Uit de oude doos..

mjep.....nog steeds een beetje frustie

Rob Punt heeft zn RGB nog beschikbaar gesteld maar ook dat was door omstandigheden gedoemd te mislukken :X

ach ja , so far so good ! been there, seen it ! 8-) :]

Done it and survived it!!!
Dat kan niemand je meer afnemen.

En :} respect :}
 
Dan blijft 40% van de stoeltjes leeg, ik snap je helemaal maar de eerste reden dat wij (groep met wie ik altijd naar TT ging, sommigen gingen al 35 aar op dezelfde plek) niet meer heen gaan en gingen is dat we onze plekken niet meer gegarandeerd kregen.

De Bobo's kregen die plek, op alle mooie plekken (tribunes) zitten gasten van sponsors die geen reet met motorsport hebben maar ach, is weer eens wat anders als met papa zijn maseratie op CPZ rijden....

wordt allemaal niks meer voor ons simpele zielen tenzij we 90,- voor een kaartje neertellen...

En dan 5 uur op de paddock wachten op die verwende nesten die je niet eens aankijken en meteen naar hun hermetisch afgesloten MEGA motorhome gaan..

Waar is de tijd gebleven dat Kenny Robert op ze camper bussie zijn gebruikte bandjes stond te verkopen?


Die prijs van 90,- Euro gaat ook nergens meer over. helemaal gelijk.
Ik ben in 2008 en 2009 naar de GP in Maleisië geweest. Kaartje 25 Euro. zelfde jongens, zelfde bikes, zelfde circus. Snap niet dat het in Europa voor 3,5 keer die prijs moet.
zeker niet als je weet dat er ook nog eens heel veel vrijwilligers meehelpen organiseren.
 
Ik heb echt zo'n respect voor de bakkenisten. Altijd al gehad ook. En we moesten zo lachen, toen deze mafkees voorbij kwam. Ook mooi dat het op film staat.

Heb overigens nooit begrepen waarom de zijspannen uit het GP circus gegooid zijn. En heb ook nooit beseft dat die dingen zo tering snel gaan. Wist niet wat ik zag, toen ik in Spa vorige maand de helden van weleer zoals Biland en Waltisperg voorbij zag vliegen! Kippenvel gewoon...

En wat betreft de MotoGP zitten we allemaal wel op 1 lijn hier heb ik het idee.


Er is een GP geweest waar Biland de snelste trainingstijd had, dus ook sneller dan de 500cc jongens!
 
Er is een GP geweest waar Biland de snelste trainingstijd had, dus ook sneller dan de 500cc jongens!

Twee maanden geleden had ik dat niet geloofd. Na de Bikers' Classics wel :Y Nog meer respect voor die zijspan helden gekregen, dan ik al had. Wat mij betreft mogen ze morgen nog terug in het GP circus :Y
 
Wat dacht je van Assen ! met dat naafbesturing ding (BEO) met achterwielen op 1 as gelijk voor de eerste keer !!..... :Y

~[edit] nee ik lieg... :? , de wielen stonden bijna op 1 as ? in de regelementen stond niet hoevér naar voren of naar achter het zijspan wiel moest staan ......
later werden dus de regelementen aangepast (halverwege het seizoen nog ?)

jaar weet ik niet meer

full

full

full


ik geloof trouwens dat ie het ook een keer geflikt heeft met eem LCR ... ?? :X
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt de klassen B2A en B2B.
En ik B2B heeft gewonnen

EgbertO


Rolf reed met bovenstaande BEO voor het eerst in 1978, gewoon tussen de 'normale' zijspannen. Het jaar daarop, 1979 dus, deelde de FIM de zaak op in B2A en B2B.
Dat duurde maar 1 jaar, want in 1980 ging men weer terug naar 1 klasse.
Vanaf dat jaar verschenen zijspannen aan de start die zo'n beetje gelijk zijn aan de spannen waarmee men vandaag de dag aan het WK meedoet, de zgn. 'wormen'.
 
Klopt ,zo zat het zo'n beetje , halverwege het 1e seizoen waren de protesten zo groot dat er in gegrepen werd. Biland werd zelfs verzocht met het project te stoppen ......

Kijk in de basis is een zijspan een geometrisch drama , ik heb daarover met Louis Christian een hele avond zitten filosoferen (en kwamen trouwens nog op een leuke oplossing )
Ik heb met de LCR gereden van Lemstra en bijvoorbeeld in de Veenslang (op hoge snelheid)
stuurt ie niet meer direct en glijdt over het voorwiel weg , de bakkenist kan dit enigzins beinvloeden maar de koers bepaal je door een licht in gezette drift ... :Y ik vond het een eng ding om hard mee te gaan

Door de positie van het zijspan wiel moeten door het hele chassis concessies gedaan worden waardoor het een moeilijk te besturen apparaat word . eigenlijk 'werkt ''de lcr alleen goed als je er voortduren mee drift .

Biland probeerde een ''ideale' zijspan wiel positie te vinden ,waardoor het geheel niet zou ''wringen''
 
Laatst bewerkt:
Als je de combinatie als driewieler wilt zien, dan is de Owen Greenwoodspecial volgens mij een heel goede oplossing.
EgbertO
 
Wat dacht je van Assen ! met dat naafbesturing ding (BEO) met achterwielen op 1 as gelijk voor de eerste keer !!..... :Y

\[edit] nee ik lieg... :? , de wielen stonden bijna op 1 as ? in de regelementen stond niet hoevér naar voren of naar achter het zijspan wiel moest staan ......
later werden dus de regelementen aangepast (halverwege het seizoen nog ?)

jaar weet ik niet meer

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

ik geloof trouwens dat ie het ook een keer geflikt heeft met eem LCR ... ?? :X


Snelste tijd van allemaal was met een LCR
 
Dit was uit de tijd dat Yamaha zo geheimzinnig deed met doeken over het balhoofd, er was een klein brandje bij cecotto zijn machine.

full
 
Ik wilde hier maar ff niet om een handtekening vragen :X ;)


[afbeelding]


Ik denk Spa Franchorchamps, geen idee welk jaar ( denk iets van 1975 of zo )

ik heb die foto vlgs mij wel eens eerder hier gepost ?


Had ie gewoon gedaan hoor ! zeker in ruil voor een shaggie ;) als hij die al niet bij zich had in de standaard in zijn race overall in genaaide binnen voering !!! :Y :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan