Uit de oude doos gevonden !! pixxies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap hem niet, René Cortie had een zaak in Nieuw West, Geuzenveld dacht ik, op een gewoon jaren '70 winkelcentrum. Hij was een directe concurrent van Joop van Wees. Die in de binnenstad zat, Maninxstraat.


Precies, RC (René Cortie) had niets met het huidige Gilex te maken en ze zaten op heel verschillende punten in Amsterdam.

Vaak bij René geweest, had ook iets met Kawasaki (had daar veel speciale onderdelen voor)

En één maal per jaar een soort opruimingsbeurs. Leuke spulletjes gescoord voor weinig.
 
Ik snap hem niet, René Cortie had een zaak in Nieuw West, Geuzenveld dacht ik, op een gewoon jaren '70 winkelcentrum. Hij was een directe concurrent van Joop van Wees. Die in de binnenstad zat, Maninxstraat.

In dat Winkelcentrum ben ik ook wel geweest, saai plekje

Dat Gilex zal van latere tijd zijn??? dat ken ik niet eens.
 
Laatst bewerkt:
Gilex waren twee monteurs van Dream cycles die de zaak van Joop van Wees overgenomen hebben. Joop was aan zijn pensioen toe.
 
Gilex waren twee monteurs van Dream cycles die de zaak van Joop van Wees overgenomen hebben. Joop was aan zijn pensioen toe.

Ja Dream cycles van die Amerikaanse eigenaar Rob, die kwam altijd bij ons op de zaak TVH motors voor koopjes.
 
Laatst bewerkt:
Heeft in Amersfoort nog eens een Blazer willen kopen en na een proefrit met Bert Jansen is hij misselijk naar Amsterdam teruggegaan. :r
Dat zal hij nog wel weten.
 
Laatst bewerkt:
Oma? zie ik toch liever Jarno Saarinen en zijn vrouw. Uit de oude doos.
Zo ff oma weggedrukt, is er nog oud nieuws???

full
 
Laatst bewerkt:
In de zomer van 1971 was ik met een vriend op de kakelverse Yamaha R5 onderweg in de binnenlanden van (voormalig) Joegoslavie. :]
Tijdens een hoosbui begon de motor te stotteren en ik dacht, dat de kraan op reseve moest. Met een natte handschoen dus onder het rijden ff op reserve gedraaid. :Y

Wel, mijn toen nog in ruime mate aanwezige hoofdhaar ging in 1 klap rechtop staan in mn helmpje.
Anders gezegd: Gijs kreeg een enorme elektrische opneukert van hier tot Tokio. B|

Bleek er een haarscheurtje in een bobine te zitten. Dichtsbijzijnde delert zat in Oostenrijk, Klagenfurt. Maar die had geen bobines op voorraad en die wilde er ook niet zolang eentje van een showroommachine afhalen. :(

Oplossing: bij een plaataelijke autosloper een 12 volt bobine uit het wrak v/e jaquar gesloopt.
Die paste natuurlijk niet onder de tank. Dus werd hij met touw net onder het balhoofd aan het frame gebonden.

piccie:
full


Foto van foto, ding zit zo ingeplakt, dat scannen niet lukt. :N
 
:N

Toen had ik veel haar, maar ik wist niet, dat het defekt makkelijk te verhelpen was geweest met nagellak. :Y

Nu weet ik dat wel, maar daar staat tegenover, dat ik nu geen haar meer heb..... :$
 
Laatst bewerkt:
Had je toen wel nagellak bij je dan? Kijk, dát vind ik nu een verontrustende gedachte.
 
De een gaan haar meer, de ander een kapot brilletje..........maar nog wel aan de motor.
Das dan weer mooi,dat zijn de echte. :]
 
Denk ook een ander stuurtje en zo............. :P |(

Wel de originele sleutelhanger er nog bij (zeldzaam en duur )

full
 
Laatst bewerkt:
patina... kan geen kwaad... mooi authentiek... niets meer aan doen... (sleutelhanger bedoel ik)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan