Undercoveragenten in de Eifel

ben20

MF'er
15 mrt 2009
76
2
Ben gisteren aan de kant gezet door een motoragent die undercover was.
Ik had een inhaalactie gedaan waar er wel een onderbroken lijn was, maar volgens de borden mocht je er niet inhalen. (Heb ik dat gemist bij mijn rijopleiding, maar in Belgie is er toch altijd een volle lijn als je niet mag inhalen)

Maar goed, hij is mij blijven volgen tot Heimbach en heeft mij daar aan de kant gezet.
Ik had hem wel snel in de mot, want dacht nog 'amai diene touring gaat nog vlot mee :)' Ik hou altijd direct in als auto's meevolgen, maar undercovermoto's kende ik nog niet

Moet wel zeggen dat hij redelijk vriendelijk was, want over mijn snelheid (die 20 a30km/h te hoog lag) zei hij niks.

Heeft iemand een idee hoeveel er daar zo rijden, hoe ze te herkennen, en of het enkel motoren zijn of ook auto's?
Het was 'maar' €50 gezien het inhaalverbod en te hoge snelheid, maar zou het liever in het vervolg kunnen voorkomen door ze te herkennen als ze achter mij rijden. In dit geval was het een grijze bmw met grote kunststofzijkoffers
 
Ik vind het toch flink van je dat je 20km/h te hard blijft rijden als je gevolgd wordt... ;)
In Nederland zijn er al langere tijd onopvallende politiemotoren, dus ik denk in Duitsland ook wel, waarschijnlijk in Belgie dan ook, men mag elkaar graag na doen. ;)

Meestal zijn het tourmotoren, maar tegenwoordig kan het bijna van alles zijn... Ik zou er geen weddenschap op af durven sluiten in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat er in omgeving Eindhoven wel eens een KTM Adventure wordt gebruikt door de politie, volgens mij zijn het idd ook bijna altijd tourmotoren.
 
Ben gisteren aan de kant gezet door een motoragent die undercover was.
Ik had een inhaalactie gedaan waar er wel een onderbroken lijn was, maar volgens de borden mocht je er niet inhalen. (Heb ik dat gemist bij mijn rijopleiding, maar in Belgie is er toch altijd een volle lijn als je niet mag inhalen)

Maar goed, hij is mij blijven volgen tot Heimbach en heeft mij daar aan de kant gezet.
Ik had hem wel snel in de mot, want dacht nog 'amai diene touring gaat nog vlot mee :)' Ik hou altijd direct in als auto's meevolgen, maar undercovermoto's kende ik nog niet

Moet wel zeggen dat hij redelijk vriendelijk was, want over mijn snelheid (die 20 a30km/h te hoog lag) zei hij niks.

Heeft iemand een idee hoeveel er daar zo rijden, hoe ze te herkennen, en of het enkel motoren zijn of ook auto's?
Het was 'maar' €50 gezien het inhaalverbod en te hoge snelheid, maar zou het liever in het vervolg kunnen voorkomen door ze te herkennen als ze achter mij rijden. In dit geval was het een grijze bmw met grote kunststofzijkoffers

Alles wat meegaat is verdacht, tenzij uit details overduidelijk blijkt dat het er nooit één kan zijn. ;)
 
Ik was vorig jaar al eens aan de kant gezet in het teutoburgerwald omdat ook wij een inhaalverbod negeerden. Die agent kon ook wel rijden, ook met een grijze K1200.
En we konden alles terugzien want hij had een cameraatje op zijn motor zitten. We konden gelijk pinnen, want die had ie ook in zijn zijkoffer ;)
 
Laatst bewerkt:
Idd onze groep ook staande gehouden vorige zomer. Van snelheid die toch wel 20-30km/h te hoog lag niks gezegd maar wel boete bij inhaalverbod. De agent zei nog tegen ons dat we beter een boete kunnen krijgen van een motoragent (ze zijn wat minder streng wat betreft snelheid) dan van een patrouille met een wagen. Bij ons was het ook een BMW met zijkoffers maar geen topkoffer. De bestuurder had ook geen fluo hesje aan :p
 
Was dit hem toevallig? (vanaf 13:30)


Die staat altijd onderaan Heimbach te wachten, heb hem er al een paar keer zien staan.




Ook leuk om eens te kijken:


 
Laatst bewerkt:
In de Eifel letten ze net erg op de snelheid, zolang je het maar in de dorpjes en vooral bij scholen rustig aan doet.
Aantal jaar geleden met onze groep een behoorlijk ongeval meegemaakt, beetje napratend met de agent vertelde hij dat hij tot 150kmh op de wegen daar weinig doet. Pakken ze de motorrijders constant op de snelheid dan waren ze bang dat het toerisme terug zou lopen. En daar leeft de Eifel van.
 
Was dit hem toevallig? (vanaf 13:30)


Die staat altijd onderaan Heimbach te wachten, heb hem er al een paar keer zien staan.

Die bewoner met snorretje...
er was ooit een programma, "in zn kuif gepikt"?

tja..
maar ook die moet je respecteren.

(ik woon daar niet zo heel ver vandaan, ben daar ook wel eens lansgereden, maar alleen op werkdagen.. lol)

ik verlang terug naar het jakkeren door oost europa. Geen dubbele middenstrepen, gewoon Rijden!
 
In de Eifel letten ze net erg op de snelheid, zolang je het maar in de dorpjes en vooral bij scholen rustig aan doet.
Aantal jaar geleden met onze groep een behoorlijk ongeval meegemaakt, beetje napratend met de agent vertelde hij dat hij tot 150kmh op de wegen daar weinig doet. Pakken ze de motorrijders constant op de snelheid dan waren ze bang dat het toerisme terug zou lopen. En daar leeft de Eifel van.

goed om te weten.
is natuurlijk geen "garantie"
 
Ik had een paar jaar geleden in de eifel ook een "undercover" blunder. We hadden net een bakkie gedaan en John en ik wilden ff een stukje knallen, we zouden dan verderop de route weer op de rest wachten.....
Denderen het eerste dorpje in, John voorop, keurig remmen (in de dorpjes altijd keurig de snelheid, heb zelf (klein)kinderen). Kruising, wij rijden op voorrangsweg, knalt er van links een blauwe passat station tussen mij en John. Dus in de remmen, en helemaal pissed..... zodra het kon de auto voorbij - die overigens wel een herdershond plaatje op het achterraam geplakt had. En dorp uit en gas..... zie ik die passat wel heel erg z'n best doen ons bij te houden en in ene een zwaailicht achter z'n voorruit :o
Dus bij de eerste de beste parkeerplaats aan de kant..... was agent met hond :+
Jammer was ook dat ik om ruimte te besparen m'n portemonnee niet meehad, maar in m'n telefoohoesje wel m'n bankpas+creditkaart had gestoken, maar niet m'n rijbewijs :(
Gelukkig heb ik de motorpapieren/groene kaart wel altijd in m'n binnenzak.
Maar evengoed dacht ik: einde vakantie (we gingen na weekend eifel met een paar man door naar de alpen) en: dit kon wel eens heel duur worden.....
Maar agent bleek mens,wel preek, geen bon en mocht doorrijden. Hij gaf ook toe dat zijn actie ook niet kosjer was en hij me gewoon niet gezien had. En daarna nog ff over de morini gebabbeld, had ie nog nooit gezien.
Heb wel m'n zoon ff een scan van m'n rijbewijs laten mailen, die ik in het hotel heb uitgeprint.Gelukkig heb ik 'm die reis nergens meer hoeven laten zien ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik was vorig jaar al eens aan de kant gezet in het teutoburgerwald omdat ook wij een inhaalverbod negeerden. Die agent kon ook wel rijden, ook met een grijze K1200.
En we konden alles terugzien want hij had een cameraatje op zijn motor zitten. We konden gelijk pinnen, want die had ie ook in zijn zijkoffer ;)

Dat kan de Nederlandse motoragent ook wel!
 
Ga de Elfstedentocht maar eens rijden en trek onderweg een paar wheelies, komen er uit het niets in eens een paar allroadjes op je af zetten :+

En dan kan het maar zo zijn dat je al een aantal kilometers vlak voor oom agent rijdt -O-
(is mij niet overkomen overigens, kan geen wheelies maken :P )
 
Laatst bewerkt:
Maar zijn wel ........

*grinnik*

|Bij een van die jijbuis videos heeft een commentard het over "dummen Dorfnaziopas verdammt ey"....

ze bedoelen het zo goed, die opas, maar ze zouden toch eens in de spiegel moeten kijken.
ik hoop dat ik eleganter oud kan worden...

(maar ik hoop ook dat ik op een beter plekje te wonen kom..., wellicht moet ik als ik oud ben de rappers, de blonde-pleeborstels, of de jijh-haters uit mijn dorp zien te houden)

Alles is relatief..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb op de duitse tv eens een uitzending gezien die over de undercover ageneten in de Eifel ging.
Je kunt ze niet herkennen want ze rijden met op het uiterlijk standaard BMW's, ze zijn echter voorzien van camera's en in de koffer zit het scherm om je evt de gefilmde overtreding(en) te laten zien.
In die uitzending die ik zag, waren 3 n
Nederlanders aangehouden die veel te hard reden en nog 2 verschillende overtredingen begingen. Ze konden ieder 1200,= aftikken...slik...niet misselijk dus!
Maar, ik moet zeggen dat er soms wel heel erg hard gejaagd wordt en ieder weekend kunnen de hulpdiensten de ''Hollanders'' (en niet alleen Nederlanders natuurlijk) van het asfalt afschrapen...kan me soms wel voorstellen dat ze er klaar mee zijn dat dit mooie gebied gebruikt wordt als circuit.
 
Yup, ze hebben mooie spullen daaro...

20090405gtr_toer1-792310.jpg
 
Heb op de duitse tv eens een uitzending gezien die over de undercover ageneten in de Eifel ging.
Je kunt ze niet herkennen want ze rijden met op het uiterlijk standaard BMW's, ze zijn echter voorzien van camera's en in de koffer zit het scherm om je evt de gefilmde overtreding(en) te laten zien.
In die uitzending die ik zag, waren 3 n
Nederlanders aangehouden die veel te hard reden en nog 2 verschillende overtredingen begingen. Ze konden ieder 1200,= aftikken...slik...niet misselijk dus!
Maar, ik moet zeggen dat er soms wel heel erg hard gejaagd wordt en ieder weekend kunnen de hulpdiensten de ''Hollanders'' (en niet alleen Nederlanders natuurlijk) van het asfalt afschrapen...kan me soms wel voorstellen dat ze er klaar mee zijn dat dit mooie gebied gebruikt wordt als circuit.
Dat is net als Volkswagens blijven ze bij je pas je snelheid maar vast aan O-)
Hier in het oosten worden tenminste veel van die kleinere Volkswagens gebruikt.(model petje zeg maar :+ )
Blijft een bmw bij me dan weet ik vaak ook wel hoe laat het is :+
 
Dat is net als Volkswagens blijven ze bij je pas je snelheid maar vast aan O-)
Hier in het oosten worden tenminste veel van die kleinere Volkswagens gebruikt.(model petje zeg maar :+ )
Blijft een bmw bij me dan weet ik vaak ook wel hoe laat het is :+

Lichtblauwe Volvo v70 nog niet zien rijden... (ze rijden met alles, ook in't oosten)
 
in amsterdam rijdt er een zwarte yamaha diversion 12/13/14 model(?)

dus ls hij je onnodig volgt weet je misschien waarom :D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan