Uitlaat in de eifel

Beetje naief geredeneerd, geluid gaat in eerste instantie hoofdzakelijk naar achteren.

.

Zal best , maar toch zie ik altijd hoofdjes van fietsers en voetgangers zo'n 100 meter voor me zich omdraaien om te kijken wat komt daar voor een bak herrie aan.
Is trouwens ook s ochtends wel probleem, ik vertrek namelijk om 5 uur s ochtends , dat is dus starten, gelijk schakelen en al opschakelend heel rustig wegwezen :')
 
net mijn Mivv GP binnen gekregen met E keur, en een homologatie pasje van Mivv voor de EU, die maar mee in de binnenzak :-)
Volgende week met een gerust hart naar duitsland!
 
Laatst bewerkt:
Leven en laten leven? Geldt ook voor jou! Als ik dankzij onder meer jouw herrie steeds minder leuke weggetjes kan rijden, baal ik daar goed van.

Dat je graag als Rossi rijdt (en ik hoop voor je dat dat niet alleen zo snel, maar ook zo goed is), geloof ik graag. Maar verpest het niet voor je collega-motorrijders.

Je begrijpt het echt niet he!
Jij bent dus ook het type dat mij en anderen gaat vertellen hoe ik moet leven om het jou en je groepje mensen dat wegen laat afsluiten naar het zin te maken. Zij kunnen niet tolereren dat er ook mensen plezier beleven aan het motor rijden zoals ik en vele anderen met mij.

Het is niet dankzij mijn herrie zoals jij het noemt (klinkt mij als muziek in de oren maar ok) maar dankzij de intolerantie van anderen dat die weg word afgesloten.
Ik heb nog nooit een vergunning tegengehouden voor een feestweek of evenementen bij mij in buurt. Zijn altijd het zelfde groepje mensen die vinden dat iets niet kan en dan naar de gemeente gaan om dingen te verbieden en af te sluiten.

Ik knal niet met 120 door een dorp en na 20:00 zul je mij ook niet op de motor zien.
Snap ook dat je dat niet doet met een open uitlaat maar er zijn nu eenmaal een paar miljard mensen op deze bol en we moeten allemaal wat ruimte hebben.

een beetje fatsoen en verstand heb ik echt wel (al zullen anderen daar vast anders over denken) maar ik vind nou ook bepaalde dingen mooi en laat mij ook leven.
 
Je begrijpt het echt niet he!
Jij bent dus ook het type dat mij en anderen gaat vertellen hoe ik moet leven om het jou en je groepje mensen dat wegen laat afsluiten naar het zin te maken. Zij kunnen niet tolereren dat er ook mensen plezier beleven aan het motor rijden zoals ik en vele anderen met mij.

Het is niet dankzij mijn herrie zoals jij het noemt (klinkt mij als muziek in de oren maar ok) maar dankzij de intolerantie van anderen dat die weg word afgesloten.
Ik heb nog nooit een vergunning tegengehouden voor een feestweek of evenementen bij mij in buurt. Zijn altijd het zelfde groepje mensen die vinden dat iets niet kan en dan naar de gemeente gaan om dingen te verbieden en af te sluiten.

Ik knal niet met 120 door een dorp en na 20:00 zul je mij ook niet op de motor zien.
Snap ook dat je dat niet doet met een open uitlaat maar er zijn nu eenmaal een paar miljard mensen op deze bol en we moeten allemaal wat ruimte hebben.

een beetje fatsoen en verstand heb ik echt wel (al zullen anderen daar vast anders over denken) maar ik vind nou ook bepaalde dingen mooi en laat mij ook leven.
:} :} :}
 
Je begrijpt het echt niet he!
Jij bent dus ook het type dat mij en anderen gaat vertellen hoe ik moet leven om het jou en je groepje mensen dat wegen laat afsluiten naar het zin te maken. Zij kunnen niet tolereren dat er ook mensen plezier beleven aan het motor rijden zoals ik en vele anderen met mij.

Het is niet dankzij mijn herrie zoals jij het noemt (klinkt mij als muziek in de oren maar ok) maar dankzij de intolerantie van anderen dat die weg word afgesloten.
Ik heb nog nooit een vergunning tegengehouden voor een feestweek of evenementen bij mij in buurt. Zijn altijd het zelfde groepje mensen die vinden dat iets niet kan en dan naar de gemeente gaan om dingen te verbieden en af te sluiten.

Ik knal niet met 120 door een dorp en na 20:00 zul je mij ook niet op de motor zien.
Snap ook dat je dat niet doet met een open uitlaat maar er zijn nu eenmaal een paar miljard mensen op deze bol en we moeten allemaal wat ruimte hebben.

een beetje fatsoen en verstand heb ik echt wel (al zullen anderen daar vast anders over denken) maar ik vind nou ook bepaalde dingen mooi en laat mij ook leven.

Dus ik begrijp jou niet? Ik zal je nog eens quoten:
zitten er een stelletje zeikerds hier zeg.
Ik rijd graag als V. Rossi en het liefst ook nog met een open pijp.

Als iedereen ook zou moeten stoppen met waar ik mij aan erger (en met mij een groep mensen)dan valt er straks nog weinig te doen in het leven.

Leven en laten leven.

Jij zegt dat jij graag met open pijp rijdt en wie dat not-done vindt, is een zeikerd.
Jij vindt dat mensen zich blijkbaar maar niets moeten aantrekken van jouw lawaai?
Ik vind dat asociaal omdat je daarmee overlast bezorgt en daarmee bijdraagt aan het afsluiten van wegen. Jij beweert vervolgens dat het afsluiten van wegen niet komt door de intolerantie. Daarmee leg jij eenzijdig jouw normen op. De rest van de wereld moet zich maar niet ergeren.
Daar reageer ik dus op; hoezo heb ik het 'niet begrepen'?

Vervolgens haal je je eigen ongenuanceerdheid weer onderuit door te stellen dat je jezelf wel degelijk normen oplegt: niet met 120 door een dorp en niet na 20.00 uur op de motor. Deze normen zijn helemaal willekeurig. Want waar baseer jij het op dat het vóór 20:00 wel acceptabel is en om 20:30 niet meer? Of dat 120 door een dorp niet kan maar 100 wel? Dit zijn gewoon normen die jouw geweten sussen en die jou goed uitkomen. Maar daarin heb je geen rekening gehouden met bewoners of met algemeen aanvaarde en wettelijk vastgestelde normen (en dat is heel wat anders dan de intolerantie van een betrekkelijk kleine groep).
Je zegt dat je wel een beetje fatsoen en verstand hebt, maar als jij idd op zondagochtend om 09:00 uur met open pijp met 110 door een dorp scheurt, vind ik dat bepaald niet getuigen van fatsoen en verstand.

Ik ben overigens ook bepaald niet het type om evenementen tegen te houden. Ben opgegroeid in Assen en heb altijd genoten van de TT-week met alle bijkomende dingen.Rijd zelf motor en vind een open pijp ook lekker klinken (tot op zekere hoogte). Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het op een gegeven moment helemaal gehad hebt met motoren als ze het hele weekend dikke Harley's met een klereherrie door je dorp knetteren zodat je je vingers in je oren moet stoppen als je lekker op je terras zit, of racers met een rood waas voor de ogen met 100+ je kinderen bijna van de sokken rijden. Dat je dan doorslaat in je reactie en helemaal geen k*tmotoren in je dorp meer wilt. Intolerant? Nee, een begrijpelijke reactie.
 
Laatst bewerkt:
Dus ik begrijp jou niet? Ik zal je nog eens quoten:Jij zegt dat jij graag met open pijp rijdt en wie dat not-done vindt, is een zeikerd.
Jij vindt dat mensen zich blijkbaar maar niets moeten aantrekken van jouw lawaai?
Ik vind dat asociaal omdat je daarmee overlast bezorgt en daarmee bijdraagt aan het afsluiten van wegen. Jij beweert vervolgens dat het afsluiten van wegen niet komt door de intolerantie. Daarmee leg jij eenzijdig jouw normen op. De rest van de wereld moet zich maar niet ergeren.
Daar reageer ik dus op; hoezo heb ik het 'niet begrepen'?

