Turbo inbouwen in R1 of Ninja

Zoiets?

full
 
Kan makkelijk hoor turbo monteren en goedkoop ok. Gewoon naar de sloop gaan en een brakke turbo van een oude renault5(turbo) scoren. Vervolgens las je dat ding met een paar stevige lassen ergens tegen je blok aan en voila je hebt een turbo gemonteerd.
 
Trouwens, zonder versterkte koppeling kom je dan niet eens verder boven het punt waar de turbo inkickt, dan slippen je platen gewoon door. :)

ander koppelingsklok en lockup ;)

Maargoed, je zou al een eind komen door een oud brik met weinig compressie te kopen, en te beginnen met het vervaardigen van een speciale in en uitlaat.

Dat lijkt er al meer op. Mijn CBR600F3 heeft een compressie van 12:1. En dan nog turbo erbij? ben je lekker bezig :P En niet te vergeten moet je ook nog de ontsteking gaan aanpassen,...
 
Ik vraag me de laatste tijd maar 1 ding af!


Wat doen al die scooterlui op ONS motor-forum!!?
Dat ze er zijn ala, wat dat ze altijd weer over die !@#(%*!@)$ scooters gaan beginnen is gewoon KUT :(

[me]smitjr wil het woord scooter niet meer horen hier op MF!!!!!!!!!!!! :( [/me]
 
Ik geloof dat ze volgende week in de aanbieding zijn bij de aldi man!, echt vet cool ofso dacht ik, maar kweet 't niet zeker ofso, moet je eigenlijk een helm op op een r1-turbo of mag je er zo'n vet oranje plaatje opschroefe?

Nee ff serieus jongens "eventjes een turbootje monteren voor weinig" dit gaat nergens over, er zijn mensen die hebben hun beroep ervan gemaakt, dit soort dingen vindt je niet kant en klaar hier komt een hoop vakkennis bij kijken!
enne 25 kw uit een r1 turbo dát gaat wèl lukken denk ik!
 
volgens mij heb je geen ID waar je het over hebt, heb jij of je vriend zowiezo wel eens op een motor gereden?

je gaat toch ook niet van jezelf lopen verkondigen dat je ergens heel veel verstand van hebt?

kan me er beter buiten houden geloof ik....
:X
 
Ik vraag me de laatste tijd maar 1 ding af!


Wat doen al die scooterlui op ONS motor-forum!!?
Dat ze er zijn ala, wat dat ze altijd weer over die !@#(%*!@)$ scooters gaan beginnen is gewoon KUT :(

[me]smitjr wil het woord scooter niet meer horen hier op MF!!!!!!!!!!!! :( [/me]
SCOOTER :} :X sorry kon het niet laten!!! En inderdaad geeef je helemaal gelijk.. maar tis niet erg dat e er zijn, maar dat ze maar stil zijn over scooters.. sommige denken zelfs dat ze sneller zijn ! (zie een ander Topic!)la me niet lachen :}
 
Ik vraag me de laatste tijd maar 1 ding af!


Wat doen al die scooterlui op ONS motor-forum!!?
Dat ze er zijn ala, wat dat ze altijd weer over die !@#(%*!@)$ scooters gaan beginnen is gewoon KUT :(

[me]smitjr wil het woord scooter niet meer horen hier op MF!!!!!!!!!!!! :( [/me]

Sc**ter = ban!

sc**ter moet altijd gecensureerd zijn! B|
 
ander koppelingsklok en lockup ;)Dat lijkt er al meer op. Mijn CBR600F3 heeft een compressie van 12:1. En dan nog turbo erbij? ben je lekker bezig :P En niet te vergeten moet je ook nog de ontsteking gaan aanpassen,...

Kijk, nu krijg ik alweer handige tips om eerdags met mijn projectje aan de gang te gaan. :)
 
www.bigccracing.com

en wat was die nieuwe nederlandse site nou? even zoeken. ah. http://www.tp-systems.nl/



en mag ik je dit boek aanraden?
motorcycle turbocharging, supercharging and nitrous oxide
joe haile
isbn 1-884313-07-8

over 3 jaar zeg je? ga maar vast sparen dan. als je teminste ECHT vermogen wil. waar moet je aan denken.

een turbo kit voor jou motor
(turbo) zuigers met lage compressie
powercommander om injectie (heel) anders af te stellen
lockup-koppeling
versterkingen in het blok (denk bijvoorbeeld aan je kleppen, klepveren , krukas en drijfstangen)
heel veel werkplaatskosten
heel veel tijd op een testbank bij een goede tuner
heel veel tegenslagen (alles wat maar kapot kan gaan, gaat ook kapot)

oh. en alle bovengenoemde onderdelen zijn speciale onderdelen die in een zeer kleine serie geproduceerd worden. erg duur en lastig aan te komen dus.

daarbij rijdt een motor met turbo heel anders als een motor zonder turbo. nog even afgezien van het belachelijke vermogen. turbolag op een motorfiets is niet grappig als je de bocht uitaccelereert. turbolag is de tijd tussen het moment dat je het gas open draait en het moment dat de motor weer vermogen gaat leveren. met andere woorden: jij komt de bocht uit en draait het gas weer langzaam open. er gebeurt niets.. je geeft wat meer gas .. nog niets.. nog wat meer.. en opeens *BAM* komt al het vermogen op je achterwiel terwijl je nog lekker in de bocht hangt.. heerlijk turbomotorfietsen. leuk voor dragracen, minder voor gewoon gebruik op straat en zeker niet in combinatie met flink sturen.

maar weet veel van scooters motorisch maar ook optische shit hoe k die kan tunen....MAAAR een vriend is gek van motors en gaat er een kopen over 3 of 4 jaar ofso
Met alle respect maar ik heb een paar opmerkingen. een scooterblokkie is iets heel anders dan een blok van een moderne motor. en het opvoeren van een modern motorblok is echt een wetenschap/kunst en zeker niet iets dat is te vergelijken met het opvoeren van een (geknepen) scooter. als yamaha makkelijk meer vermogen uit hun R1 had kunnen peuteren hadden ze dat zeker wel gedaan. het tunen van motorfietsen is echt iets dat je aan vakmensen moet overlaten en wat FUCKING DUUR is!

daarbij komt nog dat jou vriendje waarschijnlijk een scooter gewend is met wat.. 5pk? en dat lijkt al heel snel te gaan.. nou. ik nodig hem van harte uit om eens achterop te gaan zitten op mijn R6 met 125pk. dat gaat al 'iets' harder. kijken hoe lang ie mijn zitje droog houdt. ga dan maar eens nadenken hoe belachelijk snel een 170pk sterke R1 is en vraag je dan nog maar eens af of het heel nuttig is om een R1 op te voeren naar 300+pk ofzo. tenzij je heel serieus mee doet aan dragrace wedstrijden in bijvoorbeeld engeland of amerika denk ik namelijk van niet.

een 300pk sterke R1 is echt iets anders dan een 5pk scooter. de snelheidservaring is ook even 'iets' anders. typisch een vraag van een scooterrijder die denkt dat zijn scootertje erg snel is en denkt dat ie aan een freaking R1 niet genoeg gaat hebben. man. met een standaard R1 rij je op je achterwiel in de eerste versnelling 2x zo hard als een opgevoerde scooter. en dan heb je nog 5 andere versnellingen om uit te kiezen.

R1, kan ik me ergens in inbeelden
R1 + turbo, je weet niet wat jij je op de hals haalt. Je moet het hele blok slopen, andere zuigers, andere drijfstangen en zuigerpennen,... Er "even" een turbo op monteren en de zaak betrouwbaar laten blijven zonder uit elkaar vliegende delen is niet zo makkelijk.
jah. en ik zou ook geen R1 als basis van een serieus turboproject nemen. of je moet met die korte wielbasis een gooi willen doen naar het wereldsnelheidsrecord wheelies trekken :X 350km/h op 1 wiel anyone?

edit. holy shit :}

Zijn er al mensen uitgekeken op hun toch wel wat langzame ZX10R?
turbo ZX10R met 340pk anyone?
http://www.bigccracing.com/welcome.asp?page=109
zou je daar een stuurdemper bij nodig hebben? :X

iemand nog (goedkope) tips
Jah. goedkoop en turbo niet in dezelfde alinea gebruiken. dat bijt elkaar!
 
Laatst bewerkt:
:+ Ik ben 16 en ga dit rijden.. Kan die op 25 kw ingevooerd worder :?

haya_engine_large.jpg


500+ bhp or bust, 8 second 1/4 mile run and 200+ mph

:+
 
misschien is topicstarter gewoon een alias.....

whahahaha, iedereen even tegen het been schoppen en
laten HAPPEN maar! ;)

btw It wasn´t me!
 
donderdag 07 oktober 2004 20:58 schreef Biwwie het volgende:[/b][/url]
Ten eerste: ik ben 16 maar ik hoef geen motor....maar weet veel van scooters motorisch maar ook optische shit hoe k die kan tunen....MAAAR een vriend is gek van motors en gaat er een kopen over 3 of 4 jaar ofso en dan koopt ie een ninja of R1 tweedehands ofso en dan: onderdelen polijsten/verchromen, kappen spuiten...maar ik wilde dus weten of een turbo ZOUDEN kunne inbouwen en HOE maarjah das nog ff uitzoeken dan....iemand nog (goedkope) tips....we willen het wel zelf doen en niej laten doen?


Leer eerst eens fatsoenlijk ABN voor dat je zo´n dom topic plaatst... :Z
 
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

NIET NOG EENTJE!!!!!!!! B| B|


[me]CycoDreamer gaat straks echt een topic openen voor al die goed-spellende scooter-foetussen met al hun 1-hersencellige vragen en/of opmerkingen!!!![/me]
 
en nee we hebben niet teveel naar internet filmpjes gekeken....maar zelf zou je t wel erg sjiek vinden als je motor wat harder ging :o
Hahahhahahahaha, wat harder zegt ie dan. Ga eerst maar eens voelen hoe een r1 standaard accelereerd, kan je gelijk je onderbroek in de was doen. Ik denk dat het turbo plan dan gauw van de baan is.
 
CooL man zo'n pleepottenboys infasie op 't forum,...krijg je toch wel zeer goed onderbouwde discussie's van...

en die topicstarter zich maar afvragen: Wat the Hell did I do :? en wie de N**k is Weazle...

*proest* hahahahah
full
 
Zo'n R1 is ook een traag hok man, logisch toch dat je die op wilt fokken!





:+
Zo'n Fazer 1000... Dan kun je beter zelf gaan fietsen. Daar zit nota bene een teruggetuned R1 blok in. })

K bouw die turbo tog wel in.....Blazen we jullie eens voorbij :]
Ga je gang... Ik heb tenslotte maar een standaard 600-je. Doet niet meer dan 270 op de teller ofzo. '(

Ik zal netjes afstappen om te helpen je uit die boom te peuteren bij de eerstvolgende bocht. :+
 
K bouw die turbo tog wel in.....Blazen we jullie eens voorbij :]


'we'?? Met z'n hoevelen gaan jullie op die Turbo-R1 zitten ? Of ben je schizofreen? Even kijken. Jij gaat natuurlijk mee. Die maat van je. Weazel ook? Oh nee! Die gaat natuurlijk in z'n rood-witte Porsche 911 944 922 996 108 446 TURBO GT SPECIAL EDITION. Stom van me! Nog meer?

[me]CycoDreamer moet ook dat moderne taalgebruik maar eens uit gaan proberen. Eens zien; alle leestekens donder je bij elkaar in het midden van de zin en voor de rest zoveel mogelijk woorden fonetisch opschrijven. Moet lukken! :X [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan