Vakantie...leer...textiel of combi??

Ik doe aan

  • Full leathers

    Stemmen: 25 56,8%
  • Textiel

    Stemmen: 12 27,3%
  • Combi(broek leer, jas textiel)

    Stemmen: 3 6,8%
  • leer aan, textiel in bagage

    Stemmen: 2 4,5%
  • Textiel aan, leer in bagage

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik ga alvast in bikini

    Stemmen: 1 2,3%
  • Ik ga FKK, spaart zooi...

    Stemmen: 1 2,3%

  • Totaal aantal stemmers
    44

Moebius_Sandman

Die hard MF'er
12 dec 2002
841
0
Amsterdam
Ok, als we op vakantie gaan naar het zuiden OP de motor (dus helaas als je met de motor in de bus of op de aanhanger of trein gaat mag je niet meedoen :+ ) wat doen we aan?
Volledig leer?
Volledig textiel
Lerenbroek, textiel jas?

Graag jullie keuzes, en ook kort de gedachte/reden er achter...
(Mede in het licht van de aanstaande vacance in de Dolomieten(zie ook sig))
 
Laatst bewerkt:
Doe voor ons maar volledig textiel:
- snertweer: geen probleem en thermisch truitje
- lekker weertje: thermisch truitje en ventilatieopeningen van jas open
(Wij vertrekken zaterdag voor de ronde van Frankrijk, letterlijk).

(Hebben trouwens geen leer, 't zou dus lullig zijn daarvoor te kiezen)
 
Volledig textiel (alhoewel ik vroeger ook wel in leer reed). Scheelt me weer een regenpak..

Ga hiermee volgende week ook richting Zuiden..
 
Leer. Zit veel prettiger, neemt vocht op (toch wel handig in de warmte) en beschermt beter (daar was motorkleding toch voor???). Een regenpak is natuurlijk wel handig erbij, en dat neemt weinig ruimte in.

Nadeel van textiel in de warmte is dat het zo ontzettend broeit. Dat gaat gewoon irriteren. Een rits openzetten helpt vaak niet, omdat textiel door de rijwind dicht tegen je lichaam wordt gedrukt.
 
Afgelopen vakantie leren broek aan en de bescherming uit de textielen broek gehaald en die als regenbroek meegenomen. Zit goed & waterdicht! Hadden we trouwens ook nodig, want de caravans dreven voorbij....als we doorgereden waren, maar de weg was afgesloten/weggespoeld. (Wat? deze zomer? ja, in Noorwegen).
 
afgelopen zomer naar zwitserland, textiel jas (zonder voering natuurlijk en leren broek ) zit lekkerder)
Weinig regen gehad en op zx9 is broek redelijk beschermd
 
Ik ben dit jaar naar Oostenrijk (+Italië +Zwitserland) geweest. Vanwege het mooie weer ben ik in mijn leren pak vertrokken en had ik mijn textielen pak in de bagage. Het textiel heb ik alleen meegenomen omdat ik toch plek zat had, ik heb tenslotte ook nog een regenpak. In de hitte daar heb ik alleen het leren pak aan gehad, die kennis van me had alleen een (donkere) textielen jas en een leren broek. Voor hem was het toch wel afzien bij 38°C in de brandende zon, zelf heb ik geen last gehad van de warmte.

We hebben alleen de eerste twee dagen veel gereden, gewoon omdat het voor hem niet vol te houden was. Volgend jaar gaat het vast beter want hij heeft bij thuiskomst meteen een leren jas gekocht :) (Hij is wel zo stom geweest om weer zwart te kopen, maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden denk ik dan maar)
 
Hangt een beetje van het tijdstip af maar eigenlijk altijd leer. En daarbij voor de regen heb je toch een regenpak, dat is klein en kan dus makkelijk mee. Daarbij is leer veiliger, is het minder warm en zit het gewoon veel lekkerder!
 
Ik heb alleen maar leer, dus niet het probleem van keuze :+
Afgelopen zomer in de Alpen en de Verdon geweest en altijd in full leathers rondgereden (ehh, afgezien van handschoenen) ook bij 38+ graden. Met thermisch ondergoed eronder is dat goed uit te houden. Voor als het echt baggerweer is heb ik wel nog een regenpak bij me, helpt eventueel ook tegen de (vries)kou.

PS: Fijne vakantie, ontzettend mooi :] in de dolomieten!
 
Zoals Spider al terecht opmerkt, het hangt af van het periode waarin je gaat en de bestemming. Is het i.h.a. warm met weinig neerslag, dan voldoet leer met een regenpak beter dan textiel.

Ga je naar het noorden (zoals ik dit jaar) dan is het niet eens de neerslag (maar twee dagen en één dag in de vorm van sneeuw) maar veel eerder de temperatuur. Met mijn jas van textiel en mijn leren broek had ik het toch wel koud op mijn benen met 3ºC, ondanks de thermo onderbroek. Dus nu heb ik ook maar een broek van textiel gekocht, met een lekkere warme voering.

Leer is dan gewoon te koud. De koeien worden bij zulke temperaturen ook binnengezet, waaruit blijkt dat leer van nature niet geschikt is voor lage temperaturen.

Modern textiel is net zo veilig als leer.
 
Erg leuk al die reakties al...

Ik moet zeggen de eerste gedachte bij mij was volledig leer, maar na wat gezeur :P opmerkingen vanaf de buddy over koude, rees de gedachte om de broek leder te houden en de textiel jas te pakken. We gaan (zoals in sig staat) 2e week van september naar de Dolomieten, mijn info is dat het dan daar lekker weer is (ongeveer 20 graden overdag) dus dan zou temperatuur technisch gezien leer lekker moeten zitten (eventueel met voering) en een regenpak een eventuele regenbui moeen helpen doorstaan.

Maar goed, laat komen die stemmen en opmerkingen....ben benieuwd 8-)
 
Laatst bewerkt:
Het meest praktische is een leren broek met textiel jas. Bij 20° C zul je echt niet uit een ademende textiel jas drijven. Zeker als het 's avonds of boven op bergpassen behoorlijk af kan koelen, is het wel prettig om dan een warme jas te hebben. Verder zijn de vele zakken ook erg praktisch.
Leren broek zit het prettigste: beste contact met de motor. In geval van regen een dun regenbroekje erover en je bent klaar.

Nadeel van een textiel jas is dat deze kan gaan klapperen bij Autobahnsnelheden. Dat is samen met de iets mindere bescherming de belangrijkste reden voor mij om in full-leather te gaan. (En op een supersport is een textiel jas natuurlijk ook geen gezicht 8-) )
 
Ikkes ga voor leer! betere ervaring mee dan textiel ;)
Textiel is glibberen op buddy en wil wel lekker flapperen.
Heb nu voor het eerst deze zomer volledig leer gereden maar zie er erg tegenop om van de winter mijn textiel weer aan te trekken maar das dan toch echt warmer :)
 
Zoals Spider al terecht opmerkt, het hangt af van het periode waarin je gaat en de bestemming. Is het i.h.a. warm met weinig neerslag, dan voldoet leer met een regenpak beter dan textiel.

Ga je naar het noorden (zoals ik dit jaar) dan is het niet eens de neerslag (maar twee dagen en één dag in de vorm van sneeuw) maar veel eerder de temperatuur. Met mijn jas van textiel en mijn leren broek had ik het toch wel koud op mijn benen met 3ºC, ondanks de thermo onderbroek. Dus nu heb ik ook maar een broek van textiel gekocht, met een lekkere warme voering.

Leer is dan gewoon te koud. De koeien worden bij zulke temperaturen ook binnengezet, waaruit blijkt dat leer van nature niet geschikt is voor lage temperaturen.

Modern textiel is net zo veilig als leer.

:^

Hangt idd af van wanneer je waar heen gaat. Verwacht je veel neerslag en kou, gelijk textiel anders leer met regenpak. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Alleen vraag ik mij af hoe die koeien dat deden toen er nog geen mensen rondliepen om ze op stal te zetten :+
BTW de stal is net zo koud als buiten en ze worden nog geschoren óók, brrrrrrr.
 
We gaan dus naar de Dolomieten :) , waar het hoog in de bergen behoorlijk kan afkoelen. We hebben echter wel thermokleding. Op de heenweg gaan we :] via Duitsland en Oostenrijk en op de terugweg met een lus via Frankrijk. A.s. donderdag gaan we weg...(ik ben het dus vanaf de buddy die zeurt of opmerkingen maakt... ;) )
 
Laatst bewerkt:
Wij vertrekken vandaag naar de Dolomieten :} en gaan in het leer. Voor een eventuele regenbui :( nemen we een regenpak mee.
Ook ons thermo ondergoed gaat mee zodat we eventuele frisheid nog te lijf kunnen gaan. (ook bij hitte fijn trouwens, dan krijg je de leren broek tenminste nog uit.)

Frank & CAT
 
Wij vertrekken vandaag naar de Dolomieten :} en gaan in het leer. Voor een eventuele regenbui :( nemen we een regenpak mee.
Ook ons thermo ondergoed gaat mee zodat we eventuele frisheid nog te lijf kunnen gaan. (ook bij hitte fijn trouwens, dan krijg je de leren broek tenminste nog uit.)

Frank & CAT

Nog tips m.b.t. heenreis? Terugreis? Enz.?
Gaan jullie toevallig met Horizonreizen?
In ieder geval veel plezier...en wie weet zien we elkaar onderweg :] ;)
 
Ik vindt voor langere tochten textiel beter, is goed bij regen, kou, en bij warmte vindt ik het minder warm dan leer. En met de motor vol met bagage zie je mij nog niet knee downend de bochten door knallen.

Het is inderdaad minder mooi, maar wel veel praktischer.

Ik ben net terug uit de regio om bordeaux, terug zijn we frankrijk door gereden naar Luxemburg en toen via de ardennen terug. We hebben geen regen gehad maar ik was wel blij met mijn textiel.

 
Laatst bewerkt:
Hmm... das een goeie. Aan de ene kant is textiel wel soepeler maar persoonlijk geeft leer mij een beschermder gevoel. Kga toch maar voor t leer.
 
Volledig leer!
Hangt natuurlijk af van periode, maar ik was in zuid-Frankrijk tijdens de bosbranden. Ik denk dat 90% in textiel reed... maar dan wel t-shirt en korte broek.
Ik was een van de weinigen die mijn volledig pak aanhad en gelukkig maar. Ik heb aan 70km/h een full-down gemaakt en mijn pakje is geschaafd, ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan