- 29 apr 2004
- 31.977
- 18.035
Vandaag m'n nieuwe benzinekraan en achterremkabel binnen gekregen.
De oude benzinekraan lekte op de aansluiting vd tank, dacht ik....
Nieuwe kraan erop en weer lekken..
Wat blijkt, de 15jaar stilstand icm een beetje water op de bodem vd tank had voor een paar 0.2mm gaatjes gezorgt. Ik heb het dichtgesmeerd met 2 comp metaal, kijken of hij zo dicht moet of dat ik op zoek moet naar een andere tank/tankcure.
Heb de yamaha xt tank ook geprobeerd. Helaas is die te hoog en te kort, het ik houd een gat van 10cm over tussen het zadel en de tank..
Ja, dat reinigen en vooral het goed uit laten drogen na het spoelen is erg belangrijkMax, een collega van me heeft dat spul bij een BSA tank gebruikt maar was er niet tevreden over. Had toch los gelaten met als gevolg rommel in de carb.....
Kan er natuurlijk aan liggen of hij de tank goed heeft kunnen reinigen voor het aanbrengen, dat weet ik niet.
Bij mijn TS 350 was er een lekkage bij de tank net waar je hem vastschroeft. Een scheurtje wat ik dichtgemaakt heb met een stripje vloeibaar metaal. Het zit nu nog dicht na meer dan 10 jaar. (Was van Bison en eigenlijk bedoelt om verwarmingselementen dicht te maken.
eigenlijk rijd de motor wel goed, het enige waar ik me aan 'stoor' is de korte gearring..
De toerenteller en km teller lopen precies gelijk met m'n andere jawa maar toch heb ik het gevoel dat deze geen 80 rijd bij 80 op de teller.
Binnenkort maar even gps mee en misschien een 1 tandje groter voortandwiel om hem wat laagtoeriger te krijgen. Kracht heeft hij genoeg daarvoor.
Aan de andere kant.. als ik straks een beetje bosweggetjes ga opzoeken of de kuil in ijmuiden dan is deze verhouding waarschijnlijk wel weer beter...
@ jos, dit zijn originele uitlaten van een jawa 641. kwa prestaties zijn die prima, alleen het gewicht vd einddempers is fors.
De voorvork doet het eigenlijk ook prima, misschien dat ik er nog een tikje dikkere olie in gooi voor de demping. De veerwegen zijn lang genoeg alleen moet ik achter wel wat bijremmen bij straatgebruik, de voorschijf alleen is voor op straat een tikje aan de kleine kant.
Drukte de laatste tijd... Maar ik heb niet helemaal stilgezeten
De jawa caferacert een sovjettintje gegeven met een souvenir dat ik al een jaar geleden had meegenomen uit Rusland.
[afbeelding]
En wat pic's van de jawa crossert.
Tankje toch maar vervangen gezien de originele tank toch wat zwakke doorgerotte plekjes had. Via het jawa topic een tankje gevonden met een roestvrije binnenkantverfje erop en rijden maar
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Haha vond het wel bij het jawa imago passenVroeger werd je voor dit soort openlijke communistische sympathieen opgesloten
hehe ik hoop dat hij er inderdaad iets mooier van gaat lopen maar dat zullen we straks zien.
Ik ben vanaf morgen weer een paar dagen weg dus dan zal ik als ik terug ben wel zien hoe de mensen hier over het het inlaatkanaal denken.. glad of grof that's the question
FF afstoffen.,
Bij vlakschuif carbs heeft dit wel effect omdat gelijk achter de schuif de werveling/vermenging plaatsvind.
Bij de gasschuif die jij daar hebt vind idd deze vermenging plaats in het inlaatspruitstuk,
door die kleine putjes die je voelt [oppervlakvergroting, net als bij een golfbal] onstaan er allemaal kleine wervelingen die dit alles vermengd.