Tzal je maar gebeuren!

Ik kreeg vandaag een nieuw achterbandje op de ktm, gelijk ff een zandpad in en ff spaaien istie gelijk mooi ingewerkt :)

Maar wel heel klote voor die gozer met z'n r1
 
Deze gladheid heeft voornamelijk te maken met het fabricageproces. De mallen waarin de banden gegoten/gespoten worden, worden eerst behandeld met een olie-achtige substantie. Dit om te zorgen dat de band niet aan de mal blijft plakken en makkelijk loskomt. Als resultaat hiervan blijft een laagje van deze substantie achter op de band. Het duurt enkele kilometers (50 tot 100) tot deze laag totaal weg is en de band zijn maximale grip verkrijgt. Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat ze de laag expres laten zitten tegen uitdroging van het rubber, klinkt logisch. Ik hoop wel dat die gozer de motorzaak aanklaagt, dan gaat hij nog een keer op z'n bek, maar dan figuurlijk! }) })
 
Haha, dan ben ik misschien een watje maar ik haal er altijd eerst een schuurpapiertje overheen. Beter dat dan met je nieuwe bandjes op je plaat!
 
kom er ook altijd, ik heb het ook een keer gezien daar voor de deur, maar dat ging nog net goed...ik neem altijd schuurpapier mee, als de band erom ligt, even opschuren!! werkt perfect!! :Y
b.p heeft een hekel aan dat gladde laagje..moet er niks van hebben :N
 
Wat is dat toch met dat schuurpapier. Het is niet zo dat er een laag ijs of olie op die banden zit :?

Na een aantal kilometers is dat laagje weg. Gewoon rijden met die hap.
 
Deze gladheid heeft voornamelijk te maken met het fabricageproces. De mallen waarin de banden gegoten/gespoten worden, worden eerst behandeld met een olie-achtige substantie. Dit om te zorgen dat de band niet aan de mal blijft plakken en makkelijk loskomt. Als resultaat hiervan blijft een laagje van deze substantie achter op de band. Het duurt enkele kilometers (50 tot 100) tot deze laag totaal weg is en de band zijn maximale grip verkrijgt. Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat ze de laag expres laten zitten tegen uitdroging van het rubber, klinkt logisch. Ik hoop wel dat die gozer de motorzaak aanklaagt, dan gaat hij nog een keer op z'n bek, maar dan figuurlijk! }) })


100km? _O- :z

een handvol bochtjes links en rechts en je hebt het wel gehad hoor. Tenzij jij hem altijd rechtdoor rijdt en de zijkantjes moet laten wegwaaien? :+
 
Vind dat idee van schuurpapier over mijn nieuwe band uberhaupt niet zo'n prettig id :N
 
:?

Jos Smit motoren in Haarlem vind ik persoonlijk een leuke en vooral klantvriendelijke tent gezien mijn ervaringen met het aankopen van nieuwe banden voor een motor. Ben er meerdere keren geweest en kan stellen dat ik het een fijne motorzaak vind om te komen. Amicaal personeel en alles behalve zo'n "Safe"-sfeer.


Zo beter :? ?
 
:^
en die schaamrandjes verschijnen toch weer gewoon na een paar ritjes :P
Hahaha, ik dacht er al aan! Zie je de mensen al gaan met hun papiertje de schaamranden eraf te schuren voor ze naar een MF meeting rijden _O-

Geweldig!

Tja, ik vind het dan wel rot voor de beste man met zijn motor, het blijft nota bene een motorrijder. Het is dan aan de andere kant wel een rotte vis in de ton ;)

Beetje erg dom denk om je gas open te scheuren na zo een waarschuwing, ik zie het al helemaal voor me..

"Vergeet je niet dat je eerst dat gladde laagje eraf moet rijden, dus pas op met je gas de eerste KM! Staat zelfs op de bon zo vervaarlijk is het" Al knisperend met zijn bonnetjes staat de gozer te knikken en zegt "ja, ja ik pas op".
Aanslingeren, gas WHACK! :o

Bikevouwer rent erheen, helpt de man welke vervolgens stom gaat lullen. Bikevouwer smijt de motor weer neer en gaat er vandoor _O- :W

Ik had persoonlijk de motor wel even rechtop gezet als de standaard niet ergens in de sloot lag, maar he dat ben ik :9

Moraal van het verhaal is dat je een beetje dom bent als je dat uithaalt, maar hij is niet de enige.
 
En je vervolgens onderuit rijden omdat je te snel vertrokken bent :X _O-
Geen goeie oplossing dus _O-

Schuurpapiertje vond ik dan wel sterk, dacht ik zelf ook aan. En anders gewoon tam rijden. Beetje lullig wel als je NET een noodstop moet maken...

Hmm, meneer u reed te hard, want u kon het niet beremmen? Nee, ik heb net nieuwe banden.
Agent: :?
 
Geen goeie oplossing dus _O-

Schuurpapiertje vond ik dan wel sterk, dacht ik zelf ook aan. En anders gewoon tam rijden. Beetje lullig wel als je NET een noodstop moet maken...

Hmm, meneer u reed te hard, want u kon het niet beremmen? Nee, ik heb net nieuwe banden.
Agent: :?


Als je nieuwe banden er onder hebt wil niet zeggen dat je plots niet meer door kunt remmen

Heb nu 3 keer nieuwe banden onder mijn verschillende motoren laten leggen en nog geen enkele keer een moment gehad dat ik grip te kort kwam. En de laatste was een VTR 1000 F. Toch niet echt een tam motortje





Of ik rij standaard als een oud wijf, dat kan natuurlijk ook -O- _O-

En die agent zal niet raar kijken maar gewoon zeggen dat je je dan niet hebt aangepast aan de situatie ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan