Unusual, interesting & rare motorcycles.

20200808_173749.jpg
20200808_173803.jpg
20200808_173840.jpg
 
148941110_3497243613736943_8434075397728217163_o.jpg


Deze is een vermogen waard, de motor dus.

147831992_3497244347070203_2926796387333871686_o.jpg



1937 Crocker Small Tank | USA
🇺🇸

From 1936 to 1942 about 110 of these vehicles were built in Los Angeles, California, and each one is unique in its own way. Albert G. Crocker was known for not numbering his motorcycles, so nobody knows exactly how many bikes were built (it also says a lot about the creator himself).
Instead of concentrating on paperwork, Al Crocker focused on creating the fastest, lightest, most powerful, and most sophisticated road motorcycle. Unfortunately, his desire to use such materials and components, which at the time were used only on racing machines, was incompatible with profit-making. Forced to compete on price with such giants as Harley-Davidson and Indian, Crocker actually lost money on every machine sold, despite the direct sales, which allowed to save on dealer margin.
The losses were covered by profits from the production of high-tech equipment, and after the tragedy of Pearl Harbor, the factory switched completely to military supplies. The Crocker machines were very expensive, but for this money, the customer got a dynamic that other machine owners could only dream about. Crocker offered payments to anyone, who would lose the race to Harley-Davidson or Indian while riding his motorcycle, and they say, he never had to pay this consolation prize!
 
Ik had het hier onlangs over de NSU Max en van een forumlid hier kreeg ik een link naar een exemplaar dat te koop was. Die heb ik gisteren opgehaald, prachige motor en 66 jaar oud.

En vanmiddag heeft hij gelopen en hij loopt als een nieuwe. Je hoort alleen het uitlaatje, mechanisch is hij helemaal stil. De vorige eigenaar had hem sinds 2015 en kreeg hem niet meer lopend.

Dus was alle olie naar het carter gezakt, dus dat heb ik afgetapt en nieuwe olie in de olietank gemikt. De benzinekraan was verstopt en de contactpuntjes waren vuil.

Contactpuntjes gevijld en de benzinekraan even op zijn sodemieter gegeven met perslucht en met twee trappen liep hij als een naaimachientje. Maar de accu is heel zwak, dus die moet ik ff bestellen en dan gaat er nieuwe bakolie in en gaan we gewoon rijden.
 

Bijlagen

  • IMG_20180725_122809_resize.jpg
    IMG_20180725_122809_resize.jpg
    327,7 KB · Weergaven: 9
Terug
Bovenaan Onderaan