v85 tt

Ben je zeker dar je de Full power had. Er werden ook heel wat 100pk Pan's ingeschreven.
ik heb het 6 jaar en 90.000km een geweldige motor gevonden, maar door knieproblemen (knieprothese) werd hij wat te zwaar om mee te manoeuvreren.
op die 90.000km heeft er nooit "iets aan gemankeerd" en heeft deze enkel zijn onderhoud gehad.
Ja vol power is toch rond de 130 pk, voelde niet snel. Zwaar log ding.
 
Ik heb al veel verschillende motoren gehad. Honda St1300, Tiger 1050 Sport, KTM Duke 690, BMW R800r.
De snelste waren de Pan en de Tiger, deze hadden pk over.
De V85tt mocht 10 pk meer hebben en zou daardoor iets sneller optrekken.

Ik ben wegkapitein en met de V85tt lukt dit prima.
In de bochten kunnen haal ik in wat ik in het optrekken verlies.
Ik verkies nog altijd het vlotte bochtenwerk boven het snel optrekken en dan in de ankers gaan voor een bocht te nemen en na de bocht terug een het gas te hangen.
Maar ieder zijn eigen mening daarover natuurlijk.

Kost alleen laarzen heb ik gemerkt.
 
Heb 3 jaar en 75k met norge V8 gereden. Oa vakanties met 2 naar Schotland Ierland en Noordkaap. Nu een v85tt en 20k gereden, helaas nog geen vakanties, geplande naar St Petersburg ging niet door corona.

De norge v8 met hyperpro is stabieler en meer trekkracht. Maar v85tt stuurt beter en verbruikt minder -1 op 22 tov 1op 16- en onderhoud goedkoper. Met 2 rijden vind ik de norge - maar dan wel de V8 versie - beter. Voor woon werk en alleen toeren wint de modernere v85tt.
 
Heb 3 jaar en 75k met norge V8 gereden. Oa vakanties met 2 naar Schotland Ierland en Noordkaap. Nu een v85tt en 20k gereden, helaas nog geen vakanties, geplande naar St Petersburg ging niet door corona.

De norge v8 met hyperpro is stabieler en meer trekkracht. Maar v85tt stuurt beter en verbruikt minder -1 op 22 tov 1op 16- en onderhoud goedkoper. Met 2 rijden vind ik de norge - maar dan wel de V8 versie - beter. Voor woon werk en alleen toeren wint de modernere v85tt.
Hyperpro vergelijken met standaard vering is een bekende uitslag.
En met duo op de norge meer ruime.
Persoonlijk voorkeur qua norge de V4 zit zo'n lekkere plof in.
Heb 50000 met norge gereden ( met hyperpro,standaard vering was echt niks)en nu 11000 met v85tt
 
Even een vraagje , heb een givi airflow gehad op de v85tt, deze 2dehands gekocht
dat beviel niet zo , in iedergeval was dat op mijn vorige motor (dl1000xt) de ideale combinatie ..
vandaar da aanschaf ..afijn weer verkocht en eindelijk zonder daar veel op toe te leggen ..
afgelopen vrijdag naar Sauerland geweest en op het laatste moment ... een alia expres flipup gemonteerd
en die schuurde open ..kapot dus , dus met origineel scherm naar Sauerland , wat een ellende op de snelweg
dus wat nu te kopen , er zoveel keus kwa schermen , gek wordt ik er van .
 
Even een vraagje , heb een givi airflow gehad op de v85tt, deze 2dehands gekocht
dat beviel niet zo , in iedergeval was dat op mijn vorige motor (dl1000xt) de ideale combinatie ..
vandaar da aanschaf ..afijn weer verkocht en eindelijk zonder daar veel op toe te leggen ..
afgelopen vrijdag naar Sauerland geweest en op het laatste moment ... een alia expres flipup gemonteerd
en die schuurde open ..kapot dus , dus met origineel scherm naar Sauerland , wat een ellende op de snelweg
dus wat nu te kopen , er zoveel keus kwa schermen , gek wordt ik er van .
Persoonlijk vindt ik het vaste hoge scherm van Givi prettig. En ja het is niet zo mooi als het originele lage scherm maar voor mij werkt het.Bekijk bijlage 1543444
 
Het zal idd goed werken , maar mooi ... wel erg groot -O- het is toch wel een dingetje , schermen zoeken 8)7
 
ik ben tevreden met mijn hoog origineel scherm met een airflow schermpje en mistlichten van AliExpress.
 

Bijlagen

  • IMG_1069.JPG
    IMG_1069.JPG
    375,7 KB · Weergaven: 27
  • IMG_1064.JPG
    IMG_1064.JPG
    310,2 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Heb een puig opzetscherm op een groot mg scherm. Met lengte van 1.83 en Schuberth C4 basic helm bevalt dit prima. De basic versie gedaan omdat je dan zelf een eigen intercom simpel kan inbouwen.
 
ik rij met het originele scherm, ik vind het mooist.
Maar idd snelweg km zijn niet voor dat scherm.
ik ben ook al een tijdje aan het uitkijken voor een "iets" hoger gefumeerd scherm, maar tot nu toe nog niets tegengekomen die me aanstaat.

ik heb de zelfde koffers van hier boven.
heeft er iemand al passende zakken gevonden voor erin te steken? altijd handiger om enkel de zakken te moeten mee nemen in het hotel dan telkens de koffers.
ik heb eens een filmpje gevonden van iemand die de sloten van de koffers aanpaste aan het contact sleutel, iemand die dit ook al gedaan heeft en waarbij het gelukt is?
 
ik rij met het originele scherm, ik vind het mooist.
Maar idd snelweg km zijn niet voor dat scherm.
ik ben ook al een tijdje aan het uitkijken voor een "iets" hoger gefumeerd scherm, maar tot nu toe nog niets tegengekomen die me aanstaat.

ik heb de zelfde koffers van hier boven.
heeft er iemand al passende zakken gevonden voor erin te steken? altijd handiger om enkel de zakken te moeten mee nemen in het hotel dan telkens de koffers.
ik heb eens een filmpje gevonden van iemand die de sloten van de koffers aanpaste aan het contact sleutel, iemand die dit ook al gedaan heeft en waarbij het gelukt is?

Binnentassen heb ik gewoon van Louis.de huismerk
Past gewoon.

Slot veranderen, er staat een ongelooflijk goede handleiding met fotos en logische uitleg op guzzienduro :
 
ik rij met het originele scherm, ik vind het mooist.
Maar idd snelweg km zijn niet voor dat scherm.
ik ben ook al een tijdje aan het uitkijken voor een "iets" hoger gefumeerd scherm, maar tot nu toe nog niets tegengekomen die me aanstaat.

ik heb de zelfde koffers van hier boven.
heeft er iemand al passende zakken gevonden voor erin te steken? altijd handiger om enkel de zakken te moeten mee nemen in het hotel dan telkens de koffers.
ik heb eens een filmpje gevonden van iemand die de sloten van de koffers aanpaste aan het contact sleutel, iemand die dit ook al gedaan heeft en waarbij het gelukt is?
Ik heb gewoon een set tassen bij ali besteld. Past ook gewoon eigenlijk voor BMW maar dat staat er niet op
 
Rookie bedankt voor de link.
ik heb al 2 sloten aangepast de andere 2 zullen eens voor komende dagen zijn.
 
Dank je wel voor de links.
Maar heb je niet veel plaats over in de koffers met die tassen of zijn de koffers goed gevuld?

Vandaag de 2 resterende sloten aangepast, eigenlijk geen moeilijke klus dankzij de handleiding.
 
Zoals gezegd, past gewoon.

Het guzzi koffersysteem doet ook moeilijk wanneer het te vol wordt.
Het deksel "zweeft" een beetje en bovenaan moet die sleutel nog de haak binnenin kunnen draaien.
 
Tja on topic V85TTmooie motor, handig en vooral handzaam. Verschil tussen Stelvio... simpel aantal cc en PK is meer motor ... zelf op een 2e hands gestapt van 2008 met 18 lt tank maar wel de nokkenas modificatie gedaan. kost wat maar je krijgt er een heel andere motor voor terug omdat de mapping CPU aangepast wordt waardoor onderin veel meer power.

opmerking Honda Pan European 1300... die heb ik ik ruim 6 jaar gereden en ruim 83.000 km erop gezet. traag... aan m'n neus versie uit 2009 is wel wat actiever dan de eerste uit 2002.. gewoon pracht motor en ook de Stelvio op met vrouw achterop... maar wat zijn die BMW RS1200 gekken dwazen.. in groepen naar boven racen voor de beste ronde tijd... voor 1 ging het helaas fout.. tussen 6 latten naar benee, de andere is in ziekenauto afgevoerd maar nooit meer iets over gehoord.. De Pan is een geweldige toermotor waarbij je in 1 ruk naar Lyon rijd.. Dat op de Stelvio... mmmm gaat lukken maar om de 200 Km tanken.. en broodnodig even rekken....

terug op de V85 TT op zich een wat kleine motor en ben je boven de 1,88 lengte wordt het een dingetje. Ook op de Stelvio wordt 1,90 lengte niet leuk.
 

Bijlagen

  • 20200907_093214_resized.jpg
    20200907_093214_resized.jpg
    95,1 KB · Weergaven: 18
  • 20200907_093255_resized.jpg
    20200907_093255_resized.jpg
    134,6 KB · Weergaven: 19
Als jullie goed zien... mijn Guzzi heeft wenkbrauwen gekregen en gele LED...smoelt gewoon beter...

en nee er komen geen wimpers op....
 
Terug
Bovenaan Onderaan