De zaken lopen erg goed bij TLM. Ik denk dat dat genoeg zegt.Kunnen ze nog leuke dingen met de prijs of moet ik daar niet al teveel van verwachten?
Ik heb een aantal Guzzis gekocht en ingeruild bij TLM en de inruil was altijd prima,zeker als ze de machine kenden. Mijn vorige motor, een Vintage,hebben ze zonder wat te kopen voor een prima prijs teruggekocht. Ik heb mijn TT in mijn woonplaats gekocht bij Motoport Hillegom, voor de Vintage kreeg ik daar een waardeloze inruil , TLM schatte de motor wel naar waarde in...Komt denk ik ook omdat ze als een van de weinigen veel op voorraad hebben v.w.b. Guzzi. Het Guzzi dealer netwerk word aardig uitgebreid op het ogenblik door Piaggio. Dit was natuurlijk niet zo groot.
Maarrruhhh..... Bij Goedhart gaan de zaken ook goed maar voor een goede inruilprijs kan je beter ergens anders kijken. Let wel , ik ken TLM niet goed genoeg voor wat betreft het kopen en inruilen van motoren maar mijn eerste ervaring viel nogal tegen zeg maar. Hij zat behoorlijk onder de gemiddelde marktprijs. Voor wat betreft onderdelen en accessoires daarentegen vind ik het een prima zaak.
Ik denk dat ik mijn vering en demping wel zelf kan afstellen (achter staat alles nu op zijn zwaarst), maar tunen is een ander verhaal.Bij Hyperpro stellen ze de vering zo voor je af. Als je dat niet bevalt kan je alsnog andere vering kopen. Ik heb geen ervaring met de allroadvering van Hyperpro maar die ik op mijn VFR had vond ik best wel stug. Stuurde snaarstrak op goed asfalt maar op slecht wegdek werd het al gauw stuiterig. De boel wat zachter zetten hief dat gedeeltelijk op maar echt perfect werd het niet.
Je kunt daar ook kiezen tussen een standaard veer (tot 90 kilo lichaamsgewicht) en een zwaardere veer. Als de uitgaande demping sterk genoeg is om die veer in toom te houden is dat een goedkope oplossing. Met 200 kg is uiteraard geen rekening gehouden. En dan nog de bagage erbij.Ik denk dat ik mijn vering en demping wel zelf kan afstellen (achter staat alles nu op zijn zwaarst), maar tunen is een ander verhaal.
Zelfs als we radicaal afvallen blijven we boven de 150kg...Je kunt daar ook kiezen tussen een standaard veer (tot 90 kilo lichaamsgewicht) en een zwaardere veer. Als de uitgaande demping sterk genoeg is om die veer in toom te houden is dat een goedkope oplossing. Met 200 kg is uiteraard geen rekening gehouden. En dan nog de bagage erbij.
Ja, maar bij mijn Triumph Tiger waren alle problemen voorbij na montage van de standaardveer. Ook met 2 personen en vakantiebagage.Zelfs als we radicaal afvallen blijven we boven de 150kg...
Ik denk niet dat er veel zijn die uitgebreide ervaring hebben met beide. Ik heb zelf wel een proefrit gemaakt met de V85 van TLM die was uitgerust met Touratech achtervering. Reed ook niet verkeerd, maar was te kort om het echt te kunnen bepalen.Heeft iemand ervaring met de Ohlins achtervering EN de originele? Of misschien beter naar Hyperpro om een betere tuning te realiseren met de originele. Vering/demping is niet helemaal optimaal met ons gewicht (100 en 85kg aan de haak).
Er schijnt in nederland een YSS schokdemper specialist te zitten die hele leuke schokdempers voor de V85 samensteld. Misschien is die het overwegen waard.Heeft iemand ervaring met de Ohlins achtervering EN de originele? Of misschien beter naar Hyperpro om een betere tuning te realiseren met de originele. Vering/demping is niet helemaal optimaal met ons gewicht (100 en 85kg aan de haak).
Noud was het nietNouds motor bazaar? Zou dat de specialist kunnen zijn?
Ojee (analoog aan je onderschriftNoud was het niet