Vervolgens haal je je eigen ongenuanceerdheid weer onderuit door te stellen dat je jezelf wel degelijk normen oplegt: niet met 120 door een dorp en niet na 20.00 uur op de motor. Deze normen zijn helemaal willekeurig. Want waar baseer jij het op dat het vóór 20:00 wel acceptabel is en om 20:30 niet meer? Of dat 120 door een dorp niet kan maar 100 wel? Dit zijn gewoon normen die jouw geweten sussen en die jou goed uitkomen. Maar daarin heb je geen rekening gehouden met bewoners of met algemeen aanvaarde en wettelijk vastgestelde normen (en dat is heel wat anders dan de intolerantie van een betrekkelijk kleine groep).
Je zegt dat je wel een beetje fatsoen en verstand hebt, maar als jij idd op zondagochtend om 09:00 uur met open pijp met 110 door een dorp scheurt, vind ik dat bepaald niet getuigen van fatsoen en verstand.

Ik ben overigens ook bepaald niet het type om evenementen tegen te houden. Ben opgegroeid in Assen en heb altijd genoten van de TT-week met alle bijkomende dingen.Rijd zelf motor en vind een open pijp ook lekker klinken (tot op zekere hoogte). Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het op een gegeven moment helemaal gehad hebt met motoren als ze het hele weekend dikke Harley's met een klereherrie door je dorp knetteren zodat je je vingers in je oren moet stoppen als je lekker op je terras zit, of racers met een rood waas voor de ogen met 100+ je kinderen bijna van de sokken rijden. Dat je dan doorslaat in je reactie en helemaal geen k*tmotoren in je dorp meer wilt. Intolerant? Nee, een begrijpelijke reactie.

Eat this rico-r6... :Y ;)
 
Je begrijpt het echt niet he!
Jij bent dus ook het type dat mij en anderen gaat vertellen hoe ik moet leven om het jou en je groepje mensen dat wegen laat afsluiten naar het zin te maken. Zij kunnen niet tolereren dat er ook mensen plezier beleven aan het motor rijden zoals ik en vele anderen met mij.

Het is niet dankzij mijn herrie zoals jij het noemt (klinkt mij als muziek in de oren maar ok) maar dankzij de intolerantie van anderen dat die weg word afgesloten.
Ik heb nog nooit een vergunning tegengehouden voor een feestweek of evenementen bij mij in buurt. Zijn altijd het zelfde groepje mensen die vinden dat iets niet kan en dan naar de gemeente gaan om dingen te verbieden en af te sluiten.

Ik knal niet met 120 door een dorp en na 20:00 zul je mij ook niet op de motor zien.
Snap ook dat je dat niet doet met een open uitlaat maar er zijn nu eenmaal een paar miljard mensen op deze bol en we moeten allemaal wat ruimte hebben.

een beetje fatsoen en verstand heb ik echt wel (al zullen anderen daar vast anders over denken) maar ik vind nou ook bepaalde dingen mooi en laat mij ook leven.

Ik weet niet of je zit te fokken of dat je serieus bent maar ik vindt dat jij het niet begrijpt, jij hebt immers geen vergunning om extra geluid te produceren met je motor waardoor je je hoort te houden aan de regelgeving.

De europese regelgeving zegt het volgende:

I . TOEGESTANE GELUIDSNIVEAUS

I.1 . Grenzen

Het geluidsniveau van de in artikel 1 van deze richtlijn bedoelde voertuigen , gemeten overeenkomstig de bepalingen van deze onderhavige bijlage , mag onderstaande grenzen niet overschrijden :

Categorieen * Waarden uitgedrukt in dB ( A ) ( decibel A ) *

I.1.1 . Voertuigen , ingericht voor personenvervoer , voorzien van ten hoogste negen zitplaatsen , die van de bestuurder inbegrepen * 82 *

II . UITLAATINRICHTING ( GELUIDDEMPER )
II.3 . De geluiddemper moet zijn voorzien van een duidelijk leesbare en onuitwisbare merk - en typeaanduiding.

Meer hier.

Indien je deze regels niet naleeft ben je in overtreding en is de kans dat je aangesproken wordt over geluidshinder of langs de kant gezet wordt (omdat je opvalt) groot en terecht.

Ga lekker met je open uitlaat op de circuits rijden, ze hebben niet voor niets lawaaidagen.

Kortom indien TS niet met teveel DB's door de Eifel gaat rijden is er weinig aan de hand.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet of je zit te fokken of dat je serieus bent maar ik vindt dat jij het niet begrijpt, jij hebt immers geen vergunning om extra geluid te produceren met je motor waardoor je je hoort te houden aan de regelgeving.

De europese regelgeving zegt het volgende:

I . TOEGESTANE GELUIDSNIVEAUS

I.1 . Grenzen

Het geluidsniveau van de in artikel 1 van deze richtlijn bedoelde voertuigen , gemeten overeenkomstig de bepalingen van deze onderhavige bijlage , mag onderstaande grenzen niet overschrijden :

Categorieen * Waarden uitgedrukt in dB ( A ) ( decibel A ) *

I.1.1 . Voertuigen , ingericht voor personenvervoer , voorzien van ten hoogste negen zitplaatsen , die van de bestuurder inbegrepen * 82 *

II . UITLAATINRICHTING ( GELUIDDEMPER )
II.3 . De geluiddemper moet zijn voorzien van een duidelijk leesbare en onuitwisbare merk - en typeaanduiding.

Meer hier.

Indien je deze regels niet naleeft ben je in overtreding en is de kans dat je aangesproken wordt over geluidshinder of langs de kant gezet wordt (omdat je opvalt) groot en terecht.

Ga lekker met je open uitlaat op de circuits rijden, ze hebben niet voor niets lawaaidagen.

Kortom indien TS niet met teveel DB's door de Eifel gaat rijden is er weinig aan de hand.

Stuk is in zijn geheel niet van toepassing...

Artikel 1

Onder voertuig wordt in deze richtlijn verstaan ieder motorvoertuig met of zonder carrosserie , op ten minste vier wielen en met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van meer dan 25 km per uur , bestemd om aan het wegverkeer deel te nemen , met uitzondering van voertuigen die zich over rails bewegen , landbouwtractoren landbouwmachines en toestellen voor openbare werken .



In Nederland is geen Ekeur verplichting voor het uitlaatsysteem van motorfietsen, gasdicht en niet meer geluid produceren dan waarvoor hij gehomologeerd is (waarden staat op het typeplaatje) zijn de eisen.
De Duitse overheid kan hun E-keur verplichting niet opleggen aan buitenlanders en dienen vanwege Europese regelgeving vrije doorgang aan het voertuig te verlenen, mits hij niet meer geluid maakt dan op het typeplaatje is aangegeven.
 
Laatst bewerkt:
Stuk is in zijn geheel niet van toepassing...

Artikel 1

Onder voertuig wordt in deze richtlijn verstaan ieder motorvoertuig met of zonder carrosserie , op ten minste vier wielen en met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van meer dan 25 km per uur , bestemd om aan het wegverkeer deel te nemen , met uitzondering van voertuigen die zich over rails bewegen , landbouwtractoren landbouwmachines en toestellen voor openbare werken .



In Nederland is geen Ekeur verplichting voor het uitlaatsysteem van motorfietsen, gasdicht en niet meer geluid produceren dan waarvoor hij gehomologeerd is (waarden staat op het typeplaatje) zijn de eisen.
De Duitse overheid kan hun E-keur verplichting niet opleggen aan buitenlanders en dienen vanwege Europese regelgeving vrije doorgang aan het voertuig te verlenen, mits hij niet meer geluid maakt dan op het typeplaatje is aangegeven.

Klopt, mijn punt was dan ook de regelgeving en de type goedkeuring.
 
Rij zelf bijna altijd met dB-killers, ik vind de herrie zonder ook mooier maar rij comfortabeler met de killers er in.

Die scheve gezichten op de dijk voel ik me niet prettig bij, en met name de politieaandacht is vele malen minder met de killers in.

Laatst een keer zonder gereden, de politie 3 kilometer verderop hoorde ons al aankomen en vervolgens door de tunnel blazen. |(

Maak je geen vriendjes mee. :+
 
Laatst bewerkt:
~
Mijn reactie staat er tussen.

Jij zegt dat jij graag met open pijp rijdt en wie dat not-done vindt, is een zeikerd.
Iedereen mag er van vinden wat die vind en ik mag bepalen of ik dat een zeikerd vind of niet?


Jij vindt dat mensen zich blijkbaar maar niets moeten aantrekken van jouw lawaai?
Nou ik moet het ook accepteren dat anderen geluid maken, gillende kinderen, landbouw voertuigen of wat voor hobby's met hout of metaal bewerking etc. anderen hebben dingen waar ik niks mee heb. sorry hoor maar moet ik ook gewoon mee leven.

Ik vind dat asociaal omdat je daarmee overlast bezorgt en daarmee bijdraagt aan het afsluiten van wegen..
Ook jij mag vinden wat je vind maar ik heb ook wel eens overlast van anderen en wat anderen doen
ook dingen waar ik niks mee heb, moet ik dan direct maar zeggen dat de rest asociaal is?

Jij beweert vervolgens dat het afsluiten van wegen niet komt door de intolerantie.
Dat komt het juist wel, sommige mensen kunnen niet tolereren dat ik ook mijn hobby's heb en dat ik daar lawaai bij maak wat ze niet aan staat dat moeten zij dan ook zo nu en dan maar accepteren vind ik.

Daarmee leg jij eenzijdig jouw normen op. De rest van de wereld moet zich maar niet ergeren.
Daar reageer ik dus op; hoezo heb ik het 'niet begrepen'?


Ik leg dus niemand een norm op. Leven en laten leven.

Vervolgens haal je je eigen ongenuanceerdheid weer onderuit door te stellen dat je jezelf wel degelijk normen oplegt: niet met 120 door een dorp en niet na 20.00 uur op de motor. Deze normen zijn helemaal willekeurig. Want waar baseer jij het op dat het vóór 20:00 wel acceptabel is en om 20:30 niet meer? Of dat 120 door een dorp niet kan maar 100 wel? Dit zijn gewoon normen die jouw geweten sussen en die jou goed uitkomen.

Wat is er mis mee om zelf wel bepaalde normen te hanteren.
Dat mijn normen niet iedereen aan staan dat snap ik maar goed dat heb ik ook bij anderen. Daar moet ik ook mee leven.
Maar ga ik direct daar over lopen klagen dat het mij niet aanstaat , Nee.


Maar daarin heb je geen rekening gehouden met bewoners of met algemeen aanvaarde en wettelijk vastgestelde normen (en dat is heel wat anders dan de intolerantie van een betrekkelijk kleine groep).

Dus die mensen houden wel rekening met mij en iedereen die het mooi vind om met open uitlaat te rijden (is ook een grote groep)?

En nu ben jij dus degene die hier gaat beweren dat jij in je hele leven wel alle algemeen aanvaarde en wettelijke normen volgt? Mocht het zo zijn petje af.

Ik durf ook te beweren dat de rest van de wereld zich niet altijd aan de regels en wetten houd en alleen ik met mijn open uitlaat en een vlote rijstijl ben dan een klootzak die geen rekening houd met anderen?


Je zegt dat je wel een beetje fatsoen en verstand hebt, maar als jij idd op zondagochtend om 09:00 uur met open pijp met 110 door een dorp scheurt, vind ik dat bepaald niet getuigen van fatsoen en verstand.

Misschien zijn we het nog wel over bepaalde dingen eens.


Ik ben overigens ook bepaald niet het type om evenementen tegen te houden.

Laat ik helder zijn dat ik dat ook niet gezegt heb. maar ik denk die mensen die achter het afsluiten van die wegen zitten die doen dat wel. kan ik niet bewijzen maar tis wat ik er van denk.


Ben opgegroeid in Assen en heb altijd genoten van de TT-week met alle bijkomende dingen.Rijd zelf motor en vind een open pijp ook lekker klinken (tot op zekere hoogte).

We hebben ook nog zelfde hobby’s.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het op een gegeven moment helemaal gehad hebt met motoren als ze het hele weekend dikke Harley's met een klereherrie door je dorp knetteren zodat je je vingers in je oren moet stoppen als je lekker op je terras zit, of racers met een rood waas voor de ogen met 100+ je kinderen bijna van de sokken rijden.

Ik heb ook niks met die Harley’s maar als ze bij ons door het dorp komen knallen dan ga ik mij daar niet aan ergeren en dat ik dan een keer mijn vingers moet gebruiken het zal zo zijn. laat die mensen ook lekker genieten en leven.

en met 100+ het dorp door, ik hoop dat ze een smeris met laser tegen komen.
met 140 over een berg of bos weggetje buiten bebouwden kom knallen ik vind het prima.

Dat je dan doorslaat in je reactie en helemaal geen k*tmotoren in je dorp meer wilt. Intolerant? Nee, een begrijpelijke reactie.

Daar ben ik het dus weer helemaal niet met je eens. Ik vind dat intolerant. Ook deze mensen doen dingen in het leven waar anderen zich misschien wel aan ergeren.
Als we alles gaan verbieden waar groepen mensen zich aan ergeren dan blijft er weinig vertier over voor iedereen.

maar goed ik heb mijn mening hier gegeven. ik hoop dat jij lekker kunt leven en hoop dat je anderen dat ook gunt hoe ze dat ook mogen beleven.
En geloof me er zijn ook mensen die zich aan jou ergeren wat je ook doet.
 
Dan is het handiger om de juiste stukken aan te halen, de door jouw aangehaalde Europese richtlijn is niet van toepassing op Motorfietsen.

Ik had te laat door dat het stukje gold voor voertuigen op ten minste 4 wielen, ach ik ben geen jurist en heb er blijkbaar in eerste instantie overheen gelezen.

Na de F1 ben ik nog ff aan het zoeken geweest en vond dit.

Vergeef me mijn foutje, de reactie die ik gaf weergeeft wel mijn mening.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En weer terug uit de eifel.
0 politie gezien :)
en tog aardig nog wat lawaai gemaakt
 
En weer terug uit de eifel.
0 politie gezien :)
en tog aardig nog wat lawaai gemaakt


Klinkt als of jij het naar je zin gehad hebt. :+

Mocht je nog geintreseerd zijn in wet en regelgeving MBT tot je geluid productie dan zijn een aantal topic posters je behulpzaam geweest.

_O- _O-

:Y
 
Klinkt als of jij het naar je zin gehad hebt. :+

Mocht je nog geintreseerd zijn in wet en regelgeving MBT tot je geluid productie dan zijn een aantal topic posters je behulpzaam geweest.

_O- _O-

:Y

_O- Heb het ook gelezen, ging opeens over iets met 4 wieln en en 25 km/h :+

Maar in totaal 3x een politiewagen gezien in heel Duitsland maar geen last van ze gehad :)

En uiteraard hebben we ons keurig gedragen in de Eiffel O-)
 
Laatst bewerkt:
_O- Heb het ook gelezen, ging opeens over iets met 4 wieln en en 25 km/h :+

Maar in totaal 3x een politiewagen gezien in heel Duitsland maar geen last van ze gehad :)

En uiteraard hebben we ons keurig gedragen in de Eiffel O-)

Geloof er niks van O-)

Ik doe wel mn db-killers erin als ik erheen ga :Y for sure
 
net terug van 5 dagen eifel, rijden we adenau in vlakbij de nurburgring, loopt er een agent de weg op met een bordje alla flodder. Stoppen dus.
De agent vraagt ons om rijbewijs en motor papieren. En kijkt of dit klopt met de motor.
Ondertussen gaat zijn vinger richting uitlaat, en wijst het gaatje aan. Daar mist wat!

Ik vertel dat dit klopt en zeg dat ik de DB eater bij mij heb.
De agent zegt mij dat ik deze erin moet zetten. Onder het gepiel vraagt de agent of het een z750 is, en hij graag een z1000 wil blablabla, ook vraagt hij of in NL je gecontroleerd wordt op de uitlaat, ik zeg mag niet maar doe mijn handen voor mijn ogen en zeg dat de politie bij ons zo doet.

Vervolgens zeg de agent, als je de DB eater niet bij me had ik niet verder mocht rijden.
De bekeuring zou 100,- zijn. maar het bleef bij een waarschuwing zij hij. 25,- euro graag!

Ik tik 25 euro af contact en hij hoefde verder niks te noteren en ik kreeg een papiertje waar niks op stond en ik kon mijn weg vervolgen.
 
net terug van 5 dagen eifel, rijden we adenau in vlakbij de nurburgring, loopt er een agent de weg op met een bordje alla flodder. Stoppen dus.
De agent vraagt ons om rijbewijs en motor papieren. En kijkt of dit klopt met de motor.
Ondertussen gaat zijn vinger richting uitlaat, en wijst het gaatje aan. Daar mist wat!

Ik vertel dat dit klopt en zeg dat ik de DB eater bij mij heb.
De agent zegt mij dat ik deze erin moet zetten. Onder het gepiel vraagt de agent of het een z750 is, en hij graag een z1000 wil blablabla, ook vraagt hij of in NL je gecontroleerd wordt op de uitlaat, ik zeg mag niet maar doe mijn handen voor mijn ogen en zeg dat de politie bij ons zo doet.

Vervolgens zeg de agent, als je de DB eater niet bij me had ik niet verder mocht rijden.
De bekeuring zou 100,- zijn. maar het bleef bij een waarschuwing zij hij. 25,- euro graag!

Ik tik 25 euro af contact en hij hoefde verder niks te noteren en ik kreeg een papiertje waar niks op stond en ik kon mijn weg vervolgen.

haha, en hij heeft z'n eerste uurtje in de kroeg gratis gekregen!
 
net terug van 5 dagen eifel, rijden we adenau in vlakbij de nurburgring, loopt er een agent de weg op met een bordje alla flodder. Stoppen dus.
De agent vraagt ons om rijbewijs en motor papieren. En kijkt of dit klopt met de motor.
Ondertussen gaat zijn vinger richting uitlaat, en wijst het gaatje aan. Daar mist wat!

Ik vertel dat dit klopt en zeg dat ik de DB eater bij mij heb.
De agent zegt mij dat ik deze erin moet zetten. Onder het gepiel vraagt de agent of het een z750 is, en hij graag een z1000 wil blablabla, ook vraagt hij of in NL je gecontroleerd wordt op de uitlaat, ik zeg mag niet maar doe mijn handen voor mijn ogen en zeg dat de politie bij ons zo doet.

Vervolgens zeg de agent, als je de DB eater niet bij me had ik niet verder mocht rijden.
De bekeuring zou 100,- zijn. maar het bleef bij een waarschuwing zij hij. 25,- euro graag!

Ik tik 25 euro af contact en hij hoefde verder niks te noteren en ik kreeg een papiertje waar niks op stond en ik kon mijn weg vervolgen.

Lol Adenau zijn we ook een paar keer doorheen gereden.

Hebben ze een rotonde aangelegd, lag er bij jou ook nog zand of was het al klaar? Toen wij er waren lag daar nog zand, precies op die streep waar de auto's niet reden lekker gassen })
 
Terug
Bovenaan Onderaan