Tuono Bastards Deel 21

Ckers!!! Hoe heb je de supercorsa’s ervaren op een nat wegdek?
Veel beter dan ik dacht. Maar (zeker omdat het m'n eerste keer op het circuit was) ik heb relatief rustig aan gedaan met optrekken toen het echt nat was.
Een of twee keertjes gehad dat m'n achterwiel een klein beetje weggleed maar dat was het ook.
Ik denk wel dat je voor een goed advies iemand met meer circuit ervaring kan vragen als die een keer in het nat rijdt :)
 
Niet persé goed:/
Eigenlijk werken de SuperCorsa's pas goed bij een hogere buiten temperatuur en warm asfalt.
Op natte ondergrond, hebben ze weinig grip en zijn ronduit gevaarlijk.
Wanneer je een goede band voor openbare weg met goede grip ( ook op natte ondergrond ) wilt hebben.
Kan je beter voor de Diablo Rosso Corsa 2 gaan........ kan je óók een vlotte tijd mee zetten op het circuit
 
Iemand nog interesse in een Puig schermpje voor de V4R? Het is degene met de 3 punten, in zeer nette staat.
Al iemand hier die van zijn carbon bescherm kappen voor het frame af wil?
 
Eigenlijk werken de SuperCorsa's pas goed bij een hogere buiten temperatuur en warm asfalt.
Op natte ondergrond, hebben ze weinig grip en zijn ronduit gevaarlijk.
Wanneer je een goede band voor openbare weg met goede grip ( ook op natte ondergrond ) wilt hebben.
Kan je beter voor de Diablo Rosso Corsa 2 gaan........ kan je óók een vlotte tijd mee zetten op het circuit
Goed om te weten! Binnenkort maar andere banden eronder zetten dan
 
Die supercorsa’s werken pas bij 25+ graden. Ik zou ze nooit er onder leggen.
denk dat een een Rosso 4 op alle vlakken behalve 1 vlak iets minder scoort, en dat is minder grip bij 25+ graden en een extreme hoog circuit tempo 20 ronden lang.
De Dunlops, metzeler, Michelin, Bridgestone, continental.
zo lang je meer op de weg rijd zou ik altijd voor zo een sport band kiezen. Bijvoorbeeld met M9RR kun je bij nat asfalt een knie aan de grond rijden, en een 1:50 rijden op Assen.
zo goed zijn de banden tegenwoordig.
 
Na een TL1000S, TL1000R en RSV Mille eindelijk een twin gevonden die van alle vorige twins de combi biedt die ik zocht. Als opvolger van mijn K2 GSXR1000 was de TLS toch iets te tam en de TLR wat te lomp/log. Toen een Mille gekocht met als plan hier een Tuono van te maken. Net een Mille en Tuono kroonplaat+risers gekocht, toch nog eens op internet gekeken en een gen2 Tuono gevonden...

Na wat wikken en wegen toch maar besloten alle andere twins te verkopen en de Tuono te halen. Na wat 'opstartprobleempjes' met de laadspannning de Tuono meegenomen voor een paar dagen rijden in de Duitse Eifel en dit is erg goed bevallen! Eindelijk weer een motor die het rijplezier geeft waarnaar ik op zoek was. Voorlopig mag de Tuono blijven, al is een gen2 Factory toch ook wel erg aantrekkelijk...

Laatste foto voordat de Mille de deur uit ging ;(
I9vNcmnm.jpg


Met de Mille R van een vriend van me
27vtKaom.jpg


Even aan de druppellader in DE...
pV3XCRdm.jpg


De Italianen beginnen in de meerderheid te komen :P
dTtuMLnm.jpg


Eerste proefritje naar het TT-Circuit Assen
4K8k7kDm.jpg
 
Er is eindelijk een update van aprilia voor het MIA systeem en dan heb je navigatie op je display dan hoef je niets meer op je stuur te monteren.
Is dit een SW update die de dealer moet uitvoeren? Volgende week de 1K beurt. Zouden ze het gelijk mee kunnen nemen...;) Of gaat het om een update van de app?
 
Dit is inderdaad een update die de dealer moet uitvoeren en niet van de app , wanneer er een app update zou zijn dan kun je dit zien in de app /play store maar dat is nu niet aan de orde , dus straks bij je 1000 beurt even om vragen bij de dealer , ik kreeg de mededeling van een andere forum gebruiker deze heeft de update onlangs laten uitvoeren bij de dealer , ik ga a's zaterdag voor de update naar Niwa.

Ben je er trouwens ook van op de hoogte dat aprilia bezig is met het schrijven van nieuwe software voor je motormanagement dit omdat bij de meeste nieuwe tuono's het motorstoringslampje nog wel eens vervelend kan doen , staat allemaal iets te strak in de software vanwege euro 5.
 
Na een TL1000S, TL1000R en RSV Mille eindelijk een twin gevonden die van alle vorige twins de combi biedt die ik zocht. Als opvolger van mijn K2 GSXR1000 was de TLS toch iets te tam en de TLR wat te lomp/log. Toen een Mille gekocht met als plan hier een Tuono van te maken. Net een Mille en Tuono kroonplaat+risers gekocht, toch nog eens op internet gekeken en een gen2 Tuono gevonden...

Na wat wikken en wegen toch maar besloten alle andere twins te verkopen en de Tuono te halen. Na wat 'opstartprobleempjes' met de laadspannning de Tuono meegenomen voor een paar dagen rijden in de Duitse Eifel en dit is erg goed bevallen! Eindelijk weer een motor die het rijplezier geeft waarnaar ik op zoek was. Voorlopig mag de Tuono blijven, al is een gen2 Factory toch ook wel erg aantrekkelijk...

Laatste foto voordat de Mille de deur uit ging ;(
I9vNcmnm.jpg


Met de Mille R van een vriend van me
27vtKaom.jpg


Even aan de druppellader in DE...
pV3XCRdm.jpg


De Italianen beginnen in de meerderheid te komen :P
dTtuMLnm.jpg


Eerste proefritje naar het TT-Circuit Assen
4K8k7kDm.jpg
 
Ben je er trouwens ook van op de hoogte dat aprilia bezig is met het schrijven van nieuwe software voor je motormanagement dit omdat bij de meeste nieuwe tuono's het motorstoringslampje nog wel eens vervelend kan doen , staat allemaal iets te strak in de software vanwege euro 5.
Thx, ja hoorde ik iets van. Heb het lampje brandend, maar ga de dealer vragen als tijdelijke fix, of ze de krukas kalibratie kunnen uitvoeren.
 
Thx, ja hoorde ik iets van. Heb het lampje brandend, maar ga de dealer vragen als tijdelijke fix, of ze de krukas kalibratie kunnen uitvoeren.
Krukas kalibratie is bij mij al 2 keer uitgevoerd en heeft het probleem met het lampje niet opgelost , ik wacht wel op de nieuwe software , afgelopen weekend had ik het lampje weer aan maar was na een aantal km ook spontaan weer uit
 
Vandaag mijn nieuw ingewikkelde stator van Sevior binnengekregen. Zit er weer uit als nieuw, wat dir eigenlijk ook is. Nu heb ik een vraag; op de uiteindes van de draden zitten hulzen. Moeten deze blijven zitten met het solderen?
Solderen met een huls ken ik namelijk niet, normaal wikkel in de draden in elkaar en laat ik ze vol lopen met tin.
Hieronder een foto van de hulzen:
 

Bijlagen

  • IMG-20210804-WA0015.jpeg
    IMG-20210804-WA0015.jpeg
    91,2 KB · Weergaven: 21
Krukas kalibratie is bij mij al 2 keer uitgevoerd en heeft het probleem met het lampje niet opgelost , ik wacht wel op de nieuwe software , afgelopen weekend had ik het lampje weer aan maar was na een aantal km ook spontaan weer uit
Blijft bijzonder dat er geen patroon in dit probleem zit. Bij mij is ie nog steeds niet terug na 1000den km. Huidige staat van software I guess 😅😂
 
Vandaag mijn nieuw ingewikkelde stator van Sevior binnengekregen. Zit er weer uit als nieuw, wat dir eigenlijk ook is. Nu heb ik een vraag; op de uiteindes van de draden zitten hulzen. Moeten deze blijven zitten met het solderen?
Solderen met een huls ken ik namelijk niet, normaal wikkel in de draden in elkaar en laat ik ze vol lopen met tin.
Hieronder een foto van de hulzen:
Hulzen laten zitten.
 
Beste Tuono rijders,

Ik wil en ben aan het kijken voor een naked bike. Nu is mijn oog gevallen op een tuono R uit 2007 met 25.000km op de teller.
Waar moet ik op letten als ik eventueel ga kijken?
Alvast bedankt en sorry dat ik zo even "inspring" in het topic.

Greetz
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210805-081645_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20210805-081645_Marktplaats.jpg
    212,2 KB · Weergaven: 20
Iemand nog tips voor eventueel nieuwe remschijven (voor)? (tuono v4r) Heb een flinke trilling tijdens het remmen, maar ga maar alvast van het ergste uit.
 
Beste Tuono rijders,

Ik wil en ben aan het kijken voor een naked bike. Nu is mijn oog gevallen op een tuono R uit 2007 met 25.000km op de teller.
Waar moet ik op letten als ik eventueel ga kijken?
Alvast bedankt en sorry dat ik zo even "inspring" in het topic.

Greetz
Uiteraard het standaard lijstje welke voor iedere motor geld. Daarnaast specifiek onderhoudshistorie zodat je na kan gaan of de km stand kloppend is. Deze wil bij sommige nog wel eens gereset zijn na problemen met het laadsysteem. Dat is meteen het tweede punt. Er zijn 2 stekkers van het laadsysteem welke nog weleens willen coroderen. Daarnaast is de stator een zwak punt. Vraag dus even wat hier aan gedaan is.

Mocht dit niet bekend zijn of niet gedaan dan is het zeker geen reden om hem te laten staan maar houd er dan wel rekening mee dat dit een keer aangepast moet worden. Kostenplaatje max een honderd of 3 en een paar uurtjes werk.

Overigens zijn deze blokken behoorlijk bulletproof dus al zou hij het dubbele gelopen hebben, met fatsoenlijk onderhoud absoluut geen probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan