update GT caferacer

Nu hij loopt *O* kan de afwerking beginnen, en meteen al dingen die mij niet bevielen moeten veranderd worden.

full
 
Hey Ron, ik zag dat je in het verleden een Dresda achterbrug in je caferacer gesleuteld hebt. Ik heb inmiddels ook zo'n achterbrug op de kop weten te tikken, maar ik vroeg me af of er tussen de lagers van de vork ook een spacer hoort...
Ik heb hem er niet bij maar kan me voorstellen dat er eentje in hoort.
Hoe zit het bij jou?
 
Hey Ron, ik zag dat je in het verleden een Dresda achterbrug in je caferacer gesleuteld hebt. Ik heb inmiddels ook zo'n achterbrug op de kop weten te tikken, maar ik vroeg me af of er tussen de lagers van de vork ook een spacer hoort...
Ik heb hem er niet bij maar kan me voorstellen dat er eentje in hoort.
Hoe zit het bij jou?

inderdaad zitten er twee spacers tussen maar ik weet niet meer hoe dik.
 
Hey Ron, ik zag dat je in het verleden een Dresda achterbrug in je caferacer gesleuteld hebt. Ik heb inmiddels ook zo'n achterbrug op de kop weten te tikken, maar ik vroeg me af of er tussen de lagers van de vork ook een spacer hoort...
Ik heb hem er niet bij maar kan me voorstellen dat er eentje in hoort.
Hoe zit het bij jou?

:Y je hebt ze in verschillende diktes

mocht je een bus bedoelen van lager naar lager :N geen bus
 
Dus dat betekend dat je de moer op de as precies goed aan moet draaien anders zouden de conische lagers theoretisch in elkaar gedrukt kunnen worden...
De spacer zorgt immers voor de juiste tussenafstand...toch?
 
Dus dat betekend dat je de moer op de as precies goed aan moet draaien anders zouden de conische lagers theoretisch in elkaar gedrukt kunnen worden...
De spacer zorgt immers voor de juiste tussenafstand...toch?

:N

In de buis van de achterbrug/as zit een verdikking waar de conische schalen tegenaan zitten geperst. Dat is eigenlijk de "spacer" die jij bedoeld :Y

De geschikte Timken lagers zijn in inch-maten en voor het rollenlager moet een verloop gedraaid worden naar de diameter van de as. Dit verloop heeft ook de juiste dikte i.v.m. de breedte van het frame. Ook zit er een groef in voor een o-ring die de zaak afsluit voor het vuil en het vet binnen houd.

Ff op MF in de zoekfunctie Dresda achterbrug invoeren en je krijgt alle inmiddels geposte onderwerpen en ook ploaties met voorbeelden te zien hier op de "site van Ron :} :9

:W
 
Laatst bewerkt:
Dus dat betekend dat je de moer op de as precies goed aan moet draaien anders zouden de conische lagers theoretisch in elkaar gedrukt kunnen worden...
De spacer zorgt immers voor de juiste tussenafstand...toch?

voor "gewone"kogel lagers klopt dat er een bus tussen moet, want anders druk je de boel uit elkaar. voor een conisch rol lager is dat niet zo omdat die de druk van het aandraaien aankan. nou betekent dat niet dat je de achtervork met een 1m sleutel kunt aandraaien maar gewoon normaal vastzetten is geen probleem.
een conisch balhoofd setje is net zo, je draait het balhoofd aan totdat het spelings vrij is (met aandraai spanning dus) terwijl er ook geen tussen afstands bus zit ;)
 
En die aandraaispanning is zeer belangrijk,je mag een conisch lager niet te strak aanzetten,
anders is het plezier van je conische lagers van korte duur.
 
Klinkt als muziek in mijn oren!

Haha, die gewassen zijn ook alvast bespoten! De mensen die dat eten krijgen ook het 2-takt virus! _O-
 
Ja Hans dat is toch wel makkelijk met de huidige geluids eisen op de circuits, maar het is in 5 minuten veranderd in ongedempde expansie's :}

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan