Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tijd voor wat activiteit hier!
Gister een poging gedaan de GT750 te starten. Deze stond al een tijd stil, de carbs had ik er een paar maanden terug al op gezet en de bakolie ververst.
Gister geprobeerd te starten, en de eerste pruttels gehoord.
Nu blijkt dat er olie in de rechter cilinder komt..
Ik denk zelf dat het 2 oorzaken kan hebben:
1. het stangetje van de oliepomp had ik verkeerd gemonteerd, deze heeft sinds de carbs erop zitten ongeveer 1/2 open gestaan. Dus misschien hierdoor olie in de cilinder gekomen?
2. Krukaskeerring is lek en carter staat vol olie wat ie omhoog gooit tijdens het starten?
Ik moet van het weekend nog even kijken of er een aftapbout onderin het carter van de rechter cilinder zit en of daar ook olie uit komt..
Iemand nog tips wat het eventueel nog meer kan zijn of waar ik op moet letten tijdens zo'n 1e start na een jaar of 5?
Updeetje:
De binnenpoten hebben weer een nieuw gehard jasje Remklauwen ook meteen gedemonteerd, schoongemaakt en voorzien van nieuwe rubbers.[afbeelding]
Ook de tank staat al ff te weken in de schoonmaakazijn, goed spul tegen de roest Ligt inmiddels op z'n andere zijde[afbeelding]
Ik heb ook een tank gedaan met schoonmaakazijn, werkt erg goed.
Klinkt alsof je een erg goedkoop adresje hebt voor hardverchromen.Zonde om nu een hoop geld uit te geven aan allerlei randverschijnselen als straks blijkt dat de krukas gereviseerd moet worden of iets dergelijks.
Klinkt alsof je een erg goedkoop adresje hebt voor hardverchromen.
80euro per poot.
Maar dat was noodzakelijk ivm de butsen in het chroom, een coating in de tank is op korte termijn; nice to have.
alle 'kleine' bedragen bij elkaar, coating hier, verfje daar, stekkertje hier, sensortje daar zijn onder aan de streep toch wel weer aardig wat