Wous the motormouse
MF'er
Heb even gezocht en idd iets over gevonden in onderstaand filmpje vanaf 4:26
Thanks voor het delen van het filmpje.
Ik kom idd een paar kwaaltjes tegen wat ik bij mijn V4 '11 ook al heb opgemerkt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb even gezocht en idd iets over gevonden in onderstaand filmpje vanaf 4:26
Geen idee, niet naar gekeken gisteren. Het blok liep niet heet, dus er zat op dat moment nog wel voldoende in om bij een buitentemperatuur van 15 à 20 graden te koelen.Zat er onder de vuldop op de radiateur wel voldoende?
En rook je na het proefrijden geur van koelvloeistof?
Ik heb bij mijn Gen2 RSVR ook een keer een klem los gehad. Bij mij ging het er nog veel harder uit, maar het kan natuurlijk ook gewoon een beetje druppelen ipv eruit spuiten.
Jongens, ik heb even jullie hulp nodig...
Ik heb een gen2 Tuono op het oog. Allemaal prima, mooie bike, rijdt fijn, verhaal klopt. Top. Kopen dus. Tot ik op het laatste moment een leeg koelvloeistofreservoir dacht te spotten. Samen met de eigenaar kapje eraf geschroefd, en inderdaad, geen vloeistof in het reservoir. Maar de motor liep niet warm tijdens de proefrit, dus ergens zat er nog wel 'voldoende' vloeistof in het systeem. Eigenaar zelf - die ik zeker vertrouw - had er ook geen erg in. Ik heb er bij mijn Mille en Tuono gen1 eigenlijk ook nooit zo op gelet.
Maar goed, wel een issue natuurlijk. Het is nu even de vraag wat er aan de hand is en of ik dat überhaupt in korte tijd - lees: voor de koop - kan achterhalen. Eigenaar heeft er grofweg 3.000km mee gereden (stapt nu over op Tuono V4). Toen zou het reservoir op een normaal niveau hebben gestaan. Nadat we constateerden dat er nu geen vloeistof zichtbaar was, heeft de eigenaar het bijgevuld. Er ging ongeveer 100ml in. Er is dus 100ml verdwenen in 3.000km.
Nou weet ik dat de gen2 Tuono problemen heeft met de klemmen rondom de slangen van het koelvloeistof systeem. Ik weet alleen niet zo goed wat daar het effect van is. Kan daardoor 100ml weglekken in 3.000km rijden? Op de vaste parkeerplek van de motor is geen lekkage zichtbaar, dus een verder lek in het systeem lijkt mij niet zo waarschijnlijk. Het zou natuurlijk ook een lekke koppakking kunnen zijn? Komt dat voor bij een gen2 Tuono?
Ik hoop dat jullie mij een beetje info kunnen geven over hoe ik dit in moet schatten.
Zijn gewoon klote klemmen
En dat zijn hetZijn gewoon klote klemmen
Vandaag even de dynamo van mijn Tuono v4 preventief los gehaald. Word op dit moment opnieuw gewikkeld bij Servio.
Er is met een bepaalde batch V4 motoren (RSV4 en Tuono) een probleem geweest met de stator en vliegwiel. Op het Aprilia forum zijn er een aantal topics aan gewijd. Blijkbaar is de magneet in bepaalde types vliegwiel te sterk en verbrand daarom de stator. Er is een vernieuwde versie (onderdeelnr 2D000049) met minder sterke magneet en iets smallere stator. Blijkbaar is het enkel vervangen van de stator niet voldoende. Het is nodig het bijbehorende vliegwiel ook te vervangen.
Zoek maar eens op onderdeelnummer 2D000049. Zie ook mijn eerdere reactie. Gelukkig was bij mijn motor niks aan de hand uiteindelijk.
PS, iemand die nog een (reserve) originele (complete) achter shock zoekt voor een oer Tuono? € 50,= in nette staat.
Zie MP advertentie: ≥ Aprilia RSV Tuono / Mille - schokbreker, veer, shock, demper - Onderdelen | Overige - Marktplaats.nl
Ik dacht begrepen te hebben dat deze enkel op een '99-'00 Mille past inclusief het bijbehorende linksysteem...
Ik wil hem graag.iemand interesse in een paddock stand met midden bok functie voor de Tuono ( 2de gen..) ?
≥ paddock stand / bok aprillia Tuono - Accessoires | Overige - Marktplaats.nl
$ad_descriptionlink.marktplaats.nl
Volgens mij niet, 99 zadel is korter geloof ik. Correct me if im wrong..Even inbreken voor een vraag: Past een ‘98/‘00 zadel van een Mille op een ‘03 Tuono?
Volgens mijn hebben de V4 modellen daar nooit last van gehad! Zeker de Tuono niet.Ik heb wel gelezen dat dat probleem bij de 2e gen Tuono's aanwezig was, na 2007 ?? zou de dynamo vervangen zijn voor een die 390Watt leverde, (was 500watt.)
Ik zou het wel superstom vinden dat ze bij de ontwikkeling van een nieuw en moderner model weer diezelfde fout maken.
Hmmm vreemd, maar houd die ook echt in als je gashendel vol open zet? Ook een keer proberen in de hogere toeren? Want vreemde is dat je na een uur als je hem uitzet en dan weer start nergens last van lijkt te hebben!Ik heb het volgende probleem en hopelijk ben ik niet de enige die er last van heeft gehad.
Sinds een aantal dagen merk ik dat mn Tuono '06 inhoudt.
Dit gebeurd nadat ik koud weg rij en heb dan het gevoel dat hij inhoudt en het aan / uit effect op de gashendel zeer versterkt wordt.
Maar nu komt het ; als de motor goed op temperatuur is na een uurtje rijden en ik zet het contact uit voor aantal minuten is het probleem
als sneeuw voor de zon verdwenen en komt het ook helemaal niet meer voor.
Misschien heeft iemand anders dit ook meegemaakt of heeft advies hierover