v85 tt

Mijn dochter net gevraagd wat zij ervan vindt. Ja ze trillen een beetje maar dat is op elke motor. Ik zit goed was haar reactie
 
Laatst bewerkt:
Jaren geleden had ik samen met mijn vrouw een proefrit op een Breva 1100 gemaakt. Na een kwartier wilde ze alweer terug. Voelde niet meer of ze een manneke of vrouwke was... helemaal doof getrild.
Later besefte ik dat ik veel te laag in de toeren rond reed.
 
Klinkt aannemelijk, gek genoeg zegt ze dat het juist met "doortrekken" het ergst is. Gewoon een vaste snelheid waren er nagenoeg geen trillingen.

(Misschien heeft ze liever mijn huidige fiets, zal er nog eens een diepgaand vragenvuur geven 😇)
 
Klinkt aannemelijk, gek genoeg zegt ze dat het juist met "doortrekken" het ergst is. Gewoon een vaste snelheid waren er nagenoeg geen trillingen.

(Misschien heeft ze liever mijn huidige fiets, zal er nog eens een diepgaand vragenvuur geven 😇)
Neem de tijd en luister naar de klachten. Als zij afhaakt vanwege zitcomfort, is het gauw gedaan met de gezamenlijk hobby.
 
  • Leuk
Waarderingen: MDS
😪 sinds de laatste beurt gaat iedere keer het accu lampje branden.
Vandaag eens gemeten en helaas de maximale laagspanning is 12,4 volt.
Dus net de dealer gebeld en afspraak gemaakt
 
En MDS nog aan het nadenken????
Nou, we zijn nu een beetje aan het vergelijken in de prijsklasse. De Guzzi heeft bijna dezelfde minpuntjes als de GS. Maar ook wat voordelen. Staat bij mij nog wel op 1. Met dit weer ga ik ook geen proefritten doen dus even rustig op motor gebied.
 
Nou, we zijn nu een beetje aan het vergelijken in de prijsklasse. De Guzzi heeft bijna dezelfde minpuntjes als de GS. Maar ook wat voordelen. Staat bij mij nog wel op 1. Met dit weer ga ik ook geen proefritten doen dus even rustig op motor gebied.

Alleen is de GS B(ij)M(oto Guzzi)W(eggegooid) :P
Onderhoudskosten bij BMW veel hoger.
Wel sneller met leveren van onderdelen
 
Laatst bewerkt:
Hallo, afgelopen zaterdag maakte ik een testrit met de Guzzi.
Vond het een heel aangename motor en denk dus ook na om er eentje aan te schaffen!

Zijn er hier mensen die een aftermarket uitlaat hebben met een E-Keur zonder decat? Is het geluid veel verschil met de standaard uitlaat? Op Youtube staan er verschillende vergelijkingen (Zard/Akra/Mistral/...) maar het is nooit duidelijk of het enkel om de vervanging van de uitlaat gaat...

Zou graag een andere uitlaat plaatsen bij aanschaf samen met een verhoogd zadel (ben 1m91).

Bedankt alvast voor de reacties.
 
ik heb de originele uitlaat met een decat van Mistral, dit bevalt me prima zo.
Het muziek 8-) die er uit komt is donkerder, het metaalgeluid is er uit, hij durft wel een ploffen bij het gas toedraaien 8-) .
Het is niet zo dat hij luider is O-) , want tegenwoordig met al die strenge controles moet je hier ook voor opletten.
 
Alleen is de GS B(ij)M(oto Guzzi)W(eggegooid) :P
Onderhoudskosten bij BMW veel hoger.
Wel sneller met leveren van onderdelen
Ja dat van die kosten klopt wel. Wat ik al aangaf, de Guzzi is nog niet uit beeld. 😇
 
Nou, we zijn nu een beetje aan het vergelijken in de prijsklasse. De Guzzi heeft bijna dezelfde minpuntjes als de GS. Maar ook wat voordelen. Staat bij mij nog wel op 1. Met dit weer ga ik ook geen proefritten doen dus even rustig op motor gebied.
De Guzzi heeft een groot voordeel ten opzichte van een BMW, het is geen BMW. Het is echt heel anders rijden, vergis je niet. De Guzzi is geen allemandsvriend. Wel een vriend voor het leven,..voor mij dan,.kippevel vanaf de eerste rit. Ja ik ben raar..
default_mg.gif
 
ik heb de originele uitlaat met een decat van Mistral, dit bevalt me prima zo.
Het muziek 8-) die er uit komt is donkerder, het metaalgeluid is er uit, hij durft wel een ploffen bij het gas toedraaien 8-) .
Het is niet zo dat hij luider is O-) , want tegenwoordig met al die strenge controles moet je hier ook voor opletten.
Ja dat had ik ook al gelezen maar als ze hier in Belgie effectief overgaan tot keuring voor motoren dan is de Decat geen optie voor mij...
 
Ja dat had ik ook al gelezen maar als ze hier in Belgie effectief overgaan tot keuring voor motoren dan is de Decat geen optie voor mij...
MASS heeft ook een Y-stuk met katalysator blijft hij voldoen aan de euro-4 norm alleen weegt hij maar 900 gram ipv 4,6 kilo
 
De vraag is of ze in de keuring gaan zien/weten of het een decat is.
Naar het schijnt weten ze dit zelfs niet bij een auto.

ik heb mijn cat wel nog liggen moest het nodig zijn.
 
Sinds enige tijd heb ik deze motor gezien en hoe meer ik er over lees en zie des te mooier vind ik hem! Juist het eigentijdse en prachtige karakter van dat dwarsgeplaatste blok ook! Weer een mooi onderwerp ook om te volgen hier op MF! Nog rijders hier uit die interesse hebben in de Allroads Motor Meeting? Zou een leuke aanwinst zijn naast de GS'en en VStroms :)
 
😪 sinds de laatste beurt gaat iedere keer het accu lampje branden.
Vandaag eens gemeten en helaas de maximale laagspanning is 12,4 volt.
Dus net de dealer gebeld en afspraak gemaakt
Afgelopen donderdag bij de dealer geweest. Blijkt probleem met de ontsteking te zijn.
Volgende week komt er een nieuwe in.
 
Ik wil een proefrit gaan plannen bij Leertouwer in Soest. Is dit een prettige dealer? Of kan ik beter uitwijken naar een andere dealer?
 
Ik wil een proefrit gaan plannen bij Leertouwer in Soest. Is dit een prettige dealer? Of kan ik beter uitwijken naar een andere dealer?
Stoffels ik vindt het een prettige dealer. Heb mijn motor daar gekocht en doet niet moeilijk bij problemen. Is vorig jaar pas gestart met verkoop motoren. Maar een begrip in de regio voor brommers en scooters.
Doe de groetjes aan Joel van Paul
 
Vandaag even in Soest wezen kijken en de V85tt in het echt kunnen aanvoelen. Wel bijzonder dat ik vanaf mijn eigen TRK het idee kreeg dat deze motor iets lager is en ook smaller. Er zit natuurlijk bijna geen kuipwerk op aan de voorkant dus had heel andere uitstraling. Ik vind hem wel echt bijzonder mooi en hij zat erg fijn! Snel maar x proefrit maken :)
 
20200909_073926.jpg


Ik heb afgelopen weekend het genot mogen ervaren om de V85tt in de Dolomieten uit te laten. Ik had deze Travel Edition gehuurd via motoshare, bij TLM in Nijmegen, als een soort lange proefrit.
Het was voor mij de eerste kennismaking met dit segment. Ik heb jaren Aprilia Falco (met breed stuur) gereden. Da's 120pk uit een 1000cc twin die tot 11.000 rpm doorgaat, sportieve vering, sportieve zithouding, etc.

Ik ben positief verrast door de V85tt. Vering, stuurgedrag, algehele kwaliteit, actieradius (1 op 25!), zelfs de Anakee banden hielden het tempo moeiteloos bij, en natuurlijk het specifieke (Guzzi) karakter van de aandrijflijn, inclusief het schudden bij het starten en stationair. Erg leuk, en dat betekent dat ik "om" ben voor dit segment en mijn volgende motor een reisenduro moet worden, mét ABS, flinke actieradius, een betrouwbare reputatie, en een beetje karakter.

Het enige wat voor mij persoonlijk wat tegenviel aan de V85, is het motorvermogen. Ik had iets meer puf verwacht van een 80pk v-twin. Vooral bergop na opschakelen leek het erop alsof ik net onder de powerband terugviel en echt even stilviel.

Nou heb ik sowieso niet het geld voor een V85tt, maar ben ik op zoek naar zijn oudere broer: de Stelvio.
Uiteraard ga ik daar nog eens op proefrijden, maar wellicht zijn er hier mensen die van een Stelvio op een V85tt zijn gestapt, en het leuk vinden om met mij te delen wat de verschillen tussen beide zoal zijn?
 
Bekijk bijlage 1541467

Ik heb afgelopen weekend het genot mogen ervaren om de V85tt in de Dolomieten uit te laten. Ik had deze Travel Edition gehuurd via motoshare, bij TLM in Nijmegen, als een soort lange proefrit.
Het was voor mij de eerste kennismaking met dit segment. Ik heb jaren Aprilia Falco (met breed stuur) gereden. Da's 120pk uit een 1000cc twin die tot 11.000 rpm doorgaat, sportieve vering, sportieve zithouding, etc.

Ik ben positief verrast door de V85tt. Vering, stuurgedrag, algehele kwaliteit, actieradius (1 op 25!), zelfs de Anakee banden hielden het tempo moeiteloos bij, en natuurlijk het specifieke (Guzzi) karakter van de aandrijflijn, inclusief het schudden bij het starten en stationair. Erg leuk, en dat betekent dat ik "om" ben voor dit segment en mijn volgende motor een reisenduro moet worden, mét ABS, flinke actieradius, een betrouwbare reputatie, en een beetje karakter.

Het enige wat voor mij persoonlijk wat tegenviel aan de V85, is het motorvermogen. Ik had iets meer puf verwacht van een 80pk v-twin. Vooral bergop na opschakelen leek het erop alsof ik net onder de powerband terugviel en echt even stilviel.

Nou heb ik sowieso niet het geld voor een V85tt, maar ben ik op zoek naar zijn oudere broer: de Stelvio.
Uiteraard ga ik daar nog eens op proefrijden, maar wellicht zijn er hier mensen die van een Stelvio op een V85tt zijn gestapt, en het leuk vinden om met mij te delen wat de verschillen tussen beide zoal zijn?
t'is nu niet dat er ook Dolomieten of bergen in Nederland zijn dus veel last ga je daar niet van hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan