Valentino Rossi deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mischien een beetje off topic maar heeft er hier al iemand de race in Misano gedaan en zo ja,waar is de beste plaats om te verblijven,hotel?;BB?

Thanks

2 jaar geleden geweest.
We zaten in het centrum van Catolica en vanaf daar zijn er diverse opstap punten voor de gratis bus naar het circuit ( bij de laatste halte is het nog wel een kilometer of 3, 4 lopen! )
Het hotel waar wij verbleven was Europa Monetti ( ondanks een 5 sterren volgens de catalogi geef ik het maximaal 3 sterren na 2 week in dat hotel was ik blij dat we weer naar Nederland mochten )
Catolica is iets rustiger dan de omringende stadjes en je zit lekker aan zee op een steenworp afstand van Tavullia ( circa 5km )
Na 1 dag hield ik het voor gezien veels te warm voor een blanke, het circuit vond ik enigszins tegenvallen ( afstand tot het circuit vanaf de taluds ) ik kwam er niet alleen om te kijken.
 
Mischien een beetje off topic maar heeft er hier al iemand de race in Misano gedaan en zo ja,waar is de beste plaats om te verblijven,hotel?;BB?

Thanks
afgelopen zomer geweest op de hyper, heb in een hotelletje gezeten (Luna) in Riccione, hotel was erg slecht trouwens, zeker voor de 50 euro per nacht. Had niets geboekt en dan een hotel zoeken bij 28 graden op de brommert is niet leuk, dus ik zou wel van tevoren wat reserveren. Vanuit Riccione was het zo'n 20-30 minuten rijden (maar dat kwam door de drukte/file), motor parkeren kun je bij één van de vele partikulieren langs het circuit, in de tuin, kost dan 5 tot 10 euro, staat ie best veilig, moest hem bij 1 zelfs van stuurslot af en zonder alarm neerzetten, zodat ze hem konden verzetten als het nodig was, gaf een minder prettig gevoel, foto gemaakt toen ik wegliep en gelukkig stond ie er nog toen ik terug kwam.
Circuit zelf is niet het mooiste, heb op Prado 1 en Prado 2 gezeten, was erg druk.
Maar wel leuk om mee te maken, ook na de race naar Tavullia geweest, niet zo druk als verwacht (en wat je ziet op de filmpjes na het behalen van het kampioenschap), maar wel leuk om mee te maken.
Qua sfeer schijnt Mugello mooier te zijn, misschien volgend jaar eens heen :]
 
afgelopen zomer geweest op de hyper, heb in een hotelletje gezeten (Luna) in Riccione, hotel was erg slecht trouwens, zeker voor de 50 euro per nacht. Had niets geboekt en dan een hotel zoeken bij 28 graden op de brommert is niet leuk, dus ik zou wel van tevoren wat reserveren. Vanuit Riccione was het zo'n 20-30 minuten rijden (maar dat kwam door de drukte/file), motor parkeren kun je bij één van de vele partikulieren langs het circuit, in de tuin, kost dan 5 tot 10 euro, staat ie best veilig, moest hem bij 1 zelfs van stuurslot af en zonder alarm neerzetten, zodat ze hem konden verzetten als het nodig was, gaf een minder prettig gevoel, foto gemaakt toen ik wegliep en gelukkig stond ie er nog toen ik terug kwam.
Circuit zelf is niet het mooiste, heb op Prado 1 en Prado 2 gezeten, was erg druk.
Maar wel leuk om mee te maken, ook na de race naar Tavullia geweest, niet zo druk als verwacht (en wat je ziet op de filmpjes na het behalen van het kampioenschap), maar wel leuk om mee te maken.
Qua sfeer schijnt Mugello mooier te zijn, misschien volgend jaar eens heen :]


Die prato's zijn inderdaad niet te vergelijken met de taluds in Assen.
Ik stond op een gegeven moment in die mooie haarspeld bocht welke zo herkenbaar is voor Misano, maar tering zelfs boven op het talud kon je amper over het hek heen kijken.
Die immense groene muur verpestte ook een groot deel als je ergens naar toe wou lopen en je over die paden liep hoorde je ze wel maar zag je ze niet.
Ik denk dat wij blij mogen zijn met de indeling van Assen ( alhoewel ik de noordlus nog steeds mis ossebroeken uit was toch een mooi plekje )
 
Die prato's zijn inderdaad niet te vergelijken met de taluds in Assen.
Ik stond op een gegeven moment in die mooie haarspeld bocht welke zo herkenbaar is voor Misano, maar tering zelfs boven op het talud kon je amper over het hek heen kijken.
Die immense groene muur verpestte ook een groot deel als je ergens naar toe wou lopen en je over die paden liep hoorde je ze wel maar zag je ze niet.
Ik denk dat wij blij mogen zijn met de indeling van Assen ( alhoewel ik de noordlus nog steeds mis ossebroeken uit was toch een mooi plekje )

We mogen zeker blij zijn met Assen over het algemeen. In het missen van de noordlus sta je niet alleen. Menig coureur, waaronder ook Rossi heeft aangegeven dat de noordlus het mooiste stukje van het circuit was.
 
We mogen zeker blij zijn met Assen over het algemeen. In het missen van de noordlus sta je niet alleen. Menig coureur, waaronder ook Rossi heeft aangegeven dat de noordlus het mooiste stukje van het circuit was.

Toen ik nog woonachtig was in Assen en met mijn 2e spiegelreflexcamera zeer regelmatig op het circuit te vinden was, was het wel heel erg makkelijk om de noordlus in te struinen zonder accreditatie.
Ik kan mij nog herinneren dat mijn maat wel een perskaart had voor het WSBK en ik tijdens een van de trainingen vanaf de bocht voor de strubben zo richting het circuit kon lopen. Waar mijn maat in Ossebroeken stond je had daar een heel klein knikje waar elke coureur een powerwheelie maakte.
Zowel vanaf die positie als de buitenkant ( publiekskant ) heb ik menig zeer mooie powerwheelies gezien.
 
Toen ik nog woonachtig was in Assen en met mijn 2e spiegelreflexcamera zeer regelmatig op het circuit te vinden was, was het wel heel erg makkelijk om de noordlus in te struinen zonder accreditatie.
Ik kan mij nog herinneren dat mijn maat wel een perskaart had voor het WSBK en ik tijdens een van de trainingen vanaf de bocht voor de strubben zo richting het circuit kon lopen. Waar mijn maat in Ossebroeken stond je had daar een heel klein knikje waar elke coureur een powerwheelie maakte.
Zowel vanaf die positie als de buitenkant ( publiekskant ) heb ik menig zeer mooie powerwheelies gezien.

Klinkt mooi. Ik hoor vaker van die mooie verhalen van "vroeger". Ik kom sinds 2003 op Assen en op de camping hoor je nog wel eens verhalen van mensen die er al tig jaar komen. In de jaren 80 kon je zo vanuit de TT-nacht het circuit op lopen om alvast een goed plekje uit te zoeken. Wat dat betreft heb ik de mooiste jaren wel gemist. Neemt niet weg dat de ontwikkeling van het circuit gelukkig nog steeds door gaat. Zeker als je het vergelijkt met bv. Zandvoort.
 
Klinkt mooi. Ik hoor vaker van die mooie verhalen van "vroeger". Ik kom sinds 2003 op Assen en op de camping hoor je nog wel eens verhalen van mensen die er al tig jaar komen. In de jaren 80 kon je zo vanuit de TT-nacht het circuit op lopen om alvast een goed plekje uit te zoeken. Wat dat betreft heb ik de mooiste jaren wel gemist. Neemt niet weg dat de ontwikkeling van het circuit gelukkig nog steeds door gaat. Zeker als je het vergelijkt met bv. Zandvoort.

Reken maar dat het mooi was.
Tot in de jaren '90 kon je vanaf de TT nacht het circuit op.
Mijn eerste keer was in '86 volgens mij ik was 6 en zat bij mijn opa achterop de fiets ( ik woonde in het centrum van Assen ) de mueslibollen smaakten ietwat vreemd van al die benzinedampen.
Ik vond de zijspannen het vreemdst om te zien.
Het was gezellig druk tijdens de trainingen en we zaten bij de GT vanaf de ramshoek naar de GT was slecht te volgen en werd knettergek van het geluid.
Maar ja je word ouder en wijzer en begint dingen die veel lawaai maken meer te waarderen _O-
Dat Zandvoort nog bestaat is mij een raadsel voor de vele evenementen onveilig en ze raken leuke publiekstrekkers steeds meer kwijt.
Assen is niet echt een autobaan, maar toch vond ik het tijdens het EK truckracen een keer leuk om te zien.
Alhoewel ik de dynamiek van de rijder en motor vele malen mooier vind verzitten, motor platleggen, naast de motor hangen, verzitten, motor oprichten, achter het kuipruitje opvouwen en gassen...
Daarentegen ogen auto's wat statischer.
Maar goed we dwalen af :+
 
Laatst bewerkt:
Ach, het is ja toch winter en misschien een mooie gelegenheid voor een ''jouw-GP-verhalen-van-vroeger-draadje''. :)
 
Reken maar dat het mooi was.
Tot in de jaren '90 kon je vanaf de TT nacht het circuit op.
Mijn eerste keer was in '86 volgens mij ik was 6 en zat bij mijn opa achterop de fiets ( ik woonde in het centrum van Assen ) de mueslibollen smaakten ietwat vreemd van al die benzinedampen.
Ik vond de zijspannen het vreemdst om te zien.
Het was gezellig druk tijdens de trainingen en we zaten bij de GT vanaf de ramshoek naar de GT was slecht te volgen en werd knettergek van het geluid.
Maar ja je word ouder en wijzer en begint dingen die veel lawaai maken meer te waarderen _O-
Dat Zandvoort nog bestaat is mij een raadsel voor de vele evenementen onveilig en ze raken leuke publiekstrekkers steeds meer kwijt.
Assen is niet echt een autobaan, maar toch vond ik het tijdens het EK truckracen een keer leuk om te zien.
Alhoewel ik de dynamiek van de rijder en motor vele malen mooier vind verzitten, motor platleggen, naast de motor hangen, verzitten, motor oprichten, achter het kuipruitje opvouwen en gassen...
Daarentegen ogen auto's wat statischer.
Maar goed we dwalen af :+

Hetzij afgedwaald, toch kan ik deze verhalen altijd wel waarderen *O*
 
Valentino Rossi finishes second in the Rallye de Monza

Monday, 30 November 2009
The MotoGP World Champion proved very competitive, winning four of the nine time trials.

Valentino Rossi finished second in the Rally de Monza, which he competed in this weekend. Driving a Ford Focus WRC, the Italian rider was very fast throughout the race, taking four out of nine stage wins, but two errors on special stages 4 and 5 handed victory to Dindo Capello, driving a Citröen C4.

Valentino also took part in the Master’s Show, a competition involving all the participants of the rally in an elimination round special stage. Despite having the best overall time, Rossi reached the semi-finals where he lost to Capello, after beating Marco Simoncelli in the quarter final round.

After the race Rossi said “I finished the rally by winning the last super special “Grand Prix” test in the rain and I am satisfied to have taken the fastest time as well in the Master’s, where I was hoping to take revenge on Capello but I was not able to do so. In recent years the level of the Rally de Monza has risen a lot and in order to win it is not enough just to be fast, it is also necessary to make few mistakes. In any case, the last twenty days have been very entertaining for me, firstly with the motocross in Cavellara, then with a Ferrari GT in Vallelunga and now with the rally.”

The sports activities of Valentino Rossi outside the world of two wheels will continue next weekend with the “Bettega Memorial”, a rally show which is celebrated each year as part of the Bologna Motorshow.


Bron: motogp.com
 
Valentino Rossi finishes second in the Rallye de Monza

Monday, 30 November 2009
The MotoGP World Champion proved very competitive, winning four of the nine time trials.

Valentino Rossi finished second in the Rally de Monza, which he competed in this weekend. Driving a Ford Focus WRC, the Italian rider was very fast throughout the race, taking four out of nine stage wins, but two errors on special stages 4 and 5 handed victory to Dindo Capello, driving a Citröen C4.

Valentino also took part in the Master’s Show, a competition involving all the participants of the rally in an elimination round special stage. Despite having the best overall time, Rossi reached the semi-finals where he lost to Capello, after beating Marco Simoncelli in the quarter final round.

After the race Rossi said “I finished the rally by winning the last super special “Grand Prix” test in the rain and I am satisfied to have taken the fastest time as well in the Master’s, where I was hoping to take revenge on Capello but I was not able to do so. In recent years the level of the Rally de Monza has risen a lot and in order to win it is not enough just to be fast, it is also necessary to make few mistakes. In any case, the last twenty days have been very entertaining for me, firstly with the motocross in Cavellara, then with a Ferrari GT in Vallelunga and now with the rally.”

The sports activities of Valentino Rossi outside the world of two wheels will continue next weekend with the “Bettega Memorial”, a rally show which is celebrated each year as part of the Bologna Motorshow.


Bron: motogp.com

Slecht zeg, vind toch dat hij had moeten winnen, waardeloze coureur ;)
 
Dit topic afsluiten met een paar mooie pics van Rossi :)

RossiAssen2007.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan