders
Ook maar eens de overstap gemaakt van de Tuono 1000 RR gen 2 (2011) naar de Tuono 1100 RR V4 (2015).
Nu heb ik een vraag: rijdt er iemand van jullie met het Osco kettingsmeersysteem en zoja waar heb je die dan bevestigd?
Ben erg benieuwd.

Ik heb geen Tuono meer maar hier had ik hem geplaatst, ik smeer trouwens met Kroon XS100 kettingzaag olie op het voortandwiel (doe je toch stapvoets)

Als je het slangetje inkort en de olie loopt te snel dan aan het eind van het slangetje een stukje 1cm rode spriet van een WD40 bus erin doen.

Stukje aluminium hoeklijn 50x50 op maat gemaakt.

Doe het nog steeds zo, alleen nu bij de KTM.

Edit: sorry, ik zie nu pas dat je het vraagt voor de V4 8)7

1572185219336.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen Tuono meer maar hier had ik hem geplaatst, ik smeer trouwens met Kroon XS100 kettingzaag olie op het voortandwiel (doe je toch stapvoets)

Stukje aluminium hoeklijn 50x50 op maat gemaakt.

Doe het nog steeds zo, alleen nu bij de KTM.

Edit: sorry, ik zie nu pas dat je het vraagt voor de V4 8)7

Bekijk bijlage 1439053

Maar voor o.a. mij wel handig 😊

Wel nog een vraagje; waarom heb je 'em rechts geplaatst? Je smeer uiteindelijk toch aan de linker kant...
 
Er staat een Tuono Factory op MP te koop voor de liefhebbers.

Is dus de mijne die voor een redelijk bedrag weg kan/mag. Voorlopig ff niks is de planning, straks wellicht weer een nieuwe met active vering maar zal jaartje of wat duren nog. O-)

Woonwerk brommertje is in te ruilen trouwens, n.n.t.b. dus. :]


Voorlopig motorloos, gisteren laatste ritje gereden. 😢

Brommer wordt zo meteen opgehaald en verkast naar Noord-Holland.
Hopelijk heeft nieuwe eigenaar er net zoveel plezier van als ik heb gehad. :]
 
Hallo mede Tuono rijders, ik heb nog een mooie grijze bagster liggen van een gen 2, eventueel met tas en regenhoes...als er liefhebbers zijn, set mag weg voor €60,- laat maar weten dan😉
 
Nieuwe RS660 en Tuono 660 zien er wel gelikt uit zeg...

Enige minpuntje dat ik kan benoemen is dat het aluminium brugframe nu zwart gecoat lijkt...

denk overigens dat de nieuwe Tuono en RSV 1100 v4 modellen ook deze vette voorkant gaan krijgen ?
 

Bijlagen

  • 0D29E69E-5136-431F-99F3-8052FB41DD1B.png
    0D29E69E-5136-431F-99F3-8052FB41DD1B.png
    190,8 KB · Weergaven: 11
  • 7E8E3549-1DFE-448B-B692-7FCCFD033748.png
    7E8E3549-1DFE-448B-B692-7FCCFD033748.png
    129,2 KB · Weergaven: 14
  • 29017AAC-072A-4D34-911A-5DCF66A7DE9B.png
    29017AAC-072A-4D34-911A-5DCF66A7DE9B.png
    103 KB · Weergaven: 7
Nieuwe RS660 en Tuono 660 zien er wel gelikt uit zeg...

Enige minpuntje dat ik kan benoemen is dat het aluminium brugframe nu zwart gecoat lijkt...

denk overigens dat de nieuwe Tuono en RSV 1100 v4 modellen ook deze vette voorkant gaan krijgen ?
Wat een vet ding he! Tuono versie komt misschien in 2021...
 
Toffe fietsen inderdaad. Toch vraag ik me af of hier markt voor is. 660cc is wel erg weinig. De Shiver 900 verkoopt al amper (onterecht, wat mij betreft). Waarom zou iemand dan wel een Tuono 660 aanschaffen? Wel mooie apparaten.
 
Gouden spulletjes! Hoe bevalt de vering?
Ja goed, de Ohlins achterveer is wel echt een groot verschil t.o.v. de sachs. Zelfs op wegen met veel hobbels en richels blijft het achterwiel aan de weg geplakt. Echt wel een aan te raden upgrade (of gelijke een Factory kopen :-)
De voorpoten zijn van een RSV4 (van Sachs). Hij stuurt wel strakker vind ik, maar de originele Showa's zijn natuurlijk ook niet slecht. Vind het vooral veel mooier staan.
 
Toffe fietsen inderdaad. Toch vraag ik me af of hier markt voor is. 660cc is wel erg weinig. De Shiver 900 verkoopt al amper (onterecht, wat mij betreft). Waarom zou iemand dan wel een Tuono 660 aanschaffen? Wel mooie apparaten.
Die zijn geschikt voor A2 rijbewijs te maken ;) En om eerlijk te zijn is 95 pk bij normaal straatgebruik meer dan voldoende. Bij echt hooligan en circuit ga je pas te kort komen denk ik.

Maar de half gekuipte versie is wel vet.
 
Misschien dan andere v4 1000 rijders dit herkennen.
De olie meet dop (kleine dopje met ouderwetse dip stick) blijft bij mij olie zweten. Niet heel veel , maar je ziet rondom dat de plastic motor bescherm kap donkerder van kleur is en de neus van mijn laars zie je soms lichte spetters.

Dop is al eens met andere o ringen verandert en recent ook vervangen met een nieuwe. Maar helaas blijft het euvel zich voordoen. Voordat ik de motor voor de winter ga stallen nog even terug naar de dealer voor dit probleempje. Maar misschien dat dit bij andere ook voorkomt / kwam en hoe dit opgelost is.
 
Die zijn geschikt voor A2 rijbewijs te maken ;) En om eerlijk te zijn is 95 pk bij normaal straatgebruik meer dan voldoende. Bij echt hooligan en circuit ga je pas te kort komen denk ik.

Maar de half gekuipte versie is wel vet.

Ja, oké, true. Maar een Shiver 900 is ook al geschikt voor A2 toch? En ik zou veel liever op een 900cc V-twin rijden dan op een 660 parallel twin.

Ik snap het gewoon niet zo goed. Naar mijn idee gaat dit ding zwaar power of trekkracht tekort komen t.o.v. de rest van de beschikbare A2 modellen. Of de prijs moet veel lager liggen, maar zo te zien is de afwerking bijzonder netjes voor een A2 motor, dus dat zal ook wel niet.

Aprilia heeft er een handje van om modellen op de markt te brengen die niet aanslaan, dus ik hou mijn hart vast.
 
Ik vind de looks serieus geweldig... maar deel wel de mening dat ze beter iets meer vermogen erin hadden kunnen pompen...

deze 660 modellen zullen vooral aanslaan in de Mediterraanse landen denk ik...

ben overigens wel v mening dat ik wellicht maar 2/3 van het vermogen gebruik v mijn huidige Tuono 1100.. mijn Gen2 Tuono had met 125pk in ieder geval meer dan genoeg vermogen (voor mij dan, ik rij overigens ook niet op een circuit)
 
Terug
Bovenaan Onderaan