bmw r1100s met recht stuur, 2 cilinders en loopt als de beste.[afbeelding]
De tuono vind je te zwaar.
De shiver werd al genoemd.
Dat kan je ook wel het kleine broertje van de tuono noemen.
Als je bij de Shiver de 95 pk te veel vind .
Zet je hem met de startknop gewoon in de rain modus.
Tegenovergestelde van de party mode van Mercedes,,hoewel de party mode er ook op zit.
En ook deze italiaanse schone wordt een klassieker gok ik zo.
Wat ik eigenlijk nog vergat te melden is dat puur qua looks ik eigenlijk een Honda Cb1300, Yamaha XJR1300 de mooiste modellen vind. Alleen, dan zit je met zo'n in-lijn 4. Als ik een motor mocht samenstellen werd het zo'n Cb1300 met een twin of eventueel V4.
In dit geval zou ik eerst eens gaan proefrijden op een cb1300 en xjr1300, doen qua koppel onderin echt niet onder voor tweecilinders volgens mij, en zijn prima mee te rijden als eerste fiets.
Bedankt voor de comments. Ben vandaag eens op een Breva 1100, 1200 en 750 gaan zitten.
Kan zijn doordat er een lege kofferset opzat maar ik vond de 1100 wel zwaar, fors ding was het. Breva 750 een stukje handzamer en toch ook ok qua maat. In the flesh blijven beide modellen wel echte lookers voor mij, dus nog in de running.
Begin me hierdoor af te vragen of ik niet in het algemeen mijn voorkeur moet laten uitgaan naar een wat lichtere motor. Het jammere is alleen dat de meeste motoren die ik mooi vind en hier ook genoemd heb, zo rond de 220 tot 250 zitten, zoals een Breva 1100, Bulldog, Crossrunner, TDM900, R1200R
En als je naar een TDM kijkt is een V-strom wellicht ook interessant. Zeker de 650. Die zijn licht, geschikt voor iemand van jouw postuur, betrouwbaar en goedkoop in onderhoud. Bovendien rijden ze gemakkelijk en hebben een bijzonder fijn en levendig motorblok. En er is zat aanbod.
geen naked maar gezien jouw lengte echt een top motor!
KTM 1050 Adventure 2015 Veel Powerparts! Showroomstaat!! - Motorshopper
waar de twijfel over de r1100sKTM inmiddels al weer afgevallen op basis van gedaan onderzoek om allerlei redenen.
BMW R1100S toch ook twijfels over.
Moto Morini weinig over te vinden.
BMW R115oR eventueel nog een optie als de R1200R niet binnen budget valt.
De enige KTM die me aanspreekt is die KTM 990 SMT. Daarvan is de styling nog wel ok en echt een geweldige motor ligt daarin. Hoorde laatst iemand langskomen op zo'n KTM twin, hoorde hem al van een kilometer of twee over de heuvels rollen. Zeer karakteristiek motorblok.
Als je van rustig toeren houd zou je toch beter voor een 3 of 4 cilinder kunnen gaan,
grotere 2 cilinders houden daar niet van,ik heb zelf een Ducati streetfighter 848 maar wil deze weer verkopen juist omdat de motor niet echt geschikt is om rustig mee te toeren.
Al zijn Japanse 2 cilinders wel wat geciviliseerder dan Europese fietsen.
Een gulden middenweg is een 3 cilinder,bijvoorbeeld een Triumph street of speedtriple.
Nu ben ik nieuwsgierig, waarom vallen de ktm's af?KTM inmiddels al weer afgevallen op basis van gedaan onderzoek om allerlei redenen.
BMW R1100S toch ook twijfels over.
Moto Morini weinig over te vinden.
BMW R115oR eventueel nog een optie als de R1200R niet binnen budget valt.
Die vindt hij niet mooi, en ik moet bekennen dat dat de reden is dat ik er zelf geen een koop.Nu ben ik nieuwsgierig, waarom vallen de ktm's af?
Is niet eens mijn motorMooie bike inderdaad! Waarom wil je 'm nu al kwijt?
Lees al even mee in dit topic. Probleem is alleen dat het erg lastig is. Je moet zelf ondervinden wat beste bij jou past. Gezien je lengte, gewicht en leeftijd zou ik niet voor te klein gaan.
Waar ik zelf op gereden heb en die beetje passen in dit verband zijn o.a. een VTR1000F maar niet echt naked, semi sportief, verder wel prima fiets, niet zo agressief en te koop voor redelijke prijsje. Ook een SV1000S heb ik gehad, geldt beetje zelfde voor, zithouding wel sportiever, liep wat harder dan een VTR, je zou kunnen kijken voor een SV1000N (naked versie met rechtop zithouding). Ook een 950 supermoto gehad, dat is by far de motor waar ik meeste lol op heb gehad, door combi motorblok, vering en zithouding ga je daar van alles mee uithalen (denk aan wheelies etc). Wel wat prijziger qua onderhoud. Ook een XJR noemde je, heb ik momenteel nog, een oude 1200, ook prima fiets, niet teveel vermogen wel lekker koppel, maar ja wel 4-cylinder (overigens wel met de juiste uitlaten een prima geluid). En betrouwbaar, lage onderhoudskosten. Ook nog een luchtgekoelde 750 duc gehad maar werd daar geen vrienden mee ivm bokkigheid bij lage toeren.
En op dit moment rij ik met veel plezier op een StreetTriple, geweldige fiets. Met jouw lengte gewicht misschien beter een wat oudere SpeedTriple.
Nu ben ik nieuwsgierig, waarom vallen de ktm's af?
geen naked maar gezien jouw lengte echt een top motor!
KTM 1050 Adventure 2015 Veel Powerparts! Showroomstaat!! - Motorshopper
Dat is precies waar ik wat over peins met die 50 pk motoren zoals een CB500/ER5 of Breva 750, ga ik die toch al snel niet spannend vinden of zal het eigenlijk wel ok zijn. Ik ben niet zon racer, gaat me vooral om lekker tochtjes te maken met een goed geluid.