Tuono Bastards Deel 21

Ik ga binnenkort op mijn gen 1 2003 van een uitlaat demper links en rechts weer naar een enkele uitlaat demper. Ik zou graag voor die tijd het enkele systeem met zo’n balans pijp willen laten uitrusten. ik zag ze vroeger nog wel eens op marktplaats, maar nu niet meer. Heeft iemand een adresje die dat nog kwalitatief kan verzorgen? Mvg Ruben
 
Hallo, is er iemand bekend met een koplamp conversie voor een Tuono 2003.
Ik vind de twee booskijkertjes die nu groot licht zijn veel leuker als dimlicht.

Is zoiets aan te passen?
 
Ik ga binnenkort op mijn gen 1 2003 van een uitlaat demper links en rechts weer naar een enkele uitlaat demper. Ik zou graag voor die tijd het enkele systeem met zo’n balans pijp willen laten uitrusten. ik zag ze vroeger nog wel eens op marktplaats, maar nu niet meer. Heeft iemand een adresje die dat nog kwalitatief kan verzorgen? Mvg Ruben
Die jongen op marktplaats maakt ze niet meer, is een bekende van me. Pajic maakt ze, en anders EPS in Kiel windeweer als je wat noordelijker woont.
Wel zorgen dat je t laat doen door een kundig iemand, als het broddelwerk is kan t de prestaties vd motor beïnvloeden. En denk erom dat de verticale balanspijp niet te ver naar voren zit, ander komt ie tegen t frame aan. Oh, en een laatste ding; doe ff een dyno run op deellast, er is meer brandstof nodig in t middengebied, dus even kijken of ie niet te arm gaat lopen. Anders andere eprom bijv.
 
Pajic en eps zijn bekende namen. Weet je toevallig wat de kosten daar zijn. Die op marktplaats waren rond de 135 voor het aanpassen dacht ik.
 
Bedankt voor de reactie, klopt het dat als ik een andere uitlaat er op wil hebben dat ik dan een andere mapping moet installeren ?

ligt eraan welke uitlaat . Er zijn andere mappings die beter werken, maar blijft altijd verschil in per type demper. Beste is een A/F benzine/lucht meting te laten doen / dynorun en deze te bekijken..

ik heb bv geen speciale mapping, maar uit dynorun run bleek dat de afstelling prima is.
 
Ik ga binnenkort op mijn gen 1 2003 van een uitlaat demper links en rechts weer naar een enkele uitlaat demper. Ik zou graag voor die tijd het enkele systeem met zo’n balans pijp willen laten uitrusten. ik zag ze vroeger nog wel eens op marktplaats, maar nu niet meer. Heeft iemand een adresje die dat nog kwalitatief kan verzorgen? Mvg Ruben
Vanwaar dat je weer terug wilt naar een enkele demper? Ik heb juist interesse in een 2-2 systeem voor mijn gen 1 2003.
Mvg, Daniel
 
Ik ben er een beetje op uitgekeken en wil weer eens wat anders. Daarom weer terug naar een enkel systeem.
 
Vanwaar dat je weer terug wilt naar een enkele demper? Ik heb juist interesse in een 2-2 systeem voor mijn gen 1 2003.
Mvg, Daniel

Mhh, ik heb een mooi dubbel demper systeem maar wil misschien terug naar 1, geluid is wel extreem hard 😁.
Kunnen geen db Killers in.

Daarbij heb ik nu geen voetsteunen dus vrouwtje kan niet mee achterop.
 
Mhh, ik heb een mooi dubbel demper systeem maar wil misschien terug naar 1, geluid is wel extreem hard 😁.
Kunnen geen db Killers in.

Daarbij heb ik nu geen voetsteunen dus vrouwtje kan niet mee achterop.
Wel leuk, maar ik wil ook in Duitsland etc kunnen rijden, vandaar dat db-killers welkom zijn, en het liest met e-keur. Anders wordt het een investering waar ik maar gelimiteerd van kan genieten;). Weet iemand trouwens of bijvoorbeeld akrapovic of arrow dempers e-keur hebben?
 
Mijn huidige akra (enkel, maar wel bochtenset met bypass) heeft GEEN e-keur. Wel een db-killer en daarmee tot nog toe nooit problemen gehad. Niet in Duitsland, Oostenrijk, Italie, Zwitserland of Frankrijk in ieder geval.
 
Sinds vandaag weer eigenaar van een Tuono. Dit maal een Tuono 1000r uit 2008. Wellicht van een oud forummer?
Uitgerust met Wilbers achter schokdemper, HK suspension voorvork, en Aprilia race dempers.
 

Bijlagen

  • Tuono.jpg
    Tuono.jpg
    42,3 KB · Weergaven: 22
Mijn huidige akra (enkel, maar wel bochtenset met bypass) heeft GEEN e-keur. Wel een db-killer en daarmee tot nog toe nooit problemen gehad. Niet in Duitsland, Oostenrijk, Italie, Zwitserland of Frankrijk in ieder geval.
Ik heb op dit moment zelf een Bos demper wat in Duitsland en Luxemburg nog geen probleem is geweest, volgens mij ook zonder e-keur maar in ieder geval wel db-killers. Vandaar dat e-keur voornamelijk ideaal zou zijn, maar geen eis. Ben in Luxemburg wel beboet voor het missen van een reflector bij het kenteken.. ..
 
Jongens, ik zit te kijken naar een radiale rempomp en daarbij m'n spiegel behouden.

Opties die ik zie:
- Brembo RCS pomp met klem voor spiegel
- Tuono V4 2017 rempomp
- Monster S4(R) rempomp?

Iemand die uit het hoofd weet waar ik tegenaan loop met het schroefdraad van de spiegel?
Nog andere opties misschien?
 
paar foto’s vd korte kentekenplaat. Deze zat er bij mij al op toen ik hem kocht. Enige waar ik achteraf zelf over twijfel is dat de plaat/houder wat mij betreft misschien iets mooier had gestaan als hij wat dichter op de achterkant zat Ipv zoals nu iets verder naar onder..

maar wel super tevreden over de led’s / kwaliteit v Barricuda

Ziet er mooi uit maar hangt inderdaad wel wat laag.
denk dat ik voor de evotech ga of de R&G racing


Mooie fiets, ik hen nog een carbon Akra met linkpijp liggen inclusief carbon uitlaathanger

Deze past alleen op de 2011-2016, tuono’s niet op de 2017+ Deze hebben schijnbaar een andere aansluit diameter.
 
Ik ga zelf de sc project kopen low race wanneer alles rond is met Verhoeven. Mocht iemand inderdaad kennis hebben over eventuele mapping word gewaardeerd

Heeft mee te maken of je een linkpijp plaatst met Kat. Dan wel!
maar aan gezien je een low race (CR-T?? )gaat kopen zou ik er maar een race map op laten zetten, omdat er geen Kat in de linkpijp zit en de uitlaat vrij kort is, volgens mijn vermeld SC projects dat op hun site.
Maar wat ivoschrien zegt klopt ook, meten is weten, en de lange akrapovic demper doet het goed op een tuono, dat heeft hij gezien op de testbank bij pajic Racing.
Race map veranderd oké de motor mappings zoals Sport, Track, Race. Ook loopt die zuiniger en beter, en zet de klep open in de uitlaat.
 
Wel leuk, maar ik wil ook in Duitsland etc kunnen rijden, vandaar dat db-killers welkom zijn, en het liest met e-keur. Anders wordt het een investering waar ik maar gelimiteerd van kan genieten;). Weet iemand trouwens of bijvoorbeeld akrapovic of arrow dempers e-keur hebben?
Volgens is de volledige 2-2 systeem een stuk stiller dan een 2-1, tenminste als de rsv mille r 2003 vergelijk met mijn 2003 tuono met 2-2 full akra, En zijn 2-1 met zo een bochtje erop gelast en Akra demper. Was mijn motor echt een stuk stiller!
2 demper dempen ook meer, en ook heel goed te rijden zonder db killers terwijl hij dat echt niet kon!
 
Jongens, ik zit te kijken naar een radiale rempomp en daarbij m'n spiegel behouden.

Opties die ik zie:
- Brembo RCS pomp met klem voor spiegel
- Tuono V4 2017 rempomp
- Monster S4(R) rempomp?

Iemand die uit het hoofd weet waar ik tegenaan loop met het schroefdraad van de spiegel?
Nog andere opties misschien?

brembo RCS19, hele fijne rempomp goed te doseren, en fijn dat je hem kun verstellen naar of rustig aan grijpen of meteen volle bak remmen wat op circuit heel fijn is maar op de weg gewoon minder fijn maar dat is persoonlijk.
Je kunt de dure brembo houder(50euro)kopen voor de spiegel of een aftermarket(20euro)die ook zwart is en daar passen de spiegel zo op. ik had de RCS 19 op mijn 2011 V4 met de originel spiegels in het begin maar ik durf niet te zeggen of ik een adapter daar weer in had gedraaid had?
wel zou ik die rempotje kit van brembo erbij kopen dan past alles meteen.
En als je geen nieuwe remleidingen wilt dan moet je ook een adapter kopen de aansluiting op de radiale pomp weer axiaal maakt.
 
Klopt! Het knopje om door de menu’s heen de ‘bladeren’ werkt niet. Is dit een bekend probleem? Iemand enig idee waar ik zo’n knopje kan bestellen?
Is toevallig dat rode knopje links op het stuur daar een vervanging voor?
Ik had het destijds gevraagd aan hem, maar wist het niet.
00077641414141414F60H (1).jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan